Nu går mine i en lille BH, så normalt er her absolut ikke problemer.
Lige i tiden er lederen på orlog, dvs der er kun 1 fuldtidsansat til stæde, resten er deltids, det betyder naturligvis at hende der er om eftermiddagen ikke ved alt der er foregået om formiddagen, men jeg sys nu alligevel de er søde til at føre info vidre, hvis der har været et problem, ell. Men her er det jo også noget nemmere, når der kun er tale om pt 13 børn.
Dog oplever jeg til trods for min oplevelse af stedet at en del forlældre ikke aner hvad pokker der foregår (vi får finert ugeplaner hver inden fredag eller mandag så vi kan se hvad der er af aktiviteter den kommende uge) og vel at bemærke brokker sig over at de ikke aner hvad der er skedt i løbet af dagen. Men det er sjovt nok også de forældre som smider ungen af om morgenen styrter ud af døren uden at have tid til at sige pænt hej til den/de ansatte der er, og som nærmest løber ind i BH´en om eftermiddagen, og næsten glæmmer at få sit barn med sig der fra igen.. det er sjovt nok også deres unger som er sene til at lære at klæde sig selv af og på, deres unger som har flest konflikter i sammenspillet med de andre børn (der har det helt sikkert noget at sige at de gang på gang bliver flået ud af deres leg uden en ordentlig afslutning) deres unger som er dårlige til at ryde op efter sig når de får besked på det, det er ret generelt deres unger der har det sværest.
Jeg selv bruger sjældent mindre end 10 min på at aflevere, og bruger stort set hver dag mindst 30 min på at hente, ofte ryger der også en time, tiden bruger jeg både på leg med ALLE ungerne (ikke kun mine egne, og det er langt fra altid de deltager) samt snadren med den/de voksne der lukker, vi snakker om altmuligt og ingen tinbg, ngole gange snakker vi om en komflikt mellem nogle af ungerne (der foregår mens jeg er der) andre gange snakker vi om hvor gode/dårlige ungerne er til fx at skrive bukstaver, nogle gange snakker vi mere privat alla hvad vi hver i sær skal i weekenden.
Vi er desværre ikke ret mange forældre som ikke står og siger: "kom nu" til vores poder, rigtig rigtig ærgeligt, spicelt set i lyset af at mindst 7 af ungerne har en forælder på barsel, dvs de skal ikke nå noget, og mindst 3 har deltids, men alligevel aflevere eller henter de som om lyntoget kørte for 10 min siden, i stedet for lige at aflevere de 10 min før, eller lade den ansatte få lov at lukke de 10 min senere, så længe stedet ikke har lukket (eller når lukke tidspunktet) hvorfor så jage??? Jeg har før bare grebet ungernes ting og stået ude på trappen for at få det på plads, til foprdel for 1 times leg og hygge lige op til lukketid, når det sker, bliver vi gerne lige 15 20 min ekstra, så kan mine unger lige lege lidt på legepladssen inden vi daffer hjem af, går det ud over aftensmaden, får de da bare et stykkerugbrød, når vi kommer hjem så de kan holde sig den halve time til time længere. Skulle vi entlig have handlet, jammen så klarer vi os med det vi har, til næste dag, hvor vi så kan komme ud at handle.
Anmeld