Masse spørgsmål om alt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

359 visninger
3 svar
0 synes godt om
6. oktober 2012

annecatrine88

Hejsa..
Jeg har lige nogen spørgsmål..
Da vi lige har lavet badværelse, som blev en smule dyre end jeg havde regnet med, vil jeg gerne spare en helt masse inden vores lille pige kommer til verden her om en måned. Det bliver så på mad budgettet..

- Nogen der har nogle billige (meget billige) mad forslag, både til aftensmad men også til madpakke til manden?

- Hvad pakkede i ned i baby tasken til hospitalet?

- Hvor meget skal baby sove i barnevognen udenfor den første tid?

- Andre der har været ledige, som skulle melde sig på barsel? Jeg skal begynde på min barsel her på mandag og har fået af vide at jeg bare skal melde det til jobnet, men jeg kan ikke finde det inde på deres hjemmeside. Det eneste jeg kan er hvis man er syg eller har fået arbejde eller hvis man skla melde sig ledig. Jeg har HK.

Håber der er nogen der kan hjælpe..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
annecatrine88 skriver:

Hejsa..
Da vi lige har lavet badværelse, som blev en smule dyre end jeg havde regnet med, vil jeg gerne spare en helt masse inden vores lille pige kommer til verden her om en måned. Det bliver så på mad budgettet..

- Nogen der har nogle billige (meget billige) mad forslag, både til aftensmad men også til madpakke til manden?

- Andre der har været ledige, som skulle melde sig på barsel? Jeg skal begynde på min barsel her på mandag og har fået af vide at jeg bare skal melde det til jobnet, men jeg kan ikke finde det inde på deres hjemmeside. Det eneste jeg kan er hvis man er syg eller har fået arbejde eller hvis man skla melde sig ledig. Jeg har HK.

Opper den lige for dig
Kan ikke rigtigt svare på dine spørgsmål, men prøver

Mht mad og madpakke - lav madplan, mad til flere dage (evt. til nedfrysning), bag noget brød til madpakke.

Mht. babytaske - den nåede vi slet ikke at pakke. Men tøj til hjemkomst i hvert fald.

Mht. barnevogn - vores pige sover ikke ude (gården er ikke barnevenlig) men når hun gør, ligger hun i voksipose, alm. tøj, hue og bomuldshandsker, ellers får hun det for varmt. Da hun var nyfødt (5 uger) havde hun jakke, dyne, bomuldshandsker, hue samt (selvfølgelig) tøj på.

Det sidste har jeg ikke prøvet

Anmeld

7. oktober 2012

Nille-pigen

spørgsmål 1 ved jeg ikke lige ... madplan hvor mange af råvarerne kan bruges til flere af retterne, så der ikke går noget til spilde...

til 2. spm havde vi en taske med en morgenkåbe, futter og en toilettaske med, samt store natbind og mine egne trusser, da dem som de tilbyder deroppe svarer mere til bleer... til baby kan i pakke tøj til jeres hjemtur og hvis i evt ønsker at baby skal have noget andet på oppe på hospitalet... 

Thor har ikke rigtig sovet ude andet end når vi har været ude at gå lange ture, da vi jo bor i lejlighed, så det ved jeg ikke så meget om... 

det sidste spørgsmål kan jeg godt hjælpe med ven  

du skal inde på jobnet ændre din status ... mener det er der du skal ind og skrive hvorfor du afmelder din ledighed... derudover skal du også give besked til din a-kasse som sender dig nogle papirer... 

Anmeld

7. oktober 2012

M (:

Hejsa..

Billige retter til aftensmad:

- Risengrød

- Millionbøf og kartoffelmos

- Lasagne

- Brændende kærlighed

- Grøntsagssupper (f.eks. blomkålssuppe, kartoffel-porresuppe eller ærtesuppe)

(hvis I gerne vil have salat/grøntsager til aftensmaden, så vælg ting der kan holde sig frisk flere dage i træk eller billige alternativer som kål, broccoli, blomkål, ærter, gulerødder m.m.)

Til madpakken kan I evt. lave lidt ekstra aftensmad og give ham rester med dagen efter?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.