hjælp til autostol..maxi-cosi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

663 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. oktober 2012

1990h

jeg sad og kiggede og har kigget lidt på caprioflex..men kan den kun sidde bagudvendt??..altså vi vil godt have en hvor den sidder med fronten mod..ligesom hvis vi selv sidder på bagsædet og kigger lige ud..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

Maja88

baby stole er bagudvendt.. 

Anmeld

5. oktober 2012

1990h

Maja88 skriver:

baby stole er bagudvendt.. 

er alle autostole 0-13 bagudvendt?? gud jeg troede da godt man kunne få dem "foradvendt"

Anmeld

5. oktober 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Det kan man ikke, fordi det er for risikabelt...

Det anbefales faktisk at børn skal sidde bagudvendt til de er 4 år

indtil da er de ikke stærke nok i nakken til at sidde med front til frontruden i tilfælde, af sammenstød...

Anmeld

5. oktober 2012

1990h

Ravnholt skriver:

Det kan man ikke, fordi det er for risikabelt...

Det anbefales faktisk at børn skal sidde bagudvendt til de er 4 år

indtil da er de ikke stærke nok i nakken til at sidde med front til frontruden i tilfælde, af sammenstød...

okaii det vidste jeg faktisk ikke så at maxi-cosi lavede en psp eller hvad den hedder som man ikke sætter bagudvendt..men caprioflex sættes bagudvendt..vi skal alligevel i babysam tirsdag så må vi hører hvad de anbefalder..sikkerheden skal i hvert fald være i orden..

Anmeld

5. oktober 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
1990h skriver:

okaii det vidste jeg faktisk ikke så at maxi-cosi lavede en psp eller hvad den hedder som man ikke sætter bagudvendt..men caprioflex sættes bagudvendt..vi skal alligevel i babysam tirsdag så må vi hører hvad de anbefalder..sikkerheden skal i hvert fald være i orden..

Ja det er nok det bedste og snakke med nogle der ved lidt mere om det...

Anmeld

5. oktober 2012

Pigent

Baby autostol er altid bagudvendt og barnet skal sidde bagudvendt. 

Du kan få to slags baby autostole 0-13 kg og 0-18 kg. 

Du kan fx få Maxi Cosi Cabriofix 0-13 kg som er bagudvendt og Römer Frist Class Plus som er bagudvendt 0-13 kg og fremadvendt 9-18 kg. 

Jeg har lige lagt billeder ind så du kan se forskel på de to stole. Altså den der hedder 0-13 kan man bære barnet rundt i, det kan man ikke i den anden. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. oktober 2012

Lenats31

Maxi Cosi anbefaler som alle andre bagudvendt til væsenligt længere oppe i alderen end hvad babystolene kan klare. De har haft en på markedet i flere år som hedder Maxi Cosi Mobi. Denne er fra 9 kg og sidde selv. Men grundet de kommende regler for autostole er de begyndt for alvor at kaste lys på bagudvendt placering efter babystolen lige som cybex, Britax og ja de andre. 

Faktisk har de en ny stol i produktion lige nu som efter planen skulle komme på markedet ultimo 2013. 

Faktisk er det deres Pearl modell som i den nye model kan vendes bagud til vidst nok 18 kg. Man kan vende den fremad også. den kommer til at hedde

Maxi Cosi 2Way Pearl

Af sikkerhedsmæssige årsager er der lovændringer på vej på dette område. Og af samme årsager er det ulovligt at sætte nyfødte i en fremadvendt stol. Som det er nu skal de sidde bagudvendt til mindst 9 kg og sidde selv - dvs uden støtte og uden at falde hele tiden. der er stramninger på vej her.

Anmeld

7. oktober 2012

1990h

Barnepigen skriver:

Baby autostol er altid bagudvendt og barnet skal sidde bagudvendt. 

Du kan få to slags baby autostole 0-13 kg og 0-18 kg. 

Du kan fx få Maxi Cosi Cabriofix 0-13 kg som er bagudvendt og Römer Frist Class Plus som er bagudvendt 0-13 kg og fremadvendt 9-18 kg. 

Jeg har lige lagt billeder ind så du kan se forskel på de to stole. Altså den der hedder 0-13 kan man bære barnet rundt i, det kan man ikke i den anden. 

mange tak vi kigger i hvert fald også på bagudvendt hvis det er mest sikkert..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.