planlægge barn under sygeplejerske udd.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.671 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. oktober 2012

Silke91

Hej

Søger lidt råd gerne fra andre der har fået barn under sygeplejerskeuddannelsen.

Jeg er 21 og startede på uddannelsen i august i år. har været sammen med min kæreste der er 1 år ældre i snart 4 år og vi bor i en dejlig stor lejlighed. Min kæreste er udlært håndværker. Vi har snakket om at det snart er det rigtige tidspunkt for os at få vores første barn og det er her jeg har brug for lidt råd.

Først tænkte jeg at det ville være optimalt at blive gravid til sommer. så er det første år klaret og det kunne være så dejligt med et forårsbarn. Men så vidt jeg kan se ligger klinikmodulerne 6 og 8 lige i det tidsrum. altså fra man har gået der halvandet år også til man har gået der 2 år. altså jeg startede i august havde planer om at blive gravid omkring juli året efter også føde i foråret hvor jeg så nu kan se at der ligger 2 klinik perioder på 2 gange 2,5 måned. er det forståeligt??

Så er det jeg tænker at rent uddannelses messigt ville det nok være smartest at vente til klinik modul 6 og 8 er overstået og så føde om sommeren / efteråret når jeg er færdig med de første 2 år.

Det skal lige siges at jeg jo godt er klar over at børn som sådan ikke kan planlægges og at meget kan ske men jeg tænker at der ikke er noget galt i at prøve at planlægge

Så hvad tænker i andre, hvad er smartest? ville i gå efter hvornår i ønskede det eller hvornår det passede bedst med uddannelse?

og tilsidst vil jeg gerne hører fra andre der har fået børn under denne uddannelse. hvordan gjorde i og gik det som planlagt? og er i glad for at være studerende med børn??

Beklager min manglende evne på at fatte mig i korthed men håber meget at i gerne vil dele ud af gode råd og erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2012

stf.

Hej med dig,

Det skal lige siges at jeg ikke har fået barn under uddannelse, men at jeg selv går på sygeplejerskeudd.

Da modul 6 og 8 er to adskilte praktikforløb, kan jeg ikke se nogle problemer i at planlægge baby på givne tidspunkt  ?

Håber du finder ud af det, 

Anmeld

5. oktober 2012

Sofia24

Silke91 skriver:

Hej

Søger lidt råd gerne fra andre der har fået barn under sygeplejerskeuddannelsen.

Jeg er 21 og startede på uddannelsen i august i år. har været sammen med min kæreste der er 1 år ældre i snart 4 år og vi bor i en dejlig stor lejlighed. Min kæreste er udlært håndværker. Vi har snakket om at det snart er det rigtige tidspunkt for os at få vores første barn og det er her jeg har brug for lidt råd.

Først tænkte jeg at det ville være optimalt at blive gravid til sommer. så er det første år klaret og det kunne være så dejligt med et forårsbarn. Men så vidt jeg kan se ligger klinikmodulerne 6 og 8 lige i det tidsrum. altså fra man har gået der halvandet år også til man har gået der 2 år. altså jeg startede i august havde planer om at blive gravid omkring juli året efter også føde i foråret hvor jeg så nu kan se at der ligger 2 klinik perioder på 2 gange 2,5 måned. er det forståeligt??

Så er det jeg tænker at rent uddannelses messigt ville det nok være smartest at vente til klinik modul 6 og 8 er overstået og så føde om sommeren / efteråret når jeg er færdig med de første 2 år.

Det skal lige siges at jeg jo godt er klar over at børn som sådan ikke kan planlægges og at meget kan ske men jeg tænker at der ikke er noget galt i at prøve at planlægge

Så hvad tænker i andre, hvad er smartest? ville i gå efter hvornår i ønskede det eller hvornår det passede bedst med uddannelse?

og tilsidst vil jeg gerne hører fra andre der har fået børn under denne uddannelse. hvordan gjorde i og gik det som planlagt? og er i glad for at være studerende med børn??

Beklager min manglende evne på at fatte mig i korthed men håber meget at i gerne vil dele ud af gode råd og erfaringer

Hej med dig!

Jeg har selv fået 2 børn mens jeg har været i gang med læge-uddannelsen Min kæreste er også håndværker, ligesom din!

Jeg kan kun anbefale at få børn under studie-tiden! Jeg eeeelsker det - jeg får aldrig bedre tid til børnene som jeg har nu! Mit studie er så fleksibelt - jeg kan bytte om på blokke (ja endda hele semestre) og komme til det jeg synes jeg kan selvom jeg barsler.
I sidste ende skal jeg blot have bestået alle blokke og klinikophold, så jeg skal lige holde tungen lige i munden

Min bedste anbefaling er at du tager en god snak med en studievejleder på din uddannelse - de ved en masse om netop sygepl.-uddannelsen og du er næppe den første som planlægger børn undervejs!

Du er meget velkommen med alverdens spørgsmål du kunne have, så skal jeg prøve at besvare dem

Mvh Sofia

Anmeld

8. oktober 2012

Silke91

Sofia24 skriver:

Hej med dig!

Jeg har selv fået 2 børn mens jeg har været i gang med læge-uddannelsen Min kæreste er også håndværker, ligesom din!

Jeg kan kun anbefale at få børn under studie-tiden! Jeg eeeelsker det - jeg får aldrig bedre tid til børnene som jeg har nu! Mit studie er så fleksibelt - jeg kan bytte om på blokke (ja endda hele semestre) og komme til det jeg synes jeg kan selvom jeg barsler.
I sidste ende skal jeg blot have bestået alle blokke og klinikophold, så jeg skal lige holde tungen lige i munden

Min bedste anbefaling er at du tager en god snak med en studievejleder på din uddannelse - de ved en masse om netop sygepl.-uddannelsen og du er næppe den første som planlægger børn undervejs!

Du er meget velkommen med alverdens spørgsmål du kunne have, så skal jeg prøve at besvare dem

Mvh Sofia

Mange tak for dit svar

Er faktisk dejlig overrasket over hvor mange der egentlig er positive og taler for det at få børn under studie

Anmeld

10. oktober 2012

Louisesam

Hej,

Jeg læser til sygeplejerske og har fået et barn under uddannelsen! Så vi er i samme båd!

Jeg startede i 2009 og gik på barsel direkte efter modul 4 (klinik). Efter mit års barsel besluttede jeg at tage orlov for at passe min søn hjemme yderligere 1 år, og nu skal jeg så starte igen på uddannelsen til november!

Jeg har aldrig set det som noget problem at få børn under uddannelse - og nu da jeg har prøvet det, kan jeg stadig ikke se nogle deciderede problemer. Det eneste, der bliver svært, er at få hverdagen til at fungere, når jeg starter igen. Men jeg tænker, at jeg bare skal finde en rytme og så tage den derfra... Jeg ved det kan lade sig gøre, der er mange der har gjort det/gør det, som har klaret/klarer det fint.

Så jeg kan kun opfordre dig til at følge dit ønske om et barn - og så lad være med at bekymre dig for meget om, hvornår det bliver i forhold til modulerne. Det vigtigste er, at du/I gør det, når du/I er parate og ønsker det! Og nej, man kan jo aldrig ane noget som helst om, om det overhovedet kommer til at passe ind i planerne alligevel!

Anmeld

10. oktober 2012

OverTheRainbow

Hejsa...

jeg er også sygeplejestud. med et barn som jeg fik under uddannelsen.

Det var godt nok lidt sent i forløbet, men jeg afsluttede modul 12, fik min baby og har nu været på barsel i 1 år. Er lige startet på BA-modulet (nr. 14) da jeg tog modul 13 tidligere...

Jeg synes bestemt det hænger sammen med studie og baby uanset hvor planlagt det så ender med at blive Det er er ret fleksibelt studie synes jeg..

Anmeld

10. oktober 2012

Miss Church

Silke91 skriver:

Hej

Hej

Jeg går også på sygeplejerskeuddannelsen, men når at blive færdig før mine bebser kommer til verden. 

Det er jo super svært at planlægge graviditet, så det passer ind i uddannelsen. Det sker jo når det sker Men jeg kan se fordele og ulemper ved det hele. Jeg tror det er en fordel at være højgravid i et modul eller to, hvor man er i skole. Jeg synes det er meget hårdt at være i praktik og kunne ikke forestille mig at det er rart med en kæmpe mave. 

Modulerne sådan her ud:

Modul 1 - skole 

Modul 2 - skole 

Modul 3 - skole 

Modul 4 - praktik

Modul 5 - tværfagligt modul med skole og praktik

Modul 7 (ja den kommer på de fleste skoler før modul 6 ) - skole

Modul 6 - praktik

Modul 8 - praktik

Modul 9 - skole

Modul 10 - skole

Modul 11 - praktik

Modul 12 - praktik

Modul 13 - skole og praktik (modulet er kun ca. 5 uger) 

Modul 14 - Bachelor skrivning 

Held og lykke både med skole og PB 

Anmeld

10. oktober 2012

camilla1991

Hej

Jeg er også sygeplejestuderende, og startede i februar,.

Vores studievejleder, sagde til os, at hvis vi har manden i vores liv, så ville det bedste være at få et barn under uddannelse,.  også i forhold til kommende job, da der er flest kvinder der arbejder i branchen,.

det eneste er at vi skal helst have været på uddannelsen i et år, fordi der er så mange der springer fra,. 

der er jo også gode ting ved at få barn under uddannelse, med de ugentlige studiedage,.

så jeg siger go for it,.

Hilsen Camilla

Anmeld

10. oktober 2012

VNB

Hey  

jeg fik mit første barn mens jeg læste til sygeplejerske. Det var der slet ingen problemer i, tværtimod synes at det var dejligt "nemt" at starte stille og roligt op i skole efter barsel. 

Jeg blev så også gravid med vores andet barn under uddannelsen og var ca 3 måneder henne da jeg stod med eksamens beviset  

så jeg kan kun anbefale det da mine erfaringer er gode  

Anmeld

11. oktober 2012

Silke91

Tusind tak for jeres svar allesammen I har jo ret jeg skal nok bare lade være at prøve at planlægge for meget efter modulerne for der vil jo være fordele og ulemper ved det hele Dog har jeg ligesom en af jer også nævner tænkt at jeg skal være færdig med første år før pb begynder.

Mange tak for jeres gode råd og nogle gange er det bare rart at vide at andre har været igennem de samme tanker osv. og hører deres erfaringer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.