Fjern et foster.. Har I hørt det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

465 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. marts 2008

Tynen

Hvad synes I om det?

Troede kun det var noget man gjorde hvis man ventede trillinger m.m, men nej også tvillinger.

Puha!

Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2008

Loggidut

ja jeg har hørt at man gør det, hvis det ene barn er til skade for det andet ...men ellers ikke?

Anmeld

12. marts 2008

Sille

det lød som om at det var hvis forældrene kun ønskede ét barn og ikke to! Det var jo abortlæger der ville have den mulighed.. fuldstændig sindsygt!

Anmeld

12. marts 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
I kan også læse en artikel om emnet her:

https://www.baby.dk/Information/Articles.aspx?Artic leID=55

Kh
Karoline

Anmeld

12. marts 2008

ka li ja

ja jeg ved også godt at vi allesammen har forskellige meninger. men jeg syntes også det var noget mærkeligt noget at man måtte vælge det..

Anmeld

12. marts 2008

Anna-Rosa

Det er så latterligt at jeg næsten ikke kan finde ord for det....kan sg da forstå det hvis ,som sloggi skriver, at det ene barn er til skade for det andet, men fordi man ikke lige synes man har plads til to i sit liv....bullshit! Bliver så forarget over sådan noget...phuy!>(

Anmeld

12. marts 2008

BellaT

[citat][f][småt]Karoline skriver:[/småt][/f] I kan også læse en artikel om emnet her: https://www.baby.dk/Information/Articles.aspx?ArticleID=55 Kh Karoline [/citat] I denne artikel mener en læge at fosterreduktion og provokeret abort er det samme. Det mener jeg ikke. En provokeret abort foretages kun når graviditeten er uønsket og uplanlagt (eller hvis der selvfølgelig er noget i vejen med fosteret/barnet). Grunden til fosterreduktion kan jo ikke skyldes uønsket graviditet, for så skulle det jo være en abort i stedet for. Jeg synes at det er iorden med fosterreduktion hvis den ene tvilling er syg og til fare for den anden tvilling. Men det der med at man hellere kun vil have et barn i stedet for to kan jeg ikke følge. Jo, måske en lille smule. Man er nok meget mere nervøs under en tvillingegraviditet pga. de komplikationer det kan medføre. Men derfra og så til at fravælge det ene kunne jeg slet ikke.:'( Forstår ikke at der jo åbenbart er et stigende antal kvinder der vælger det:(. Selvfølgelig skal man også se på moderens forhistorie. Hvis hun før har mistet, måske endda flere gange og måske også mistet tvillinger, så er det noget helt andet. Nå, det blev lidt langt. Knus fra Helle...

Anmeld

13. marts 2008

Sille(smil)

Jeg synes at det er noget mærkeligt noget! Det svarer jo til dem der vil have abort hvis barnet ikke har det køn, som de helst ville have.

For mig at se er det endnu et udtryk for at mange mennesker er for forkælede og kontrolsyge: Hvis ikke de kan få det præcis som de havde planlagt det, så skal det laves om.

Måske er man så bare ikke parat til at få børn? Lyder måske lidt hårdt, men det er min mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.