At styrketræne....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

366 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. oktober 2012

Zelinasmor

Hej piger... (Og drenge) 

Sagen er den at jeg er i gang med en god gang livsstilsændring. MEN. Jeg har denne gang valgt at holde mig til styrketræning (ALLE maskiner i Fitness DK) og ikke bruge mere en 10 minutter på løbebånd f.eks inden.

Jeg styrketræner 1 time hver anden dag (musklerne skal jo have en dag til at komme sig).

Men hvad betyder det i forhold til mit vægttab? Tror i det vil gå langsommere fordi jeg nu tager muskler på (Det burde jeg i hvert fald!!) eller vil jeg fortsat tabe mig?

Jeg spiser sundt og varieret og sørger for at få masser af protein til at opbygge mine muskler.

Natasha

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2012

FruK

Altså muskler vejer jo mere end fedt...

Så måske du ikke kan se det så meget på vægten - men mon ikke du så kan i spejlet?

Jeg ville kombinere det med konditionstræning - det er jo det der virkelig får forbrændingen op.

Anmeld

4. oktober 2012

Zelinasmor

FruK skriver:

Altså muskler vejer jo mere end fedt...

Så måske du ikke kan se det så meget på vægten - men mon ikke du så kan i spejlet?

Jeg ville kombinere det med konditionstræning - det er jo det der virkelig får forbrændingen op.

Jeg fik afvide af en træner dernede at du forbrænder ekstremt meget imellem dine øvelser i styrketræning og bagefter, hvilket ville give meget mere end 1 time på løbebånd/cykel osv.

Jeg tager meget tunge vægte af 10x3 omgange. Altså kun 3 i træk over 10 gange med så meget vægt jeg overhovedet kan. Altså jeg kan se det på mine arme og mine ben. Men jeg skal jo stadig tabe mig 10 kg så. Så håber lidt på at vægten følger med. Om ikke nu, så at det måske kommer når min krop vænner sig til styrketræningen.

Anmeld

4. oktober 2012

mor-til-vanessa

muskler vejer jo mere end fedt MEN fedt fylder mere. så det kan godt lade sig gøre at tabe fedt men at vægten står forholdsvis stille. derfor en god ide at få målt sin fedt procent. 

det er en god ide at styrketræne. muskler forbrænder fedt. s i og med du får flere muskler bliver de fedtlag mindre.

det er bedst at løbe efter styrketræning for så har du allerede fået pulsen op. og så er høj intentitetn interval træning den bedste form for cardio.

god fornøjelse

Anmeld

4. oktober 2012

Zelinasmor

mor-til-vanessa skriver:

muskler vejer jo mere end fedt MEN fedt fylder mere. så det kan godt lade sig gøre at tabe fedt men at vægten står forholdsvis stille. derfor en god ide at få målt sin fedt procent. 

det er en god ide at styrketræne. muskler forbrænder fedt. s i og med du får flere muskler bliver de fedtlag mindre.

det er bedst at løbe efter styrketræning for så har du allerede fået pulsen op. og så er høj intentitetn interval træning den bedste form for cardio.

god fornøjelse

Okay. Mange tak.  Jeg har sådan en ekstremt dyr og avanceret vægt der måler fedt % muskelmasse osv. Tror jeg skal holde øje med fedt % og så glemme selve min vægt 

Anmeld

4. oktober 2012

mor-til-vanessa

xoxotasha skriver:

Okay. Mange tak.  Jeg har sådan en ekstremt dyr og avanceret vægt der måler fedt % muskelmasse osv. Tror jeg skal holde øje med fedt % og så glemme selve min vægt 

det er jo super fedt.ja fedt procent er den bedste for muskler vejer mest, så det er lidt træls at holde øje med kg for den kan godt ske at stå stille. pg huske at få nok protein

Anmeld

4. oktober 2012

Zelinasmor

mor-til-vanessa skriver:

det er jo super fedt.ja fedt procent er den bedste for muskler vejer mest, så det er lidt træls at holde øje med kg for den kan godt ske at stå stille. pg huske at få nok protein

Jep. Jeg spiser hovedsageligt magert kød+grøntsager og frugt. Spiser meget få kulhydrater. 

Anmeld

4. oktober 2012

sandramor

Husk at når du træner så er den allermest effektive øvelse overhovedet squat!! Selvom man tror det hovedageligt er ben og røv man træner så træner den hele kroppen meget effektivt!! Og så skal du aldrig træne mere end 2 muskelgrupper af gangen men med 4 forskellige sæt :-)
Og så hvis du kan powerwalke i en halv time så forbrænder du rigtig meget fedt! Mere effektivt end at løbe

Bare lige nogle fif herfra...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.