Han vil ikke spise om aftenen :-/ Er det normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

785 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. oktober 2012

nusenjo88

Min søn på næsten 2½ har i de sidste to uger kun spist aftensmad ca. 4 af dagene. Og så er det ikke engang ret meget han spiser der. Han sidder bare og pærer lidt til det og så siger han tak for mad. Om eftermiddagen får han lidt frugt el. en smule yoghurt el. lign. så det er ikke fordi han spiser sig mæt der.

Men er det normalt for børn i den alder at have sådan en periode, hvor de ikke rigtig spiser aftensmad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2012

roenlund

Jeg ved ik om det er normalt, men min dreng har aldrig rigtig spist aftensmad, han spiser måske ordenlig aftensmad en gang om ugen, og en gang om ugen smager han og resten af dagene sidder han bare og leger at han spiser men tager ikke maden ind i munden...

Jeg har tænkt mig at spørge lægen om det er normalt når vi skal derop til 2 års undersøgelse...

Anmeld

3. oktober 2012

TaAsJu

Her hjemme er det normalt.. Den store på 7 var lige sådan. Og nu med Anna-Sophie på 3 år er vi igennem samme tur.. Hun nipper lidt til det og roder rundt med det. Det er ikke engang sikkert det hjælper og lave livretten.. Men Tammie på 7 har taget ravance nu.. Hun spiser rigtig meget for tiden.. Jeg spurgte lægen dengang med Tammie og han sagde det var en farce de skal igennem..

Anmeld

3. oktober 2012

nusenjo88

okay. jeg tænker også at så længe han er glad og godt tilpas så er det jo fint tak for jeres svar

Anmeld

15. oktober 2012

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Hvad spiser han i dagplejen/vuggestuen?

Anmeld

15. oktober 2012

stm2812

nusenjo88 skriver:

Min søn på næsten 2½ har i de sidste to uger kun spist aftensmad ca. 4 af dagene. Og så er det ikke engang ret meget han spiser der. Han sidder bare og pærer lidt til det og så siger han tak for mad. Om eftermiddagen får han lidt frugt el. en smule yoghurt el. lign. så det er ikke fordi han spiser sig mæt der.

Men er det normalt for børn i den alder at have sådan en periode, hvor de ikke rigtig spiser aftensmad?

Tror det er meget normalt de en gang imellem har sådan nogle perioder. Min datter på 1½ er også pludselig blevet rigtig besværlig når det kommer til aftensmaden. Og hun plejer ellers altid at være rigtig madglad.

Overbeviser i hvert fald mig selv om at det bare er en periode og hun snart vil spise en masse igen.

Men så længe din søn virker tilpas, sover som han plejer, ikke taber sig meget, og har energien til at løbe rundt og lege, så tror jeg ikke du skal frygte noget.

Håber snart hans madglæde også vender tilbage

Anmeld

15. oktober 2012

SussieThyssen

nusenjo88 skriver:

Ja det er helt normalt at børn får disse perioder.

Lad ham være, det skal nok komme igen.

Sørg for at han får noget at spise sidst på dagen, og lad ham så slippe for aftensmaden.
Jo mindre focus du sætter på det, jo bedre.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.