Det er hvad sundhedsplejersken Helen skriver om i sin artikel i dag! Artiklen kan læses her.
Det ville jo svare til at halvdelen her inde ikke har en tryg tilknytning til deres børn
Hvad tænker i om det?
Personligt ville det undre mig meget, hvis nogen påstod, at Benjamin ikke havde en tryg tilknytning til mig. Han er fremmelig i sin udvikling, er er tillidsfuld og tryg ved fremmede, han bliver trøstet ved behov, han har i den grad givet udtryk for seperationsangst især fra mig, han udforsker verdenen og søger tryghed hos sin "base" - i det hele taget mange af de ting som Helen poienterer.
Men går alle ikke ud fra, at deres børn har en tryg tilknytning til dem?
Noget af det, jeg tror, der er med til at gøre Benjamin tryg, er amningen og samsovning. Det er ikke for at diskutere om det ene er bedre end det andet, eller for at være efter dem der ikke gør det af den ene eller anden grund, men en ærlig oplevelse af, at det giver Benjamin tryghed.
Hvad gør i for at give jeres børn tryghed?
Helens kilde: Tallene i denne artikel blev fremlagt af Kari Killén på et seminar i København den 28. september 2012. Kari Killén er Dr. Philos og forsker emeritus ved Norsk Institut for forskning om Opvækst, Velfærd og Aldring (NOVA) og er vel nok Nordens førende ekspert i tilknytnings- og omsorgssvigtede børn. Kari Killén modtog i 2002 den internationale pris: ”Distinguished Career Award for Service and Contributions to the Prevention of Child Maltreatment”.
Anmeld