Hjælp ang samvær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Kender barnet denne ven??

For det er jo i virkeligheden det vigtigste!

Og så skal i måske overveje at lave ordningen om, således at han henter til samvær og du henter fra samvær hvis det er så stort et problem for hans kæreste.

Sisse

Ja barnet kender hans ven man de kender han ikke i børnehaven.. 

Han vil ikke selv hente til samvær da han ikke kan nå det pga arbejde og han mener ikke at jeg må bede min kæreste om at aftevere den ene gang.. skal siges jeg altid selv har været der til at aflever og tage imod så er en gang på næsten 5 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

dukke skriver:

Hej der står i mine papir fra Statsforvaltningen op hente og bringe

og der er standart for alle

Generelt om afhentning og aflevering:

Far henter barnet på bopælsforælderens bopæl ved samværets begyndelse, og mor henter barnet på samværforælderens adresse ved afslutningen af samværet. medmindre andet aftales eller er anført ovenfor. Hjemmet er ligeledes afhentningssted når institutionen er lukket.

Håber det hjalp lidt

Lyder godt.... vi har dog aftalt at jeg aflevere fredag og han aflevere søndag 

Anmeld

3. oktober 2012

Nemesis

Anonym skriver:

Ja barnet kender hans ven man de kender han ikke i børnehaven.. 

Han vil ikke selv hente til samvær da han ikke kan nå det pga arbejde og han mener ikke at jeg må bede min kæreste om at aftevere den ene gang.. skal siges jeg altid selv har været der til at aflever og tage imod så er en gang på næsten 5 år

Han kan slet ikke blande sig i hvem der afleverer, så længe han får sit samvær!

Måske du skal til at lade din kæreste tage imod..du vil jo under alle omstændigheder ikke kunne være to steder på en gang når der kommer en lille ny..og hvem ved om det er midt i ammetid der bliver afleveret.

Synes du må fortælle din kæreste at DU har accepteret at HANS kæreste er en del at jeres barns liv og nu må han altså acceptere at DIN kæreste også er en del af det.

Selvom børnehaven ikke kender vennen er det vigtigste jo at jeres barn gør!

Men synes godt nok din ex gør det meget besværligt og det nytter jo ikke at du ikke kan opfatte dig, din kæreste og børn som familie og dermed få hjælp og støtte når han godt må.

Så måske i lige skal have en snak inden baby kommer så du ikke igen står med dette problem.

Sisse

Anmeld

3. oktober 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Han kan slet ikke blande sig i hvem der afleverer, så længe han får sit samvær!

Måske du skal til at lade din kæreste tage imod..du vil jo under alle omstændigheder ikke kunne være to steder på en gang når der kommer en lille ny..og hvem ved om det er midt i ammetid der bliver afleveret.

Synes du må fortælle din kæreste at DU har accepteret at HANS kæreste er en del at jeres barns liv og nu må han altså acceptere at DIN kæreste også er en del af det.

Selvom børnehaven ikke kender vennen er det vigtigste jo at jeres barn gør!

Men synes godt nok din ex gør det meget besværligt og det nytter jo ikke at du ikke kan opfatte dig, din kæreste og børn som familie og dermed få hjælp og støtte når han godt må.

Så måske i lige skal have en snak inden baby kommer så du ikke igen står med dette problem.

Sisse

Jeg har idag snakket med statsforvaltningen og hende jeg snakkede med sagde at så længe at mit barn kender den der køre det så kan min eks ikke blande sig.. Bare han får sit samvær er der ingen problemer i at min kæreste aflevere.

hun sagde også at vis ikke han ville tage mod den måde så kunne han selv hente hos mig eller droppe samvær den weekend.

så har pænt sendt en besked til ham om dette.

forresten er der ingen lille ny på vej de næste par år i følge planen 

Anmeld

3. oktober 2012

klmf

Hold da op, hvis ikke der er et problem, så kan man da lige få skabt et! For det første synes jeg det er noget så dobbeltmoralsk, at du ikke har noget problem med at aflevere til fars kæreste, men at de har noget imod at din kæreste afleverer. For det andet, så er hendes argumentation, da HELT hen i skoven. Barnet kender din kæreste, så er det da helt ligegyldigt om den lille frøken kender ham eller ej. Så må du jo sige, at nu har I tilbudt at aflevere barnet som aftalt på deres bopæl, hvis ikke de kan gå med til, må de selv hente hos jer. Øv, hvor er det bare dårlig stil at skabe problemer ud af noget så banalt

Anmeld

3. oktober 2012

Adrina

Åh, den var min kæreste og jeg ogs igennem med hans x. Eller hun ville aflevere til mig og pludselig ville hun ikke. 

FADEREN, ikke hans kæreste, kan godt sige nej til at det er din kæreste der kommer med barnet, da det er jer to der er forældre. Derimod, kan I så sige at så må barnet jo vente med at komme til om lørdagen, hvis jeres løsning ikke bliver taget imod.

Det var hvad vi fik at vide i SF sidste sommer. 

Anmeld

3. oktober 2012

LMX

lotchen skriver:

Hold da op, hvis ikke der er et problem, så kan man da lige få skabt et! For det første synes jeg det er noget så dobbeltmoralsk, at du ikke har noget problem med at aflevere til fars kæreste, men at de har noget imod at din kæreste afleverer. For det andet, så er hendes argumentation, da HELT hen i skoven. Barnet kender din kæreste, så er det da helt ligegyldigt om den lille frøken kender ham eller ej. Så må du jo sige, at nu har I tilbudt at aflevere barnet som aftalt på deres bopæl, hvis ikke de kan gå med til, må de selv hente hos jer. Øv, hvor er det bare dårlig stil at skabe problemer ud af noget så banalt

kunne ikke sige det bedre selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.