Jeg er så meget i tvivl.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

404 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. oktober 2012

Anonym trådstarter

Godaften, de smukke damer hjemme i stuerne.

Min mand og jeg har talt om lille en mere, selvom vi hurtig blev enig om ikke flere børn.  

Men jeg er blevet så meget i tvivl og endnu mere i tvivl, efter jeg er blevet i tvivl.  hvis I forstod dette.

Jeg er bange for at jeg vil "glemme" mine andre børn og om jeg vil være der mindre for dem. Jeg er bange for at "ødelægge" det vi har nu, som er rigtig fint.  Er det tegn på der ikke skal komme en lille mere? og om jeg har overskuddet til en mere?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2012

Frøken J.

Anonym skriver:

Godaften, de smukke damer hjemme i stuerne.

Min mand og jeg har talt om lille en mere, selvom vi hurtig blev enig om ikke flere børn.  

Men jeg er blevet så meget i tvivl og endnu mere i tvivl, efter jeg er blevet i tvivl.  hvis I forstod dette.

Jeg er bange for at jeg vil "glemme" mine andre børn og om jeg vil være der mindre for dem. Jeg er bange for at "ødelægge" det vi har nu, som er rigtig fint.  Er det tegn på der ikke skal komme en lille mere? og om jeg har overskuddet til en mere?  

Jeg tror ikke det er tegn på i ikke skal have en mere - Tvært i mod tror jeg, at det er den slags tanker alle gør sig, når de overvejer en mere. Kan man rumme begge børn? Vil man glemme den ældste? Vil forholdet kunne bære det? Vi har fx tænkt på, at vi kan skiftes til at sove længe, og så står den anden op med bette. Men når der er to, er man jo begge nødt til at komme op. Jeg tror bare du er nødt til at fortælle dig selv, at de gode ting på så uendelig mange punkter opvejer de negative. Den glæde børnene får af hinanden - Og ja, den ældste vil få mindre opmærksomhed, men det er ikke synd. Tænk sådan på det: Nummer 2 har jo aldrig prøvet at være ene om opmærksomheden, og lider alligevel ingen overlast. Så længe i husker hinanden og jeres kærlighed, skal i nok klare den, hvis i vælger en mere

Anmeld

2. oktober 2012

Faith

Hvis jeg havde så mange tvivl som dem du beskriver, og var i tvivl om det ville gå ud over mine andre børn, så ville jeg IKKE få et barn mere!

Anmeld

2. oktober 2012

Nemesis

Det vil jo være en forandring..men det betyder jo ikke at det ødelægger det i har nu, men at det i har nu bliver beriget eller forringet ved et barn mere.

Hvad siger dit hjerte dig?? vil du inderst inde gerne have et barn, hvis du nu spørger dig selv og fjerne alle bekymringerne hvad er så svaret??

Nu ved jeg jo ikke hvor mange børn i har eller hvor gamle de er, men man glemmer ikke sine andre børn! Ja det bliver da også anderledes for dem med en lille ny, men det behøver jo ikke at være noget skidt!

Så prøv at fjerne alle de tanker der giver dig tvivl og mærk efter hvad dit hjerte siger.

:-) Sisse

Anmeld

2. oktober 2012

LMX

Frøken J. skriver:

Jeg tror ikke det er tegn på i ikke skal have en mere - Tvært i mod tror jeg, at det er den slags tanker alle gør sig, når de overvejer en mere. Kan man rumme begge børn? Vil man glemme den ældste? Vil forholdet kunne bære det? Vi har fx tænkt på, at vi kan skiftes til at sove længe, og så står den anden op med bette. Men når der er to, er man jo begge nødt til at komme op. Jeg tror bare du er nødt til at fortælle dig selv, at de gode ting på så uendelig mange punkter opvejer de negative. Den glæde børnene får af hinanden - Og ja, den ældste vil få mindre opmærksomhed, men det er ikke synd. Tænk sådan på det: Nummer 2 har jo aldrig prøvet at være ene om opmærksomheden, og lider alligevel ingen overlast. Så længe i husker hinanden og jeres kærlighed, skal i nok klare den, hvis i vælger en mere

Anmeld

2. oktober 2012

Anonym trådstarter

Mange tak. Jeg vender den lige med manden igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.