Natursutten / Ecobaby - der er IKKE Phthalater i!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

471 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. oktober 2012

MissMona

Jeg ved ikke om der var andre end mig der så det her program til aften. Men jeg vil da gerne slå et slag for det. Jeg kan se der er fejlagtige indlæg herinde på baby.dk også.

http://www.dr.dk/TV/se/haengt-ud-pa-forsiden/haeng t-ud-pa-forsiden-2#!/

Kort fortalt har Søndagsavisen for 2 år siden fejlagtigt oplyst på en forsidehistorie at de økologiske sutter ved navn natur-sutten, indeholdt 3 gange så mange pthalater som grænseværdien tillod.

Det var en testfejl og havde intet på sig. Det evt. pthalat indhold der kunne måles, som lå langt under grænseværdien, stammede fra kilder som sutten havde mødt på sin vej. Og er ikke noget der er proppet i sutten fra starten. Natursutten er frikendt. (Se programmet) Jeg er overbevist og jeg synes det er forfærdeligt den magt pressen har over os mennesker og vores adfærd. Vi må også være kildekritiske!...

Eller hvad synes I? Hvis du er interesseret, så se programmet ved at følge linket ovenover!

Mh MissMona

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2012

132319

Det vidste jeg godt Min datter bruger dem.

Anmeld

1. oktober 2012

MissMona

132319 skriver:

Det vidste jeg godt Min datter bruger dem.

Super! Jeg tog mig bare til hovedet over hvor meget det faktisk har påvirket hendes firma, at det ikke er nået ud til alle dem der så den første artikel, selvom det blev vedkendt kort tid efter at det var en fejl. Så jeg tænkte vi måske kunne sprede det positive rygte for at hjælpe lidt til, for et firma, som arbejder for en god sag!

Anmeld

1. oktober 2012

132319

MissMona skriver:

Super! Jeg tog mig bare til hovedet over hvor meget det faktisk har påvirket hendes firma, at det ikke er nået ud til alle dem der så den første artikel, selvom det blev vedkendt kort tid efter at det var en fejl. Så jeg tænkte vi måske kunne sprede det positive rygte for at hjælpe lidt til, for et firma, som arbejder for en god sag!

Jeg sidder lige og ser det.

FØJ hvor burde den journalist SKAMME sig at han venter 14 (!!) dage efter analysesvaret med at kontakte hende!  Hun havde jo ikke en levende chance for at nå at få svar på en reanalyse!

Anmeld

1. oktober 2012

MissMona

132319 skriver:

Jeg sidder lige og ser det.

FØJ hvor burde den journalist SKAMME sig at han venter 14 (!!) dage efter analysesvaret med at kontakte hende!  Hun havde jo ikke en levende chance for at nå at få svar på en reanalyse!

Lige præcis! Nå, jeg bliver nødt til at gå til køjs. Ville bare lige sende budskabet ud til jer herinde!

Anmeld

2. oktober 2012

Jibbe

Opsedasse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.