min lille pige er blevet født i uge 30 ! (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2012

PernilleogLouis

Stort stort tillykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2012

LMX

Tillykke med den fine pige.

Anmeld

30. september 2012

Betina_fra_Als

KarinaBF skriver:

Ja som overskriften lyder har jeg født min lille pige i uge 30
så her er lige en beretning for hvad der er sket den sidste uge !

i Weekenden drillede mit blodtryk og jeg fik meget væske i kroppen og mandag tog jeg så til egen læge hvor jeg blev sendt videre til sygehuset hvor jeg blev indlagt med førhøjet blodtryk og protein i min urin med frygt for svangerskabsforgiftning!
det var svangerskabsforgiftning men en mild en sagde de så der blev samlet urin og målt blodtryk taget blodprøver hele tiden for at se hvordan den udviklede sig ! Alt så okay ud udover mit blodtrykke ikke kunne komme ned !
Natten til tirsdag havde jeg det skidt kunne ikke finde ro brækkede mig, så kom på fødegangen til tjek men kom op igen om natten de vidste ikke hvad der skulle ske det var prøver på prøver og mit blodtryk ville bare ikke falde sådan gik det til jeg onsdag nat hvade virkleig dårlig mave og rendte på toilettet, men havde så fået piller for at komme af med afføring det var der sandelig også kommet da !
Torsdag morgen kom en lægen og så på mine tal og synes jeg skulle på fødegangen igen til tjek for mit blodtryk var tårnhøjt jeg tænker sådan en træls lægen for han sagde der måske skulle ske noget altså føde jeg tænkte bare det er alt alt for tidligt og han har kun set mig den første gang så pjat med ham !
Da jeg kommer til fødegangen komme en jordmor som sætter CTG på mig og jeg beder dem ringe til min diskrektjordmor som jeg har fast ved meg gennem hele forløbet, det gør de og hun kommer lidt senere.
CTG er fint og jeg skal til scanning lidt senere men mit blodtryk er stadig højt og jeg er bare så nervøs ! men tænker selvfølgelig bliver min pige der inde hun skal ikke ud endnu !
Til scanning for jeg så beskeden at de ikke er tilfreds med tallene så jeg skal scannes igen ved en læge, han scanner mig vil ikke sige noget før han har regnet på det så jeg kommer ned på fødegangen igen
(skal lige sige jeg har en af mine bedste veninder ved mig hele tiden og det er bare guld)
Efter lidt tid jeg bliver jo mere og mere nervøs kommer læge og jordmor ind med de ikke så gode nyheder min lille pige har overhovedet ikke taget på inde i min mave de sidste 14 dage så de vil gerne have hende ud i løbet af dagen ikke inden for en time men snart ! jeg stortuder for det var bare ikke den besked jeg ville have, alle prøver at trøste med for fanden ingen vil jo have den besked når man er i uge 30.
Min veninde for fat i min mand og min mor som begge kommer ud til os ! det tog nogle timer efter men omkring kl. 17 kom jeg afsted til oberationsbordet.
Min veninde er den der kommer med mig ind til kejsersnittet sammen med min jordmor og min læge. da min mand bare ikke kan klare sådan noget !
Det hele var "stille og roligt" jeg var jo nervøs og græd men det hele var okay glad for jeg havde nogle kendte hoveder omkring mig !

kl. 18.11 den 27 sep. er lille pigen så født en dejlig lille bitte pige vejede 925 g og målte 35 cm og er bare så fin !
Hun er kun i CPAP og kuvøse ingen ilt ! har fået lidt lys for gulsot de sidste to dage men ellers bare perfekt og lille

Nu skal jeg selv ovenpå da mit blodtryk lige skal styr på igen men det går den rigtige vej jeg har lige fået kateter ud idag og kan gå lidt rundt idag
synes dog idag at jeg stadig har svært ved at det hele er overstået og jeg har min lille pige men det hele føles så uvirkeligt men det siger alle er meget normalt men det er så svært !

Og så her jeg også 2 der hjemme som jeg også savner det er så træls ups det sidste blev lidt men sådan har jeg det

og tak fordi i læste min meget føleselige op-og nedture denne uge

Lige et par billeder af min lille pige

De var en værre omgang, stort tillykke med hende, hvor er hun fin.

Min søster har også lige fået en pige, dog kun 6 uger for tidligt, så hun vejede noget mere.

Men hun skal nok komme op i vægt og hjem til resten af familien, det bliver nok hårdt, men jeg er sikker på at I nok skal klare det.

fra Betina

Anmeld

30. september 2012

Frk. Himmelblå

Kæmpe  til dig.

Og al mulig lykke til jer. 

Hvor er hun dog fin, din datter. 

Jeg føler med jer, og ved det er et sejt træk i står over for nu. Husk nu på, at din datter har en kæmpe pose gensidig kærlighed med til jer. Men I tog hende på sengen, så at sige, så bær over med hende, hvis det kommer til at tage jer alle lidt tid at åbne for den fantastiske pose 

Det hele skal nok komme. I må huske at have jer selv med.

for jer.

Anmeld

30. september 2012

Doffie

Stort tillykke med hende, hun ser bare rigtig dejlig ud 

Anmeld

30. september 2012

SussieThyssen

Nåårrhh sikke en lille en, men godt det er gået fint og at hun er stærk og vil livet.
Godt at du også har det bedre.

Stort tillykke med hende.
Har hun fået navn??

I ønskes alt det bedste.

1000 knus
Sussie

Anmeld

30. september 2012

Snehund

Stort tillykke herfra.

Det gør mig ondt at I skulle igennem sådan en barsk omgang og voldsom forskrækkelse.

Håber at alt går fremad nu. Hun er i hvert fald en yndig lille størrelse din lille skattebasse

Anmeld

30. september 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Sikke en tur - men godt, at den lille har det godt - det er det vigtigste
Tillykke med hende

Anmeld

30. september 2012

CS

Alt det bedst til jeres familie

Anmeld

1. oktober 2012

KarinaBF

Mange tak for jeg hilsner og kram dem er jeg glad for !

Det går bare super fint med vores lille Caroline

Hun var i går uden CPAP i hvertfald en hel time og det er bare så fedt hun ilter så fint ilten selv hun er bare så dygtig !

Hun har tabt sig lidt men kun 25 g så hun er bare så sej og skal nok hurtig komme frem ad
så hun kan komme hjem til hendes stolte storbror og storesøster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.