10 måneder...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

859 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. maj 2009

Hansen83

Hej Alle sammen og tak for en super godt side.

Jeg ville lige høre om i har nogle gode råd til hvad der er godt at give en 10 måneder gammel dreng at spise, ( nu skal det ikke lyde som om han ikke får noget mad, men syntes bare jeg køre i det sammen )
Han har fået to små tænder i undermunden, så kan jo tygge lidt

Håber i har en masse gode ideer, og så til de små måltider og til en tur ude hele dagen, hvad er nemt at have med...

Håber i kan hjælpe en mor der syntes hun køre i det samme mad hver uge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2009

Tynen

Årh.. Tænk, hvor hurtigt man glemmer
Er det ikke omkring de 10 mdr. at de må få det hele (Bare det ikke er for stærkt osv?).

Mener egentlig Stella fik nøjagtig det samme som vi gjorde på det tidspunkt.
Spaghetti/kartoffelmos og kødsovs, lasagne, frikadeller med ris, sovs og kartofler osv. var specielt guf...
Ej, må hellere lige tjekke op på om det var omkring de 10 mdr..

Tillykke med de 2 bisser

Anmeld

24. maj 2009

Hansen83

ja det er tit svært hvad man skal finde på, men det er ikke alt han vil have desværre. er blevet træt af rugbrød mader vender bare hovedet væk, og vil hellere have noget at drikke.

Men vi giver ham også for det meste det samme som vi får, bare ikke særlig tit han vil have noget af det, desværre.

Men mange tak for din hurtige og gode svar.

Og mange tak ja vi er lidt meget vågnen om natten pga bisserne, ved ikke helt hvornår de to i overmunden kommer. men dem i undermunden kom d. 2 og d. 12 maj, så ved ikke om piver riget om natten kan være bisser eller andet
Men vi tager en tår og drikke og synger en sang og ligger og nusser og efte ren times tid sover vi igen puha natten nogen gange kan være lang....

Anmeld

24. maj 2009

Tynen

Stella har aldrig været særlig god til at spise. Derfor gjorde vi meget ud af at det skulle være sjovt/hyggeligt for hende.
Det hjalp gevaldigt da hun fik lov at spise selv, istedet for at jeg sad og madede hende (Nu ved jeg jo selvf. ikke hvordan I lige gør det    )

Vi gav hende tit agurke/gulerods-stænger og de forbudte ostehapsere der havde stået i køleskabet at tygge på hvis tænderne drillede.
Ikke nok med at de kølede, så blev hun også interesseret i det mad vi andre spiste og det hjalp hvis gummerne kløede..

Kan godt huske leverpostejs-perioden.. Var til sidst ved at kvæles i at det altid var det samme vi skulle have... 
Lige indtil jeg opdagede makrelguf på tube (Købes b.la. i Bilka)!
Det var simpelthen et hit.
De laves også som tunguf og rognguf, så der er lidt at veksle imellem.
Ellers kan Fiskeduserne og anbefales..

Sorry, hvis mit svar blev lidt usammenhængende..
Har en kæreste der river og flår i computeren nu

Anmeld

24. maj 2009

Sweet1978

Er ret enig i at de må få stort set alt ved 10 mdr. Mine har så meget tidligt sagt fra overfor at blive madet, de ville selv spise. Så har givet dem noget de selv kunne gnave af, så vi har altid hjemmebagte boller og frugt i huset.

Se bl.a. her:
www.baby.dk/Users/Blog/Edit.aspx

De er sunde eneste søde middel er det frugt (og det kan man varriere som man lyster - bananer - pære mm.) man putter i.

Har også en anden, men det har jeg ikke tastet ind endnu, sig til hvis du er interreseret.

Anmeld

24. maj 2009

Hansen83

ej 1000 tak for dit svar. nej vi har ikke ladet ham spise så meget selv endnu, da han kun smider det alle andre steder end i munden men tror jeg vil begynde at prøve hele næste uge. kan være han vil spise lidt mere mad, end han gør nu.

også vil jeg prøve at købe makrel guf, har aldrig hørt om det så må i bilka og finde det hihi...

Dejligt med så gode svar, virkelig nogen man kan bruge, tit køre man bare fast i et eller andet, så er det godt at få et lille skub fremad og prøve noget nyt, også som andre børn har syntes godt om.

Glad for min kæreste og jeg har vær sin computer hihi, ellers havde jeg aldrig fået lov at side online hihi

Anmeld

24. maj 2009

Hansen83

Sweet1978 skriver:

Er ret enig i at de må få stort set alt ved 10 mdr. Mine har så meget tidligt sagt fra overfor at blive madet, de ville selv spise. Så har givet dem noget de selv kunne gnave af, så vi har altid hjemmebagte boller og frugt i huset.

Se bl.a. her:
www.baby.dk/Users/Blog/Edit.aspx

De er sunde eneste søde middel er det frugt (og det kan man varriere som man lyster - bananer - pære mm.) man putter i.

Har også en anden, men det har jeg ikke tastet ind endnu, sig til hvis du er interreseret.

jeg er meget interessert og send dem meget gerne. det link du har sendt kan siden desværre ikke vises...

Og tak for svar.. Dejligt med lidt hjælp

Anmeld

25. maj 2009

Tynen

Vi har også hver vores computer, men da hans er stationær er den bare ikke helt så sjov som min bærbar

Nu fik jeg lige ro til at undersøge det, og fandt da ud af at det heller ikke var det meste der ramte munden herhjemme.
Men det vigtigste (For os) var bare at hun var med når vi andre spiste og fik lov at undersøge maden for at vække hendes interesse.

Igen - Så var det bare sådan vi gjorde det, og man kan sikkert finde 8 andre der ikke synes det er okay at de sidder og gratter med maden.
Vi fik bare nogle forskellige værktøjer af SPén for at vække hendes interesse for andet end grød og mos
Hun har nemlig altid været småtspisende.

Held og lykke med det!
Håber du får succes med makrelguf og det andet fiskepålæg

Vedhæfter lige et billede, så du kan se hvordan det TIT så ud når Stella (10 mdr.) spiste
Herligt med lidt rengøring bagefter..
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. maj 2009

sandra-t

de må spise stortset alt når de er 10 mdr

ligefra grød, brød med fedtstof
findelt grøntsager og frugt
kartofler, ris eller pasta... hehe ( går ud fra de også må få bulgur og couscous)
kød,fisk, fjerkræ,indmad og æg
pålæg- fra leverpostej, makrel i tomat, æg, avocado og ost+ rester fra middagsmaden
+ ½ liter mælk i alt (modermælk/modermælkserstatning, sødmælk eller syrnede produkter

så du ka jo ha pitabrød/bolle/rugbrød , hytteost, ærter/majs.. ? det er vist kun fantasien der sætter grænser

Anmeld

25. maj 2009

Hansen83

Tynen skriver:

Vi har også hver vores computer, men da hans er stationær er den bare ikke helt så sjov som min bærbar

Nu fik jeg lige ro til at undersøge det, og fandt da ud af at det heller ikke var det meste der ramte munden herhjemme.
Men det vigtigste (For os) var bare at hun var med når vi andre spiste og fik lov at undersøge maden for at vække hendes interesse.

Igen - Så var det bare sådan vi gjorde det, og man kan sikkert finde 8 andre der ikke synes det er okay at de sidder og gratter med maden.
Vi fik bare nogle forskellige værktøjer af SPén for at vække hendes interesse for andet end grød og mos
Hun har nemlig altid været småtspisende.

Held og lykke med det!
Håber du får succes med makrelguf og det andet fiskepålæg

Vedhæfter lige et billede, så du kan se hvordan det TIT så ud når Stella (10 mdr.) spiste
Herligt med lidt rengøring bagefter..

mange tak jeg har allerede købt dem og de virker som slik herhjemme og jo tak han nyder at undersøge det hele med fingerne og jeg syntes kun det er godt han lære det. ja meget rengøring bagefter men sådan er det jo hihi. smukt billed hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.