Blåbærcremen skiller :( hurtig hjælp....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

842 visninger
3 svar
0 synes godt om
30. september 2012

Ina33

Jeg skal holde fødselsdag i dag, og ville lige smide en lagkage sammen her til morgen. Bundene blev bagt i går. Jeg havde i forvejen forberedt en daimcreme, den gav ingen problemer. Jeg ville så også lave en blåbærcreme, men det gav i den grad problemer - den skiller for mig, og nu har jeg forsøgt to gange og ser mig nu nødsaget til enten at bruge cremen eller købe en ny kage ved bageren 

Jeg har gjort således at jeg har kogt blåbærrene op, bløndet dem, kølet dem godt ned, varmet en lille portion op igen med noget husblas. Blandet det hele sammen med noget pisket fløde. jeg synes jeg har været meget påpasselig med at ingen af delene har været for varme.  Hvad er get galt? Jeg har lagt cremen i lagkagen, men er det bedre at smide det held ud?

øv 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2012

Muhmi

Ina33 skriver:

Jeg skal holde fødselsdag i dag, og ville lige smide en lagkage sammen her til morgen. Bundene blev bagt i går. Jeg havde i forvejen forberedt en daimcreme, den gav ingen problemer. Jeg ville så også lave en blåbærcreme, men det gav i den grad problemer - den skiller for mig, og nu har jeg forsøgt to gange og ser mig nu nødsaget til enten at bruge cremen eller købe en ny kage ved bageren 

Jeg har gjort således at jeg har kogt blåbærrene op, bløndet dem, kølet dem godt ned, varmet en lille portion op igen med noget husblas. Blandet det hele sammen med noget pisket fløde. jeg synes jeg har været meget påpasselig med at ingen af delene har været for varme.  Hvad er get galt? Jeg har lagt cremen i lagkagen, men er det bedre at smide det held ud?

øv 

Nu har jeg ingen forstand på det, men tror du virkelig det vil kunne smages at den skiller? Jeg tænker, den smager jo ikke anderledes bare fordi den skiller, ligesom en bernaise har den samme smag, blot en anden konststens

Anmeld

30. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tænker da også at jeg bare ville spise den. Smagen er jo den samme og når det er lagkage er der ingen der ser at skeller!! Vh stine

Anmeld

30. september 2012

Ina33

Tal for svar. Efter den har været på køl en times tid ser den faktispikke så slem ud længere, så vi spiser den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.