Gravid på su - hvad med barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.049 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. september 2012

Anonym trådstarter

Har man altid ret til barsel/eller fødselsklip fra et su berettiget studie?

Kan et studie smide en ud, hvis man bliver gravid og skal på barsel?

Jeg læser og er først færdig i januar 2014. Umiddelbart har jeg termin først i juni 2013. Mit studie holder sommerferie i august...

Jeg kan jo ikke deltage i de afsluttende eksaminer ultimo juni 2013 for at fortsætte på sidste semester? Eller kan jeg, hvis nu jeg finder ud af noget med mand/baby? 

Kan skolen nægte mig at komme tilbage på et nyt hold, for at tage det afsluttende semester? Det må blive enten januar 2014 eller august 2014..

Suk, det her har jeg ligget søvnløs over hele natten!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2012

MortilElias2010

Anonym skriver:

Har man altid ret til barsel/eller fødselsklip fra et su berettiget studie?

Kan et studie smide en ud, hvis man bliver gravid og skal på barsel?

Jeg læser og er først færdig i januar 2014. Umiddelbart har jeg termin først i juni 2013. Mit studie holder sommerferie i august...

Jeg kan jo ikke deltage i de afsluttende eksaminer ultimo juni 2013 for at fortsætte på sidste semester? Eller kan jeg, hvis nu jeg finder ud af noget med mand/baby? 

Kan skolen nægte mig at komme tilbage på et nyt hold, for at tage det afsluttende semester? Det må blive enten januar 2014 eller august 2014..

Suk, det her har jeg ligget søvnløs over hele natten!

Jeg gik fra midt under eksamensperioden pågrund af risiko for begyndende bækkenløsning, det blev heldigvis ved hvad det var og gik i sig selv. Dagen før min barsel udløb sygemeldingen så ringede til seminariet og sagde det som det var og mødte forståelse for at det var tåbeligt at vende tilbage bare for en dag for kunne alligevel ikke nå at komme til eksamen. Så tog 7 måneders barsel og vendte tilbage til det semester jeg blev sygemeldt fra og tog det igen og blev så bare færdiguddannet et år senere end forventet her i 2012. Det gik fint fint med det hele. Så tror ikke du skal bekymre dig så meget, ring til dit studiekontor på mandag og forlæg dem situationen  Jeg oplevede ingen problemer under min graviditet med skole, su eller barsel. 

Anmeld

29. september 2012

Anonym trådstarter

Uh jeg vil bare så nødigt forlænge min studietid . Jeg pendler  næsten 4 timer hver dag og det er nr 3 jeg er blevet gravid med, så jeg vil helst have så lidt studie tilbage når jeg starter op igen, det bliver virkeligt hårdt med 3 børn. 

Anmeld

29. september 2012

Anonym trådstarter

Kan man overhovedet blive sygemeldt under graviditeten på en su?

De 2 andre gange jeg var gravid var jeg på mit job, men der blev jeg meget syg af bækkenløsning. Det håber jeg så ikke jeg oplever nu, for nu sidder jeg på skolebænken og har ikke noget fysisk arbejde.  Igen, jeg SKAL bare igennem det studie hurtigst muligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.