Et spørgsmål om samvær når min søn ikke har set sin far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

806 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. september 2012

Anonym trådstarter

i 4 år. Jeg bor i odense,han bor i Kbh. Nu vil han have samvær. Hvor stor er sandsyligheden for at han kan se vores søn når der er gået 4 år uden kontakt (han ville ikke være far men det vil han  nu). Vil det kunne lade sig gøre med langsom opstart og hvad tror i statsamtet vil råde ham/os til?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2012

Anonym trådstarter

29. september 2012

baby012

Anonym skriver:

i 4 år. Jeg bor i odense,han bor i Kbh. Nu vil han have samvær. Hvor stor er sandsyligheden for at han kan se vores søn når der er gået 4 år uden kontakt (han ville ikke være far men det vil han  nu). Vil det kunne lade sig gøre med langsom opstart og hvad tror i statsamtet vil råde ham/os til?

Med en meget langsom opstart, så burde det kunne lade sig gøre (: 

Anmeld

29. september 2012

Rikkeas

Anonym skriver:

Jeg vil tro, at han skal komme to timer hver anden weekend, og det skal han i noget tid, indtil de to har lært hinanden at kende og der er skabt tillid - den process kan tage lang tid.

Jeg ved det ikke, amtet vægter jo børnene højst, så det kommer helt an på det hele. Håber I finder ud af en god løsning for jer alle

Anmeld

29. september 2012

SussieThyssen

Jeg ved ikke hvad det er for en ide, den slags forældre har.
Hvad sker der lige i hovedet på dem?

Det ene øjeblik, så er det bare lige meget med barnet, og det næste, så er det som om at de bare kan tage en brik fra et puslespil, de selv kan flytte rundt på, fordi de så har et "hul" i deres personlge puslespil, og barnet så bare kan stoppes ind i det, som om det altid har været der.

Nå, never mind.
Det bedste må vel være, at han i starten kommer på besøg, så de under rolige og hjemlige former, kan lære hinanden at kende.
Når så der er gået lidt tid, så kan trolden blive taget med på småture og den slags, for endelig forsøgsvis at tilbringe en overnatning, når først de er blevet fortrolige med hinanden.

Held og lykke med det hele.

Kærligst
Sussie

Anmeld

29. september 2012

Hvem?

SussieThyssen skriver:

Jeg ved ikke hvad det er for en ide, den slags forældre har.
Hvad sker der lige i hovedet på dem?

Det ene øjeblik, så er det bare lige meget med barnet, og det næste, så er det som om at de bare kan tage en brik fra et puslespil, de selv kan flytte rundt på, fordi de så har et "hul" i deres personlge puslespil, og barnet så bare kan stoppes ind i det, som om det altid har været der.

Nå, never mind.
Det bedste må vel være, at han i starten kommer på besøg, så de under rolige og hjemlige former, kan lære hinanden at kende.
Når så der er gået lidt tid, så kan trolden blive taget med på småture og den slags, for endelig forsøgsvis at tilbringe en overnatning, når først de er blevet fortrolige med hinanden.

Held og lykke med det hele.

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jeg fik barnet mod hans vilje så jeg vidste at det kunne blive sådan her.. Men det vil altså være muligt for ham at få lov til samvær selvom han ikke deltog i barnets første 4 år 

Anmeld

1. oktober 2012

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Jeg fik barnet mod hans vilje så jeg vidste at det kunne blive sådan her.. Men det vil altså være muligt for ham at få lov til samvær selvom han ikke deltog i barnets første 4 år 

Ja det vil han helt sikkert få "lov" til, hvis han ikke fejler noget og kan tage vare på barnet så har han jo alt ret til samvær.

Anmeld

1. oktober 2012

Anonym trådstarter

Det bliver underligt at se sin eks efter så lang tid...   Hvornår skal barnet vide at den mand ikke er hvem som helst men hans far?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.