"Sovevaner og grænser"
Hej Rikke
Tidligere har min datter fint lagt sig til at sove når hun blev puttet om aftenen, men nu er hun begyndt at ligge og lege til sidst falder hun i søvn, men hun skulle jo gerne have nok timer. Så vi går op til hende og lægger hende ned og siger hun skal sove, her kommer problemet så: Hvis min kæreste (hendes bonusfar) går op og lægger hende virker det, men hvis det er mig er der nul reaktion så leger hun bare videre.
Hvad kan jeg gøre for at sætte mig mere i respekt. Tror det kommer lidt af at det er ham der er inde og lægge hende hvis hun vågner om natten/for tidligt om morgenen. Da jeg får noget antidepressivt medicin, som gør at jeg sover meget tungt om ikke hører hende. Så hun er jo vant til at det er ham og hans ord der gælder, men det er ikke alle aftener han er hjemme fra job når hun skal sove, så vil gerne kunne putte hende selv.
Rikkes svar
Hej sweet1978
Respekt er mange ting.. Når du skriver at du gerne vil have mere respekt, hvad mener du så? Mit gæt er at du ønsker at din datter ville reagere på samme måde som når din mand putter din datter. Mit råd er at du spørger ham helt ned i detaljer om hvordan han gør. Selvom du gør lige som han, vil jeg gerne skynde mig at sige at det ikke er det samme som at din datter vil reagere som du ønsker, da jeres relation er en anden end deres. Men prøv jer frem. Giv ikke op.
I forhold til søvn, så skal hun nok få sovet det hun har brug for. Vær ikke så bekymret for at hun ligger og leger.
Hilsen Rikke Rahm
Eksam. Psykoterapeut Rikke Rahm tilbyder individuel-, par- og familieterapi/rådgivning samt Samtalegrupper og workshops for gravide par og samtalegruppe for voksne i sammenbragte familier.
Anmeld