Skal jeg kaste håndklædet i ringen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.702 visninger
51 svar
0 synes godt om
28. september 2012

nielsen80

Ja må indrømme jeg virkelig overvejer det....amningen kører her efter 5 uger stadig helt af H til. Den sidste uge har min pige ville ligges til hver time..nat og dag. Jeg har føjet hende med det resultat, at jeg er så udkørt nu. Jeg får ikke rigtig hvilet, og jeg føler ikke at jeg har overskud til andet end at give hende mad. Ikke nok med det, selve amningen vil jeg klassificere som kampamning - hun sutter cirka 5 min, og spænder så helt op i en flitsbue og græder ulykkeligt, mens hun skiftevis tager min brystvorte og sutter og spytter den ud. Jeg har tolket denne opførelse på at der ikke var nok mælk( mine bryster føles også heeelt tomme), hvorfor jeg er blevet ved med at ligge hende til, når hun beder om det..for at få produktionen i vejret. Men her efter en uge, er biledet det samme...... Hun opfører sig somom hun aldrig er helt mæt, hvilket er meget hjerteskærende.

Jeg ved godt der er noget der hedder appetitspring, og det måske er det vi er ude i....men 7 dage, hvor længe skal det stå på. Kan snart ikke hænge sammen mere, og lillepigen er også helt vildt træt. Føler virkelig ikke jeg kan nyde hende, alt fokus er på amning amning amning........og når det så er sådan en kamp, som konstant ender i skrig og skrål, ja så er det ikke meget kvalitetstid.

Jeg startet med at amme med brikker grundet indadvendte brystvorter, men har formået at afvænne hende, og vi klarer det nu uden. men vi øver stadig, og jeg formår endnu ikke at ligge ned og amme, så 7 dage med amning hver time, det er godt nok hårdt.

Har snakket med min sp, som fokusere på at noget må jeg gøre rigtigt, da hun jo tager flot på., har ok bleerosv. men helt ærlig for hvilken pris er det? Kan jo ikke forsætte med at amme hende hver time, det kan hverken hun eller jeg holde til.

Er så tæt på at give en flaske MME, har endda købt en nanbrik, som står i skabet......hvad ville I gøre, ville I hænge i, og i så fald hvor længe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2012

Skifreaken

Giv hende MME og få dig noget søvn. Det er alt afgørende at du får sovet!

Jeg stoppede med at amme da min baby var omkring 5 uger - også netop fordi han ville ligges til hver time, han slap dog ikke af sig selv, så sad også med ham i 1-1,5 time hver gang, hvilket fik mit bæger til at at flyde over

Det var meget hårdt for mig at opgive, men den helt rigtige løsning. Det vigtigste er at bebs er mæt og glad og du får sovet!

Anmeld

28. september 2012

nielsen80

Skifreaken skriver:

Giv hende MME og få dig noget søvn. Det er alt afgørende at du får sovet!

Jeg stoppede med at amme da min baby var omkring 5 uger - også netop fordi han ville ligges til hver time, han slap dog ikke af sig selv, så sad også med ham i 1-1,5 time hver gang, hvilket fik mit bæger til at at flyde over

Det var meget hårdt for mig at opgive, men den helt rigtige løsning. Det vigtigste er at bebs er mæt og glad og du får sovet!

Er også meget tæt på det. Hun sover nu, og har gjort det i en halv time. Håber virkelig hun tager en time mere, også for hendes skyld!

Vi skal til 5 ugers undersøgelse på mandag, tror jeg prøver at holde ud weekenden over, evt får kæresten til at gå nogle lange ture med hende, også tager jeg en snak med lægen. Hun er mindre ammefokusret end min sp. For ja både hende og jeg har brug for søvn,og ikke mindst en positiv stund sammen.

Mange tak for svar

Anmeld

28. september 2012

Tulle28

Hvor gammel er det nu hun er? For det lyder som appetitspring, men kan jo også være tigerspring... Eller begge dele

Jeg har lagt mærke til at min datter søger efter brystet og bliver urolig, men spænder og laver flitsbue, hvis jeg prøver at lægge hende til brystet, når hun er træt/overstimuleret. Tænker om det kan være det samme hos dig? Jeg blev i starten ved og ved med at prøve at lægge hende til og hun blev mere og mere ulykkelig. Det eneste der hjælper her når hun er sådan er enten at sidde med hende tæt i et mørkt rum på fitness bolden eller lægge hende i slyngevuggen. Eller putte hende i strækviklen.

Men lyt til din mavefornemmelse - orker du ikke mere er det ikke en skam at give flaske. Dog vil jeg sige at der gik ca. 7 uger med min store datter, før amningen bare kørte.

Anmeld

28. september 2012

L&V

nielsen80 skriver:

Ja må indrømme jeg virkelig overvejer det....amningen kører her efter 5 uger stadig helt af H til. Den sidste uge har min pige ville ligges til hver time..nat og dag. Jeg har føjet hende med det resultat, at jeg er så udkørt nu. Jeg får ikke rigtig hvilet, og jeg føler ikke at jeg har overskud til andet end at give hende mad. Ikke nok med det, selve amningen vil jeg klassificere som kampamning - hun sutter cirka 5 min, og spænder så helt op i en flitsbue og græder ulykkeligt, mens hun skiftevis tager min brystvorte og sutter og spytter den ud. Jeg har tolket denne opførelse på at der ikke var nok mælk( mine bryster føles også heeelt tomme), hvorfor jeg er blevet ved med at ligge hende til, når hun beder om det..for at få produktionen i vejret. Men her efter en uge, er biledet det samme...... Hun opfører sig somom hun aldrig er helt mæt, hvilket er meget hjerteskærende.

Jeg ved godt der er noget der hedder appetitspring, og det måske er det vi er ude i....men 7 dage, hvor længe skal det stå på. Kan snart ikke hænge sammen mere, og lillepigen er også helt vildt træt. Føler virkelig ikke jeg kan nyde hende, alt fokus er på amning amning amning........og når det så er sådan en kamp, som konstant ender i skrig og skrål, ja så er det ikke meget kvalitetstid.

Jeg startet med at amme med brikker grundet indadvendte brystvorter, men har formået at afvænne hende, og vi klarer det nu uden. men vi øver stadig, og jeg formår endnu ikke at ligge ned og amme, så 7 dage med amning hver time, det er godt nok hårdt.

Har snakket med min sp, som fokusere på at noget må jeg gøre rigtigt, da hun jo tager flot på., har ok bleerosv. men helt ærlig for hvilken pris er det? Kan jo ikke forsætte med at amme hende hver time, det kan hverken hun eller jeg holde til.

Er så tæt på at give en flaske MME, har endda købt en nanbrik, som står i skabet......hvad ville I gøre, ville I hænge i, og i så fald hvor længe?

Et appetit spring kan sagtens tage 7dage og mere.. Ved os var det ikke appetit spring der gjorde det men min datter spiste os hver time til halvanden i en lang periode.. Hvis du alligevel godt ku tænke dig at amme lidt længere så malk ud og frys det. Så har du til en dag hvor du bare trænger til hvile..

Det med at gi sutteflaske er bare heller ikke guld og grønne skove og slet ikke hvis du er alene hjemme og den der ska gi flasken.. Laura pure nægtede at ta flaske hvis jeg gav, hvis der var mme i og det gjorde ikke skrigerriget mindre, hun fik tilbudt en flaske hver aften i 2 måneder og først derefter kunne det accepteres af den lille dame..

MEN du ska gøre det der er det rigtige for dig og husk at ligge dig når lille musen sover, det er bare så vigtigt

Anmeld

28. september 2012

Tulle28

Men hvis du virkelig gerne vil amme, så prøv at lav et indlæg på ammenet. De kan helt sikkert hjælpe/støtte/guide dig!

Anmeld

28. september 2012

tarkoflen

nielsen80 skriver:

Det lyder virkelig som om du kæmper! Og det synes jeg du gør rigtig flot! Men at amme en gang i timen, det lyder bare slet ikke optimalt!

Kunne det ikke være en mulighed at starte med at amme og så give hende flaske for resten, så hun er mæt i længere tid ad gangen?

Jeg aner ikke andet, end hvad jeg har oplevet fra veninder, men det dur ikke, at du er fuldstændig udkørt!

Godt kæmpet siger jeg bare

Pas på jer selv, så du kan få lov til at nyde jeres lille guldklump

Anmeld

28. september 2012

Koen.

Tulle28 skriver:

Hvor gammel er det nu hun er? For det lyder som appetitspring, men kan jo også være tigerspring... Eller begge dele

Jeg har lagt mærke til at min datter søger efter brystet og bliver urolig, men spænder og laver flitsbue, hvis jeg prøver at lægge hende til brystet, når hun er træt/overstimuleret. Tænker om det kan være det samme hos dig? Jeg blev i starten ved og ved med at prøve at lægge hende til og hun blev mere og mere ulykkelig. Det eneste der hjælper her når hun er sådan er enten at sidde med hende tæt i et mørkt rum på fitness bolden eller lægge hende i slyngevuggen. Eller putte hende i strækviklen.

Men lyt til din mavefornemmelse - orker du ikke mere er det ikke en skam at give flaske. Dog vil jeg sige at der gik ca. 7 uger med min store datter, før amningen bare kørte.

Enig. Tænker os tigerspring eller appetitspring, drønhårdt, men går over igen

Selv er jeg lige stoppet med at amme lillebror her da han blev 4 mdr pga jeg med jævne mellemrum blev ved at få store sår og så synes jeg 4 mdrs kamp måtte være nok!

Lyt til dit hjerte, men dit barn lyder som min Liam i den alder

Anmeld

28. september 2012

Tulle28

Ups glemte lige: det vil være GULD værd for dig lære at ligge ned og amme. Hvorfor kan du ikke det? Så kan du slappe af mens hun spiser, og når hun så vågner næste gang, kan du hurtigt svinge brystet ind = måske få hende til at sove længere stræk ad gangen.

Anmeld

28. september 2012

nielsen80

Tulle28 skriver:

Hun er 5 uger, og ja det kan godt være et appetitspring....men 7 dage med amning hver time? Hun starter altid flot, men bliv sur og ked af det når brystet er tømt efter 5 min....og det samme sker ved 2 bryst. Til sidst opgiver hun og falder hen sulten i en 45min, derefter kan vi starte forfra. Det er meget hårdt at se.

Jeg har prøvet at amme i et mørkt rum, fitnessbold m.m, lige lidt hjælper det. Det føltes virkelig som om der ikke er nok mælk...men selvom hun får lov at amme hver time, sker der ikke noget med produktionen( sådan føltes det i hvert fald).

Ved ike om jeg holder til 2 uger mere uden søvn, men er også ked af at smide 5 ugers meget hårdt arbejde væk....det har ikke fungeret optimalt på noget tidspunkt.

Håber det går nemmere for dig denne gang og tusind tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.