Enlige mødre...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.824 visninger
9 svar
1 synes godt om
12. marts 2008

Honningblomst

Hvordan synes I det står til...klarer i det lige både økonomisk og praktisk eller klarer i det super??
Havde jo en lille debat om enlige mødre og ikke-enlige mødres holdninger til "os" og holdningen var generelt at vi får (for) mange penge....ved så ikke bare lige hvem der får hvad og hvor, for jeg synes sgu ikke det er så nemt igen at få det hele til at hænge sammen økonomisk..
Men hvad siger I...??
Knus...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2008

Natasja

Hej..

Altså jeg vil sige at vi klarer os, men det kan da godt være lidt hårdt nogle gange..

Synes bestemt ikk vi får for meget.. Vi har jo ikk 2 * indkomst..

Mht det praktiske får jeg da ordnet det jeg skal, men kan godt være bagud.. Når Josefine sover vil jeg gerne slappe af, medmindre det roder for meget osv.

Men ellers synes jeg at jeg har ganske fint styr på det :o)

Natasja & Josefine 220907

Anmeld

26. april 2008

MorTilMalthe

HEJSA..
Puh syntes ikke vi får mange penge.. jo der kommer en del hver 3 mån, men ved mig bliver de bare lagt ud over de andre mån, så jeg har lidt mere. Men med barsels penge er det sku ik helt nemt. får ikke fra faderen endnu, da vi skal igennem en sag først. så har ik for mange penge. men vi klare os da. vigtigst for mig er min søn har alt han har brug for, smart nyt tøj osv. Så må alt til mig selv vente. Jeg klare alt andet super alene, ordner hjem og ham nemt.. elsker at være alene med min dreng.:D

Anmeld

26. april 2008

Bloggi

Hejsa Jeg vil sige som jer andre, penge er der ikke for mange af, men vi klarer os da også.. :) Jeg får heller ikke fra faren endnu, af samme grund som dig MorTilMalthe.. :) Jeg vil også bare ha' min søn i smart nyt tøj osv, så skal jeg nok klare mig.. :) ELSKER også at være alene med min dreng.. Mhv Camilla

Anmeld

27. april 2008

Honningblomst

Er det virkelig så væsentligt for jer at jeres børn har "smart" tøj på, hvad det så er...må jeg spørge hvorfor, for det er da vidst ikke børnenes behov...;)
Knus Eva..

Anmeld

27. april 2008

A.

tror nok at med "smart" tøj mener de bare pænt tøj..klart nok at alle vil at jeres børn har smart/pænt tøj..det vil jeg i hvertfald og det vil du sikkert også...

Anmeld

28. april 2008

Bloggi

Ja det med smart tøj mener jeg at det er pænt og ikke slidt osv. At jeg så også har smart tøj (på den måde du forstår det Eva) de er mit eget behov ja.. For han er da ligeglad, men det er jeg bare ikke.. Og hvorfor? Tja, det ved jeg ikk men sådan har jeg altid været.. Nu det bare min søn der får "smart" tøj og ikke så meget mig mere..

Anmeld

28. april 2008

Honningblomst

Grunden til jeg studsede over jeres udsagn, var nok mest at der var så meget andet som jeg ville have nævnt før tøj...feks det at børnene ikke føler sig anderledes fordi deres mor er alene...at de på lige fod med deres kammerater som bor med mor og far har mulighed for at gå til fritidsinteresser, være med på lejrtur, selv holde fødselsdag, få lomme penge osv...alt det der gør at de kan føle sig som alle de andre...det er for meget meget vigtigt og desværre er der jo familier i danmark og især enlige forsørgere som er så fattige at de ikke har mulighed for at give deres børn en hverdag og et liv som ligner de andres.
Knus Eva..

Anmeld

28. april 2008

Bloggi

Når min søn bliver gammel nok til at gå til fritidsinteresser så skal han da også det sammen med sine venner.. Det er også for mig mere vigtig end smart tøj.. Men nu er min søn kun 9 måneder så lige nu er det tøjet jeg satser højest.. :) Ellers er jeg fuldstændig enig med dig Eva.. :)

Anmeld

7. juni 2008

Truttenberg

Jamen nu er töj jo egentligt også en stor del i at föle sig som andre. Altså uanset om vi er enige eller syntes det er en hensigtsmässig drejning, så fylder töj og mode meget hos de unge. Så töj kan også få dem til at föle sg som de andre fra familier med 2 indkomster.

Jeg er selv enlig mor til 3 og min äldste er näste 12 og går som sine veninder op i töj og udseende og derfor er det da også vigtig for mig at Maia ikke föler hun falder for meget udenfor.

Så der må prioteres hvis der skal väre råd til det vigtigste for hende ...

Ikke dermed sagt at hun får alt hvad hun peger på ... Men lige nok til at föle sig "normal" blandt veninderne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.