kan man det - brev til klinik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2012

Kris89

Mor og meget mere skriver:

Hm, jeg tror ikke, det kan skade, at du sender den - men ærligt tror jeg heller ikke, den vil høre det store indtryk. Der er jo flere fagpersoner involveret i de ting, der er gået galt, også læger udefra, og den når næppe frem til alle. 

Desuden forestiller jeg mig, at man som personale et sådant sted har med en meget sårbar patientgruppe at gøre og oplever rigtigt mange fortvivlede og utålmodige patienter. Den 40-årige, som efter mange års kamp må opgive nogensinde at få barn - parret, som går fra hinanden i forløbet pga. presset - og set i det lys tror jeg, at man vil opfatte din situation som et tilfælde, hvor der er god tid og masser af håb for dig. 

Jeg tænker mest på, at du ved at sende klagen vil kunne udsætte dig selv for yderligere frustration, hvis de ikke reagerer på den eller hvis du føler, den ikke bliver taget alvorligt. 

ja du har nok ret...

det er frygteligt at være så magtesløs i alt det her... man lægger det hele over i andres hænder, og så "skider" de bare på en (sådan føles det i hvert fald)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2012

modesty

hej...

som nogen har læst er jeg rasende og det skal UD!!!

kan man sende denne mail til fertilitetsklinikken??

Vi var d. 20-9-12 til forundersøgelse hos jer.

vi blev vel mødt og skulle måles og vejes...

efter lidt frokost skulle vi ind til en læge og snakke det videre forløb. Vi fik hurtigt at vide at jeg skulle insemineres. Da manden spurgte hvornår det kunne blive fik vi at vide at det blev nok i oktober...

efterfølgene finder hun en gul seddel og siger jeg mangler at få taget en blodprøve - prolaktin. denne var ikke krydset af (ej heller bestilt elektronisk) på den seddel i sendte ud sammen med indkaldelsen til forundersøgelse.

samtidig manglede en klamydiatest, selvom den jeg kunne fremvise var præcis 3 mdr. gammel og negativ.

jeg ringede til lægen allerede d. 21-9 for at få dem til at sende det nye svar på clamydiatest som var blevet taget uden inden foruindersøgelsen og blodprøven - prolaktin blev taget d. 25-9 om morgenen.

d. 27-9 ringer jeg til jer, for nu bør alt jo være i orden og jeg forventer menstruation indenfor 9 dage, så vi ville jo gerne vide hvornår vi kunne komme til samtale ang. forløbet, så vi var sikre på at kunne komme igang i oktober (som forventet).

her får vi så at vide at clamydiatesten stadig ikke er dukket op - jeg ringer straks til lægen og den havde de "sørme" glemt at tage da de lavede den nye celleskrab d. 13-9.

samtidig får vi at vide at der ikke starter samtaler op ang. inseminering før 30-10.

Det slog rigtig hårdt. eftersom jeg forventer menstruation omkring d. 2-9/10 skal jeg herfor vente til min menstruation 13-20 november i stedet.

jeg forstår det ikke kan lade sig gøre - men jeg ønsker at i ved at det har ramt og vil ramme mig ekstremt hårdt de næste to måneder, når man af lægen får at vide man kan komme igang i oktober.

Med Venlig Hilsen

eller er jeg helt dum hvis jeg gør det??

Der bliver begået fejl. Her er der tale om en dum logistisk fejl/misforståelse. Vi var ude for noget i samme stil en gang i vores forløb - blot blev vi forsinket med omkring 3 mdr. Læger og sygeplejersker er bare mennesker og der er masser af tal og prøver og facts og breve og kalendre der skal holdes styr på. Det drejer sig om en måned. Det er ikke en katastrofe. 

Jeg forstår godt at du er presset psykisk. Det var jeg også da jeg var i behandling (meget!). Men tag en dyb indånding og acceptér at sådan nogle ting sker i sundhedssystemet. Og så sørg ellers for selv at sætte dig ind i din behandling og hav styr på factsene (uden at gå totalt kontrol-amok). Det havde jeg, og det reddede os fra et par bureaukratiske bommerter i løbet af det år vi var i behandling.

Hvis du virkelig har behov for at sige noget, så ville jeg, hvis det var mig, droppe alle detaljerne og blot sige: "hey, hvorfor sagde I at vi kunne starte behandling i oktober når der først er samtaler i november?" Det er jo i virkeligheden humlen af det hele. Og en anden ting: Sundhedspersonalet ved godt hvad du går igennem! De snakker med folk som dig hver dag. Da jeg var i behandling på Riget oplevede jeg kun forståelse og omsorg, også når jeg sad og tudede til samtalerne. man kan godt dele sine sorger med dem. Det var i hvert fald min erfaring der hvor jeg var i behandling.

Anmeld

27. september 2012

Frk. Himmelblå

Fint! UD med det siger jeg!

Der er jo intet forgjort i at fortælle om dit forløb. De kan jo kun blive klogere på deres egen proces, som jo også foregår i samspil med netop praktiserende læger.

Hvis jeg ejede en fertilitetsklinik, ville jeg sætte pris på din mail. De bestræber sig vel også på at møde folk bedst muligt, og det kan denne mail bidrage til.

Men i bund og grund er det vel lidt lige meget, hvad de synes om mailen, - det vigtigste her er, som jeg ser det, at du står ved dine grænser. Og så endda i en pæn tone.

God stil og alt mulig held og lykke herfra!

Anmeld

27. september 2012

Frk. Himmelblå

PS: Tag og stil brevet til både læe(r) og fertilitetsklinik. Et fælles-brev, - så kan de jo hver især overveje, om de ikke skulle finde fælles fodslag om nogle gode retningslinjer 

Anmeld

27. september 2012

mth1987

Kris89 skriver:

jeg vil jo helst ikke lyde som en sur mokke...

men synes ikke det er proffesionelt af en læge at sige vi kan komme i gang i oktober... hun må da vide at de samtaler inden start ligger fast en gang i måneden, så skal hun da fortælle det og så sige at hun ikke ved om vi kan nå det denne måned...

Man kan jo sagtens lyde som en sur mokke på en pæn måde. Det er møg uprofessionelt det forløb i har været igennem

Anmeld

28. september 2012

Miin'Baby'Mus

Kris89 skriver:

grunden til det har ramt så hårdt er jo nok, at det ikke kun er fertilitetsklinikken der har "fejlet"...

ved godt de ikke kan tage sig af at min læge (faktisk to forskellige) har lavet lort i den også. synes bare ikke det er fair at man kommer til en klinik, hvor man jo forventer de har styr på det, ikke lige har fået meddelt at jeg skulle have taget den blodprøve også.

og at det kunne sætte mig så langt tilbage... fra at kunne komme igang måske d. 2-9 oktober og så skal vente til 16-20 november i stedet..

og det at lægen sagde vi kunne komme igang i oktober, så kunne hun jo have sagt "vi kører infokurser sidst på måneden så om du når det i september eller oktober ved jeg ikke lige"

de må vide at vi som par kommer med en hel del forventninger om at NU skal vi ha baby...

de burde være proffesionelle...

Som du selv siger er det ikke kun klinikken der har fejlet, så endnu engang så kan jeg ikke helt se hvorfor at den skal sendes.

Jeg har selv været igennem klinikken, så forstår godt du er frustreret - det er en hård omgang når man gerne vil have en baby, men syntes lidt det er en lille ting når det er en måneds tid det drejer sig om og nogle blodprøver 

Du kan selvfølgelig altid nævne det for dem da jeg godt kan forstå du bliver ked af det, men ligefrem at lave en slags klagebrev pga en måneds ventetid syntes jeg bare er i overkanten 

Anmeld

28. september 2012

Miin'Baby'Mus

Bebsesmoar skriver:

Pardon,men 1 måned er 1000 år hvad angår at blive med rogn hvis man virkelig brænder efter det!!!  I starten tænkte jeg også herre gud altså!! 1 måned. Tag dig sammen!! Men det var kun indtil jeg fik mere forståelse for de barnløse hvad det her angår!! Det er en følelesmæssig rutchetur hvor alt bliver fucket op og dit liv er en åben dagbog med latinske ord lægerne mumler!! Hvad de mumler vil de fleste nok skide et stykke bare de bliver gravide,men når man forventede at det blev sep,så er der LAAAANG tid til nov/dec eller hvornår det nu lige præcis er! Fandme også for dårligt af lægerne! Fejl kan ske,men det er liv de sidder med bag deres skærme. Jeg syntes helt sikkert at den mail kan sendes,men jeg er typen der ville sige det personligt pr tlf eller fremmøde! 

Jeg har selv været igennem klinikken, jeg har PCO så ved godt hvor hårdt det er. Jeg græd hele vejen igennem turen..

Og ja en måned er lang tid, men nu er det trods alt kun en måned og det er ikke kun klinikken der har lavet fejlen det er også hendes læge og så er det heller ikke være (men det er jo bare min mening og hun spurgte om vores meninger)

Kender da andre der hele tiden for sat nye datoer med nye løfter der aldrig bliver holdt - se det kan jeg forstå gør ondt . De skal pludselig vente 4-6 måneder og får måske endnu en ny dato når de så møder op efter de måneder.

Syntes en måned er lidt i forhold til 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.