frugtsalat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

815 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. september 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Vi skal fejre fødselsdag i aften og jeg vil lave frugtsalat til desert.

Råcremen laver jeg af piskefløde og æggeblommer.

Men bliver det kedeligt hvis jeg laver det allerede nu? Bliver det smattet?

Jeg skal arbejde i nat, og ska så have sovet lidt i eftermiddag nemlig, og så var der jo rarrest hvis jeg kunne lave lidt iforvejen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2012

HeidiØ

Tin skriver:

Jeg skal arbejde i nat, og ska så have sovet lidt i eftermiddag nemlig, og så var der jo rarrest hvis jeg kunne lave lidt iforvejen.

Jeg vil da mene du sagtens kan lave den nu Jeg ville måske bare vente med "bløde" frugter, såsom bananer, nektarin osv hvis du havde tænkt at putte det i

mmh blir helt lækkersulten!

Anmeld

26. september 2012

M (:

Tin skriver:

Jeg tror, jeg ville skære de frugter, som ikke bliver brune (f.eks. vinduer, melon og lignende), og pakke dem i hver sin pose/skål, så de ikke bliver smattede. Du kan vel også sagtens hakke chokolade og lignende nu..

Men ville nok vente med at piske råcremen og skære frugterne, der bliver brune, da jeg ofte synes det bliver smattet og kedeligt af at stå..

Synes råcreme har tendens til at bundfalde og sommetider skilde lidt, hvis det stå for længe.. 

Anmeld

26. september 2012

Tin

Profilbillede for Tin
HeidiØ skriver:

Jeg vil da mene du sagtens kan lave den nu Jeg ville måske bare vente med "bløde" frugter, såsom bananer, nektarin osv hvis du havde tænkt at putte det i

mmh blir helt lækkersulten!

Ja...eeelsker frugtsalat

Tænkte om cremen evt kunne "falde sammen" og skille, når den skulle stå så mange timer i køleskabet.

Jeg kunne jo selvfølgelig bare vente med at blande det sammen og bare forberede frugterne...

Anmeld

26. september 2012

Tin

Profilbillede for Tin
M (: skriver:

Jeg tror, jeg ville skære de frugter, som ikke bliver brune (f.eks. vinduer, melon og lignende), og pakke dem i hver sin pose/skål, så de ikke bliver smattede. Du kan vel også sagtens hakke chokolade og lignende nu..

Men ville nok vente med at piske råcremen og skære frugterne, der bliver brune, da jeg ofte synes det bliver smattet og kedeligt af at stå..

Synes råcreme har tendens til at bundfalde og sommetider skilde lidt, hvis det stå for længe.. 

Ja der var nemlig der jeg frygtede

tror jeg bare ordner frugterne så, og chokoladen. Og så venter med rå cremen til det skal serveres.

Anmeld

26. september 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Mange tak for jeres hurtige svar

Anmeld

26. september 2012

M (:

Tin skriver:

Ja der var nemlig der jeg frygtede

tror jeg bare ordner frugterne så, og chokoladen. Og så venter med rå cremen til det skal serveres.

God fornøjelse - og man bliver da slet ikke lækkersulten af det her indlæg

Anmeld

26. september 2012

MissTas

Tin skriver:

hvis jeg var dig ville jeg piske fløden og så lave æggemassen i en anden skål og så bare blande det sammen i aften så er det mest frisk og lækkert

Anmeld

26. september 2012

HeidiØ

Tin skriver:

Ja...eeelsker frugtsalat

Tænkte om cremen evt kunne "falde sammen" og skille, når den skulle stå så mange timer i køleskabet.

Jeg kunne jo selvfølgelig bare vente med at blande det sammen og bare forberede frugterne...

Ja, nemlig - læste lige hvad M (: skrev.. det er nok det du skal gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.