Til jer, hvis børn har en 3DS..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

779 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. september 2012

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Hej..

Min søn skal have en ds til hans fødselsdag her snart, men er i tvivl om det skal være en 3ds eller dsi xl..

Mit spørgsmål går egentlig på, hvor meget jeres børn bruger 3d funktionen?

Vh :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2012

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Sirhc :) skriver:

Hej..

Min søn skal have en ds til hans fødselsdag her snart, men er i tvivl om det skal være en 3ds eller dsi xl..

Mit spørgsmål går egentlig på, hvor meget jeres børn bruger 3d funktionen?

Vh :-)

Liv på 10 år bruger næsten aldrig 3d funktionen, det hun synes er sejt ved hendes er kameraet og de ting det kan. Jeg ved ikke om der er kamera i den du nævner?

Anmeld

25. september 2012

annekl

Hej

Vi købte xl-versionen til vores søn, da vi fik at vide i butikken at 3d funktionen ikke er så god endnu. De bliver hurtigt trætte i øjnene af at se på skærmen.

Der er også kamera i xl-versionen

Anmeld

25. september 2012

Chri9000

solskinsliv skriver:

Liv på 10 år bruger næsten aldrig 3d funktionen, det hun synes er sejt ved hendes er kameraet og de ting det kan. Jeg ved ikke om der er kamera i den du nævner?

Ved ikke om der er kamera i..
Men lyder til den nærmest ikke bliver brugt, altså 3d fuktionen...

Så det nok smartere og køve dsi xl..

Anmeld

25. september 2012

Chri9000

annekl skriver:

Hej

Vi købte xl-versionen til vores søn, da vi fik at vide i butikken at 3d funktionen ikke er så god endnu. De bliver hurtigt trætte i øjnene af at se på skærmen.

Der er også kamera i xl-versionen

Okai havde godt fået fortalt det med at de hurtigt bliver trætte af det og ikke bruger den så meget, hvilket måske hænger sammen med at 3d delen ikke er så god igen..

Det bliver vist en xl ud fra hva i fortæller herinde

Anmeld

25. september 2012

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Sirhc :) skriver:

Ved ikke om der er kamera i..
Men lyder til den nærmest ikke bliver brugt, altså 3d fuktionen...

Så det nok smartere og køve dsi xl..

Hun synes ihvertfald ikke at effekten er særlig god, jeg skulle lige prøve det en dag og måtte næsten sidde med næsen helt nede i skærmen for at kunne se det ;-)

Anmeld

25. september 2012

Mortiltodrenge

Altså vi fik at vide, at børn under 8 år ikke måtte bruge 3D funktionen, den kan være skadelig for øjnene. (og her taler vi ikke kun om trætte øjne). Oskar fik en XL på sin 5 års fødselsdag.

http://politiken.dk/tjek/digitalt/spil/ECE1153945/ nintendo-advarer-boern-mod-ny-3d-spillekonsol/

Anmeld

25. september 2012

Chri9000

solskinsliv skriver:

Hun synes ihvertfald ikke at effekten er særlig god, jeg skulle lige prøve det en dag og måtte næsten sidde med næsen helt nede i skærmen for at kunne se det ;-)

Okai ja hvis skal have den tæt på for at se det, så gider jeg ikke købe sådan en..

Anmeld

25. september 2012

Chri9000

Mortiltodrenge skriver:

Altså vi fik at vide, at børn under 8 år ikke måtte bruge 3D funktionen, den kan være skadelig for øjnene. (og her taler vi ikke kun om trætte øjne). Oskar fik en XL på sin 5 års fødselsdag.

http://politiken.dk/tjek/digitalt/spil/ECE1153945/ nintendo-advarer-boern-mod-ny-3d-spillekonsol/

Tak for link, det vil jeg lige kigge på..

Men så det nok heller ikke smart at min søn får en 3d, hvis det kan ødelægge øjene, når han briller i forvejen..
Han bliver iøvrigt 6..

Anmeld

25. september 2012

Fru Christensen

Børn under 7 år frarådes at bruge 3d funktioen mere en halv time om dagen. Man kan dog slå den funktion fra og til som man lyster. grafiken er bedre i en 3ds end i den alm. dsi eller xl. Der er kamera både i dsi og i 3ds.

Så jeg vil sige det er en vurderingsag om man gerne vil have en med god grafik.

Det skal dog siges at allerede nu er der nogle spil der kun udgives til 3ds, selvom det ikke ser ud til at dsi udgår foreløbigt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.