ungrejs!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.516 visninger
11 svar
0 synes godt om
23. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hej alle..
Ja, lidt underlig titel, men er der nogen af Jer der kender noget til Ungrejs? både som som kunde, men også om selve virksomheden.. jeg er igang med at skrive en opgave om netop Ungrejs, og det ville være dejligt hvis nogen har erfaringer, gode som dårlige, eller nogen former for info eller meninger!
I er mere end velkomne til at skrive enten her, eller sende mig en pb!
Opgaven handler primært om konkurrence, image og personalepolitik, .pleje osv!
på forhånd tak for hjælpen!
Knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2009

Carl-Emil's mor

Sig hvad du helt præcist vil vide

Er ansat for dem

Anmeld

23. maj 2009

Moderator

Shalmi skriver:

Sig hvad du helt præcist vil vide

Er ansat for dem

Jamen det var dog fantastisk!
Jeg skal meget gerne have deres regnskaber for de sidste 3 år, vide hvilke ansættelsesretslige regler de har (både overfor kontorpersonale, men også guider), hvem ser de som de største konkurrenter og hvilket image forsøger de at leve op til..
Tror umiddelbart det er det
knus

Anmeld

23. maj 2009

Carl-Emil's mor

Regnskaberne har jeg intet at gøre med, og tror stort set ikke du vil kunne få adgang til dem. Men hvis du ringer til dem på en hverdag så vil du nok kunne få svar

For at blive ansat som guide er man igennem tre "faser"...
Aller aller alller først så får de besked fra Service & Co (guideskole) om hvilke elever i den pågældende periode der vil kunne have interesse for Ung Rejs. Dernæst kommer de ned på skolen og fortæller om sig selv også udfylder man en ansøgning som de så læser igennem og ser om hvordan og hvorledes.
Når man så rejser hjem fra guideskolen modtager man en konvulut hvis de gerne vil se en til samtale om at man en given dato skal komme til gruppesamtale og individuel samtale ( da jeg var på skole var vi mange der havde søgt men kun 6 kom til samtale )
Når så det bliver juni måned skal vi igen over til jylland og vise at vi stadigvæk skal være en del af teamet og viser man ikke det så kommer man ikke ud for dem

Du må som guide ikke ha nogen form for sexuel omgang med gæsterne. Der er en 5 mins regl. Dvs du må ikke snakker med den samme gæst i mere end 5 min, altså forstå ret.  Det er for at ALLE gæster skal føle sig ens behandlet af guiderne, om du er tyk eller tynd, grim eller smækker lækker.

Vi er altid to uden for nummer når vi er på vores destination. dvs gæsterne ved at der er en nødtelefon de kan ringe på hvis der er noget. Den person med nødtelefonen er ude foran det pågældende diskotek hvor der også er en til at følge folk hjem.

Men kom om historien bag.

John (ejer af ung rejs) lavede en opgave som 17 årig på sig HG mener jeg det var han gik på, om hvordan man skulle starte et rejseselvskab. Da han var blevet student fyldte det stadigvæk meget og prøvede så at leve det ud

I år har vi ikke Sunny Beach med. I år er det  Lloret de Mar og Golden Sands, hvor Lloret de Mar vil være vores hovedmål 

Var sidste år selv gæst i Sunny Beach, og det var på 2 døgn dernede at jeg bestemte mig for at jeg bare skulle være guide og jeg bare skulle arbejde for Ung Rejs. Det at give folk sådan en oplevelse måtte jeg bare prøve. 5 måneder efter var jeg uddannet guide og ansat for Ung Rejs

Anmeld

23. maj 2009

Carl-Emil's mor

Regnskaberne har jeg intet at gøre med, og tror stort set ikke du vil kunne få adgang til dem. Men hvis du ringer til dem på en hverdag så vil du nok kunne få svar

Aller aller alller først så får de besked fra Service & Co (guideskole) om hvilke elever i den pågældende periode der vil kunne have interesse for Ung Rejs. Dernæst kommer de ned på skolen og fortæller om sig selv også udfylder man en ansøgning som de så læser igennem og ser om hvordan og hvorledes.
Når man så rejser hjem fra guideskolen modtager man en konvulut hvis de gerne vil se en til samtale om at man en given dato skal komme til gruppesamtale og individuel samtale ( da jeg var på skole var vi mange der havde søgt men kun 6 kom til samtale )
Når så det bliver juni måned skal vi igen over til jylland og vise at vi stadigvæk skal være en del af teamet og viser man ikke det så kommer man ikke ud for dem

Du må som guide ikke ha nogen form for sexuel omgang med gæsterne. Der er en 5 mins regl. Dvs du må ikke snakker med den samme gæst i mere end 5 min, altså forstå ret.  Det er for at ALLE gæster skal føle sig ens behandlet af guiderne, om du er tyk eller tynd, grim eller smækker lækker.

Vi er altid to uden for nummer når vi er på vores destination. dvs gæsterne ved at der er en nødtelefon de kan ringe på hvis der er noget. Den person med nødtelefonen er ude foran det pågældende diskotek hvor der også er en til at følge folk hjem.

John (ejer af ung rejs) lavede en opgave som 17 årig på sig HG mener jeg det var han gik på, om hvordan man skulle starte et rejseselvskab. Da han var blevet student fyldte det stadigvæk meget og prøvede så at leve det ud

I år har vi ikke Sunny Beach med. I år er det  Lloret de Mar og Golden Sands, hvor Lloret de Mar vil være vores hovedmål 

Var sidste år selv guide for dem, og det var på 2 døgn dernede at jeg bestemte mig for at jeg bare skulle være guide og jeg bare skulle arbejde for Ung Rejs. Det at give folk sådan en oplevelse måtte jeg bare prøve. 5 måneder efter var jeg uddannet guide og ansat for Ung Rejs

Anmeld

23. maj 2009

Carl-Emil's mor

Var sidste år selv guide for dem, og det var på 2 døgn dernede at jeg bestemte mig for at jeg bare skulle være guide og jeg bare skulle arbejde for Ung Rejs. Det at give folk sådan en oplevelse måtte jeg bare prøve. 5 måneder efter var jeg uddannet guide og ansat for Ung Rejs

Anmeld

23. maj 2009

Moderator

tak skal du have!
Tror jeg kan trække regnskaberne på nettet, for er ret sikker på de SKAL offentliggøre dem når de er A/S..
Jeg vil forsøge at ringe både til dem  og til Service & Co på mandag - gætter på der er nogle helt generelle regler man skal tage højde for når man arbejder som dansker i udlandet
Men tusind tak for dine svar!!
knus

Anmeld

23. maj 2009

Carl-Emil's mor

Altså hvilke regler tænker du på for så kan jeg fortælle dig det??

Er jo uddannet guide

Hmmm ja oki rigtig nok..

Men måske det kunne være interessant for dig at tage kontakt til det tidligere UpTours der nu er på ankeklagenævnets blackliste??

Anmeld

23. maj 2009

Moderator

Shalmi skriver:

Altså hvilke regler tænker du på for så kan jeg fortælle dig det??

Er jo uddannet guide

Hmmm ja oki rigtig nok..

Men måske det kunne være interessant for dig at tage kontakt til det tidligere UpTours der nu er på ankeklagenævnets blackliste??

tak for tippet..
kunne læse på Service & Co's hjemmeside at de fungerer som "fagforening" når deres guider er udsendt.. Så jeg tror de har en helt standard regelbog, som jeg måske kan få fra dem

Anmeld

23. maj 2009

Carl-Emil's mor

Hmm det kan du ikke som sådan sige

Det kommer an på hvem du er

Om du er godkendt eller i gråzone eller hvad

Du kan f.eks godt være i gråzone også har du ingen garanti fra Service & Co's side
men er du godkendt har du jobgaranti hvis det er du hentyder til??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.