sove på eget værelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

626 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. september 2012

HopinWishin

er der egentlig anbefalinger om hvornår barnet kan prøve at sove på eget værelse?...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

TeamRocket

Vores sp siger 6 mdr men om det er hendes mening eller en generel anbefaling ved jeg ikke :-) jeg synes selv det er for tidligt.

Anmeld

24. september 2012

Skouboe

Begge mine har sovet for sig selv fra de var 2-3 måneder. Det gav en bedre søvn for både dem og os og de var ikke længere væk end at jeg sagtens kunne høre dem - jeg vågnede bare ikke af deres øffen og møffen i søvne.

Anmeld

24. september 2012

MissTas

HopinWishin skriver:

er der egentlig anbefalinger om hvornår barnet kan prøve at sove på eget værelse?...

tror ikke der er nogen alder der konkret er rigtig og forkert. Tror det handler meget om hvornår barnet og moren er parat til det og det kan man selv bedst mærke på sig selv og sit barn

Anmeld

24. september 2012

Tabula Rasa

HopinWishin skriver:

SST siger fra 6 mdr tidligst... Men hvis det fungerer fint med ikke at sove på eget værelse, ville jeg vente. Det er ikke korrekt, at du kan give et barn på den alder dårlige vaner, og jeg kan fortælle dig, at studier har vist, at det fremmer barnets udvikling og forældretilknytning at sove i samme rum som forældrene. Grunden til at det så ofte frarådes i vesten er, at vi er et meget individualistisk samfund som har fokus på "klar dig selv", hvor man fx i asien har meget mere fokus på sammenhold.. Det har vist sig, at børn i de asiatiske kulturer faktisk har langt færre soveproblemer end børnene her i vesten. Tankevækkende!

Anyway, der er meget der taler for og imod det ene og det andet, og det betyder jo ikke at barnet er total lost, hvis ikke man sove sammen. Vores kom på eget værelse på 4 måneder, fordi hun hele tiden blev vækket af at vi vente os i sengen, og det fungerer jo ikke.

Det var et langt svar til et simpelt spørgsmål

Anmeld

24. september 2012

HopinWishin

Tabula Rasa skriver:

SST siger fra 6 mdr tidligst... Men hvis det fungerer fint med ikke at sove på eget værelse, ville jeg vente. Det er ikke korrekt, at du kan give et barn på den alder dårlige vaner, og jeg kan fortælle dig, at studier har vist, at det fremmer barnets udvikling og forældretilknytning at sove i samme rum som forældrene. Grunden til at det så ofte frarådes i vesten er, at vi er et meget individualistisk samfund som har fokus på "klar dig selv", hvor man fx i asien har meget mere fokus på sammenhold.. Det har vist sig, at børn i de asiatiske kulturer faktisk har langt færre soveproblemer end børnene her i vesten. Tankevækkende!

Anyway, der er meget der taler for og imod det ene og det andet, og det betyder jo ikke at barnet er total lost, hvis ikke man sove sammen. Vores kom på eget værelse på 4 måneder, fordi hun hele tiden blev vækket af at vi vente os i sengen, og det fungerer jo ikke.

Det var et langt svar til et simpelt spørgsmål

Fyldestgørende svar er også rare at få! Tak! =)

Anmeld

24. september 2012

FruK

Det må vel komme an på mange ting. Jeg kender ikke anbefalingerne. Men vi sov bedst med sønnike på eget værelse fra starten, altså fra vi kom hjem fra sygehuset - og han sov også fint for sig selv.

Jeg gik dog ind til ham, når han skulle ammes, vi havde sat en ekstra seng derind, hvor jeg kunne sidde med ham uden at forstyrre faren - så ofte faldt jeg i søvn der imens hans spiste, og så kom jeg vist ikke altid tilbage til min egen seng.

Hans værelse var dog meget tæt på vores, hvis der er længere ville jeg nok vente.

Og ellers gøre det, når man selv føler sig tryg ved det.

Anmeld

24. september 2012

Nille-pigen

jeg synes det er op til forældrene at tage stilling til hvornår deres barn er klar til at sove på eget værelse... 

vores egen Thor sover stadig inde ved os (i egen seng) da han stadig vågner en gang om natten... jeg føler mig heller ikke klar endnu til at han skal ned på sit eget værelse, da det er helt nede i den anden ende af lejligheden... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.