Update - det gik så godt men...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

286 visninger
3 svar
0 synes godt om
24. september 2012

Hønsemor

Vi har efter en længere samtale herhjemme og kort med pædagogerne en mindre mistanke om at S måske har en adfærdsforstyrrelse og han derfor har brug for lidt mere hjælp til at falde til ro end andre børn + der er en masse andre tegn!

Vi er ikke kommet så langt som at have afprøvet den kugle- el. kædedyne vi blev anbefaldet af vores SP at hente imorgen. Vi greb faktisk det hele an på en helt anden måde. Så i stedet for kun at fokusere på søvnen, er vi begyndt at fokusere på hele hans hverdag og de rammer + grænser han har.

Vi startede som skrevet ud med at hjælpe ham til at falde i søvn, men her i weekenden har vi også gjort det at vi følger rutinerne fra vuggestuen hvad angår frokost og putning til middag, det betyder at S nu spiser frokost omkring kl. 12 selvom han ikke ytre om sult og han senest kommer ud og sove kl. 12:30. Det har vi gjort lørdag og igår - hvilket også ser ud til at give ret god pote  Han har nu her fået en voksendyne i stedet for sin egen juniordyne..

Igår aftes kom han i nattøj efter vi havde spist og puttede derefter lidt hos hans far, inden han selv begyndte at sige godnat, så tog jeg ham med ind i hans seng hvor han blev puttet i dynen og jeg blev bedt om at ligge mig ved ham, hvilket jeg med glæde gør hvis det kan føre til at han finder ro . Vi gik ind kl. 19:55 og kl. 20:05 kunne jeg gå fra et sovende barn. De andre dage hvor han bare har haft sin egen dyne har vi først kunne forlade hans værelse mellem kl. 22:30 og 23:00 så det er vidst hvad man kan kalde for fremskridt. Han vågnede dog kort op kl. 21:30, 02:30 og 04:30 for at bede om lidt vand og så sov han ellers videre til kl. 05:45 hvor han så stod op og har været glad hele morgen, i stedet for at vi har skulle vække ham kl. 7:30 og have en kamp og alt lige fra morgenmad til tøj..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Synes godt om

Anmeld

24. september 2012

Mor Til Oktober Børn

Hvor er det dejligt for jer

Anmeld

24. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Dejligt! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.