Vi har efter en længere samtale herhjemme og kort med pædagogerne en mindre mistanke om at S måske har en adfærdsforstyrrelse og han derfor har brug for lidt mere hjælp til at falde til ro end andre børn + der er en masse andre tegn!
Vi er ikke kommet så langt som at have afprøvet den kugle- el. kædedyne vi blev anbefaldet af vores SP at hente imorgen. Vi greb faktisk det hele an på en helt anden måde. Så i stedet for kun at fokusere på søvnen, er vi begyndt at fokusere på hele hans hverdag og de rammer + grænser han har.
Vi startede som skrevet ud med at hjælpe ham til at falde i søvn, men her i weekenden har vi også gjort det at vi følger rutinerne fra vuggestuen hvad angår frokost og putning til middag, det betyder at S nu spiser frokost omkring kl. 12 selvom han ikke ytre om sult og han senest kommer ud og sove kl. 12:30. Det har vi gjort lørdag og igår - hvilket også ser ud til at give ret god pote
Han har nu her fået en voksendyne i stedet for sin egen juniordyne..
Igår aftes kom han i nattøj efter vi havde spist og puttede derefter lidt hos hans far, inden han selv begyndte at sige godnat, så tog jeg ham med ind i hans seng hvor han blev puttet i dynen og jeg blev bedt om at ligge mig ved ham, hvilket jeg med glæde gør hvis det kan føre til at han finder ro
. Vi gik ind kl. 19:55 og kl. 20:05 kunne jeg gå fra et sovende barn
. De andre dage hvor han bare har haft sin egen dyne har vi først kunne forlade hans værelse mellem kl. 22:30 og 23:00 så det er vidst hvad man kan kalde for fremskridt
. Han vågnede dog kort op kl. 21:30, 02:30 og 04:30 for at bede om lidt vand og så sov han ellers videre til kl. 05:45 hvor han så stod op og har været glad hele morgen, i stedet for at vi har skulle vække ham kl. 7:30 og have en kamp og alt lige fra morgenmad til tøj..
Anmeld