kan jeg være gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

544 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. september 2012

Anonym trådstarter

jeg har ikke haft regelmæssig menstration i 5 år jeg stoppet med p-piller for 5 år siden og der gik næsten 3 år før den dukket op første gang. siden har den kommet 1 mdr så gik der6 så kom den igen og sådan har det gået i 2 år. men i det sidste halve år har jeg haft den oftere. de sidste to mdr har den været her og sidste mdr to gange på 1 mdr  min mand og jeg har ikke så meget sex da det gør ondt på mig. jeg vaganisme   men vi havde sex to gange i sidste uge, og jeg pletbødte dagen efter ikke noget menstration ligne men kun meget lidt. da jeg jo ikke har regelmæssig menstration så kan jeg jo ikke regne ud hvornår jeg skal have det igen eller hvornår jeg har æggeløsning. men har den sidste uge -fjorten dage haft meget hovedpine og er meget træt. og idag imens jeg bagte fik jeg kvalme af lugten fra det tidligere brugte bagepapir. var nød til at tænde duft lys efter det var smidt ud pga kvalmen. jeg bliver meget hurtig forpusted når jeg går op af bakker hvilket jeg ikke plejre. er dette normalt op til menstration eller kan jeg være blevet gravid sidste uge da vi havde sex? jeg ønsker ikke graviditet så jeg tænker ikke over det til dagligt men da jeg googlet kvalme og hovedpine op til menstation så fik jeg kun gravide svar.. jo jeg har også en del humørsvingninger og fryser tit efter et måltid mad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2012

SussieThyssen

Det lyder mere som om du har hormonale problemer og/eller problemer med stofskiftet, hvilket også dine uregelmæssigheder kan tyde på.

Man bliver ikke forpustet efter kun en uge, og hovedpine følger sjældent med.
Hvis du skulle være blevet gravid, så ville ægget kun lige have nået at fæstne sig.

Så med mindre du har taget meget på inden for de sidste måneder, så tror jeg ikke du er gravid.
Men...jeg vil bestemt anbefale at du går til lægen og får foretaget nogle blodprøver, så du kan få tjekket hormoner og stofskifte m.v.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. september 2012

Ayasmor

Det kan meget vel være en graviditet, men lige så nemt være noget andet der er skyld i den kvalme og træthed. Mit umiddelbare svar vil være at du tager en test, men når din mens er så uregelmæssig kan den nok ikke give dig et definitvt negativt svar. Derfor hælder jeg mere til at du tager kontakt til din læge og får taget en blodprøve der meget hurtigt vil vise om du er gravid eller ej. Med din forhistorie med 5 års uregelmæssige menstruationer ville jeg mene at der er grundlag for at få taget en blodprøve ihvertfald.  for at du ikke er gravid

Anmeld

22. september 2012

Anonym trådstarter

jeg var på sygehuset i december sidste år pga uregelmæssigheden og de kunne ikke finde ud af hvad der var galt. alt så normalt ud både på scanning og blodprøve 

Anmeld

22. september 2012

Anonym trådstarter

hvilket butikker kan man købe clearblue teste? den der kan sige det før tid

Anmeld

22. september 2012

Helloo

Anonym skriver:

Matas kan du købe Clearblue, de er rigtig gode

Anmeld

22. september 2012

Anonym trådstarter

Louise17 skriver:

Matas kan du købe Clearblue, de er rigtig gode

ved du om der er nogle dagligvare butikker for bor hvor vi ingen matas eller apotek har 

Anmeld

22. september 2012

AnonymMor

Anonym skriver:

Hvis det kun er en uge siden du var i seng med manden sa kan du IKKE teste med en clear blue test endnu da ægget på nuværende tidspunkt nok ikke engang har fæstnet sig. Der går typist 8 dage fra befrugtningen sker til ægget fæstner sig

Vil givce de andre ret i at du bør kontakte din læge for at få et konkret svar..

Anmeld

22. september 2012

Anonym trådstarter

min læge vil ikke gøre noget ved det da de jo ikke fandt noget dengang. han mener bare min mens skal være sådan 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.