Anonym / ikke anonym donor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.113 visninger
4 svar
0 synes godt om
21. september 2012

Mum to be

Hej

Er sikker på dette spørgsmål er stillet 1000 gange før, men nu gør jeg det så igen.

Jeg skal insemineres for første gang i oktober måned, som i lige om lidt og glæder mig helt vildt...

Jeg skal være singlemor og er fuldstændig afklaret med det.

Jeg har læst hvad jeg ku finde af bøger, sider på nettet, deltaget i temaaftener og m.m. og var en af dem der var super lykkelig over lovforslaget med muligheden for brug af åbendonor i det offentlige er blevet vedtaget pr.1.okt., men må ærligt indrømme at jeg nu er kommet lidt i tvivl..

Jeg er helt klar over at det er min beslutning og kun min og at jeg skal følge min mavefornemmelse og mit hjerte, alligevel er jeg nysgerrig på at høre om nogle vil dele deres tanker omkring jeres valg af enten åben eller lukket donorprofil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2012

dorthemus

Mum to be skriver:

Hej

Er sikker på dette spørgsmål er stillet 1000 gange før, men nu gør jeg det så igen.

Jeg skal insemineres for første gang i oktober måned, som i lige om lidt og glæder mig helt vildt...

Jeg har læst hvad jeg ku finde af bøger, sider på nettet, deltaget i temaaftener og m.m. og var en af dem der var super lykkelig over lovforslaget med muligheden for brug af åbendonor i det offentlige er blevet vedtaget pr.1.okt., men må ærligt indrømme at jeg nu er kommet lidt i tvivl..

Jeg er helt klar over at det er min beslutning og kun min og at jeg skal følge min mavefornemmelse og mit hjerte, alligevel er jeg nysgerrig på at høre om nogle vil dele deres tanker omkring jeres valg af enten åben eller lukket donorprofil.

Jeg er mor til datter fra maj 2010 og hun er lavet ved hjælp af åben donor. Jeg hilser den nye lov meget velkommen for jeg er meget imod brugen af anonyme donorer.
Når man vælger en åben er det naturligvis ikke det samme som at sige, at så får barnet en far...men det får en mulighed for at møde den mand der er halvdelen af dets genetiske ophav og for at få oplysninger som ellers i mange tilfælde er utilgængelige.
Som mor har vi en forpligtelse til at give vores barn realistiske forventninger...som man gør med alt muligt andet, men at man på forhånd fratager barnet muligheden for at træffe egne beslutninger om hvad og hvor meget det ønsker at vide og kende til, er meget forkert i min verden.

Man skal trods alt huske på, at ens barn ikke altid vil være et barn men forhåbentligt har et langt liv foran sig og derfor har mange år til måske at msngle nogle vigtige brikker i sit liv. Desuden ved man fra internationale studier at mange donorbørn lever med et afsavn...og det uanset hvordan man som mor har forholdt sig til problematikken og hvordan man har forklaret sit barn om sin beslutning.

Anmeld

21. september 2012

Mutti2B

dorthemus skriver:

Jeg er mor til datter fra maj 2010 og hun er lavet ved hjælp af åben donor. Jeg hilser den nye lov meget velkommen for jeg er meget imod brugen af anonyme donorer.
Når man vælger en åben er det naturligvis ikke det samme som at sige, at så får barnet en far...men det får en mulighed for at møde den mand der er halvdelen af dets genetiske ophav og for at få oplysninger som ellers i mange tilfælde er utilgængelige.
Som mor har vi en forpligtelse til at give vores barn realistiske forventninger...som man gør med alt muligt andet, men at man på forhånd fratager barnet muligheden for at træffe egne beslutninger om hvad og hvor meget det ønsker at vide og kende til, er meget forkert i min verden.

Man skal trods alt huske på, at ens barn ikke altid vil være et barn men forhåbentligt har et langt liv foran sig og derfor har mange år til måske at msngle nogle vigtige brikker i sit liv. Desuden ved man fra internationale studier at mange donorbørn lever med et afsavn...og det uanset hvordan man som mor har forholdt sig til problematikken og hvordan man har forklaret sit barn om sin beslutning.

Jeg er fuldstændig enig med Dorthe .

Jeg har selv lige fået en datter ved hjælp af en åben donor.

Jeg vil ikke fratage mit barn mere end jeg (pga mit valg) har gjort, men i stedet give hende muligheder. Så er det op til hende om hun vil gøre brug af det.

Anmeld

28. september 2012

Mutti2

Mum to be skriver:

Hej

Halløj

Jeg er helt enig med Dorthe

Jeg har selv valgt åben donor, og vil købe en udvidede profil, således at mit barn har muligheden for at få så mange oplysninger om sin far som muligt.

Min datter som jeg har fra tidligere, har intet med sin far at gøre, hvilket hun tager virkeligt flot. Men det er tydligt at mærke at nogen gange har hun alligevel brug for at vi lige sætter os ned og snakker om ham, hvor jeg fortæller så meget som muligt, og derefter fortæller hun det i børnehaven, og så er der tilfredsstillet et behov fra hendes side, hvilket betyder virkeligt meget for hende. og den mulighed vil jeg også give mit andet barn

Jeg skal selv insemineres her i okt. det kunne være lidt sjovt at følges ad hvis du er interesseret i det selvf.

Held og lykke med det

Knus Pernille

Anmeld

28. september 2012

Mum to be

Tak skal i have for jeres svar, min beslutning er også stadig åben donor da jeg med min mavefornemmelse ikke kan stå inde for andet, jeg har respekt for at andre vælger anderledes, men jeg må gøre hvad der føles rigtigt for mig

Pernille lad os følges lidt ad herinde og se hvad det føre til

mvh. Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.