Jeg er så nok en af de "dårlige mødre" der sender mit barn tidligt afsted. Kirstine startede i vuggestue lige den dag hun blev 7 mdr.
Mit næste barn kommer jeg også til at have max 7 mdr.s barsel med, og håber jeg kan få en vuggestue (og ikke dagpleje) plads til det ban også.
Kirstine har ikke lidt nogen nød ved at være afsted, men var glad over at være der, altså hun græd aldrig når jeg afleverede hende, ikke engang første gang.
Alle vi der sidder her på baby.dk har ikke gået hjemme med vores mor, medmindre hun var ubetalt hjemmegående. Dengang jeg var barn var der 3 md.s barsel til mødrene, og da min mor selv ville betalt for at holde 2 mdr.s længere orlov skabte det kæmpe furore. Altså, vi er vel ikke alle sammen blevet forkrøblede mennesker af at blive sendt afsted som 3. mdr.??
Jeg synes i dag det er lidt synd for de mødre der gerne vil tilbage på job, at der er sådan et "pres" for at de "skal" blive hjemme i så lang tid med børnene. SUPER hvis man gerne vil, synd og skam for dem der gerne vil tilbage på job og ud i verden igen efter 6-7 mdr.
Anmeld