er 6mdr. fortidligt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2009

monstar99

mari skriver:

Personligt synes jeg det er alt for tidligt, men igen som andre skriver, din situation taget i betragtning er det måske det rigtige at gøre. Ellers kommer jeg her med et tilbud, hvis du har lyst

Jeg kan se du bor i Brabrand, det samme gør jeg, hvis du har lyst til jeg gerne hjælpe lidt til, jeg vil godt kunne gå en lang tur med ham et par timer om dagen så du kan få lidt ro og hvile til at pleje dig selv. I dagstimerne er min egen søn i vuggestue og jeg går alligevel hjemme de fleste dage

1000 tak for tilbudet.

Men har tidlig til den lokale vuggestue, forventer at han kommer i en af de 3intigeret som ligger ca. 500meter væk her fra.

Da de står og mangler børn og jeg kender et par børn som går der og er meget glæde for det.

Nu er jeg meget heldig med Mikkel er et nemt barn, så tror det nok skal gå.

Synes bare han er meget lille nogen gange og nogen gange er han jo blivet mega stor

Men hvor er det bare et mega flot og sødt tilbud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2009

Balderson

Randi skriver:

Normalt ville jeg synes at det var for tidligt... men taget omstændighederne i betragtning, synes jeg da at det ville være rigtig godt for dig, at kunne få et lille pusterum på et par timer.. din skulder skal jo hele, og det gør den jo ikke ved at du render rundt med en lille mand på armen hele dagen lang...

Men..... Hvis du er ved at blive i tvivl, så synes jeg måske nok at du skulle vente lidt længere med det....................

Enig..

Hvis jeg selv var frisk og klar, så ville jeg synes det var for tidligt, men tager man din situation i betrægtning, så er det ok..

På denne måde får dit barn en glad og frisk mor..

Anmeld

23. maj 2009

trine1989

Hov nåede ikke at læse din situation før jeg svarede ja

Nej når man tager din situation i betragtning sys jeg ikke det er for tidligt.
Dit barn har det jo bedst når du har det godt

Mange hilsner herfra

Anmeld

23. maj 2009

H+S Skjolgborg.

monstar99 skriver:

Sunhedsplejsken var på besøg i går og forslog at Mikkel skulle et par timer i vuggestue fra om 1mdr. så han er 6mdr.
Grunden til det er at jeg har en depration og et brækketkraveben som ikke vil gro sammen, så jeg kan få en "pause".

Sagde ja tak til det.

Men har siden for kritik fordi folk jeg har snakket med synes det er alt alt fortidligt.

Men har ingen fam. selv og min sviger mor som tidligere har passet ham tager 3mdr. på ferie.

Så jeg ser ikke rigtig andre muligheder.

Hvad synes i jeg skal gøre??

HAr slev stået der og min datter starte også tidliger i vuggestue ind min barsel var hun...
Min søn var kun 5½ mdr da han starte men den gang var reglerne også mindre i barsel.
Jeg syntes 5-6 mdr er fint aldre af starte i...
Mvh Henriette 9+5 med nr 3

Anmeld

23. maj 2009

DK

Jeg er så nok en af de "dårlige mødre" der sender mit barn tidligt afsted. Kirstine startede i vuggestue lige den dag hun blev 7 mdr.

Mit næste barn kommer jeg også til at have max 7 mdr.s barsel med, og håber jeg kan få en vuggestue (og ikke dagpleje) plads til det ban også.

Kirstine har ikke lidt nogen nød ved at være afsted, men var glad over at være der, altså hun græd aldrig når jeg afleverede hende, ikke engang første gang.

Alle vi der sidder her på baby.dk har ikke gået hjemme med vores mor, medmindre hun var ubetalt hjemmegående. Dengang jeg var barn var der 3 md.s barsel til mødrene, og da min  mor selv ville betalt for at holde 2 mdr.s længere orlov skabte det kæmpe furore. Altså, vi er vel ikke alle sammen blevet forkrøblede mennesker af at blive sendt afsted som 3. mdr.??

Jeg synes i dag det er lidt synd for de mødre der gerne vil tilbage på job, at der er sådan et "pres" for at de "skal" blive hjemme i så lang tid med børnene. SUPER hvis man gerne vil, synd og skam for dem der gerne vil tilbage på job og ud i verden igen efter 6-7 mdr.

Anmeld

24. maj 2009

Hunhesten

Ud fra det jeg kan læse i tråden så bliver jeg tydeligvis også en dårlig mor.

Jeg synes intet der er i vejen for at du deltids sender den lille i vuggestue og på den måde får noget aflastning.

For mit eget vedkommende har jeg ikke engang tænkt mig at tage 6 måneders fuld barsel. Jeg har et job som jeg holder utroligt meget af og får svært ved at undvære, tanken her er at de første par måneder går jeg hjemme, derefter starter jeg op på arbejdet igen med et par dage om ugen hjemmefra og når vi har en institutionsplads efter 6 måneder så fortsætter jeg resten af min barsel deltids og går dermed på nedsat tid. Det samme gør manden sådan at det bliver korte dage eller få dage i institutionen.

Kan kun tale for mig selv og jeg er klar til at få de hug og fordomme som evt. følger med, men jeg egner mig simpelthen ikke til at gå hjemme uden en relation til erhvervslivet. Det ville være decideret synd for mit barn og min kæreste hvis de skulle trækkes med mig som hjemmegående i et år!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.