Sædkvalitet og klamydia

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.008 visninger
1 svar
0 synes godt om
22. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hej tøser.

Vi har et rigtig dejligt vennepar som har forsøgt at blive gravide i 1,5 år nu. Han får til sidst chekket sin sædkvalitet og den er meget lav. Et par måneder senere finder de så ud af at hun (og sandsynligvis også han) har klamydia og har haft det gennem hele deres forhold uden symptomer (hun har sandsynligvis fået det af ham, da hun aldrig har dyrket ubeskyttet sex inden da - og der er ikke tale om utroskab fra nogen af dem). Han fortæller så at klamydiaen kan behandles og at den måske kan være årsagen til den lave sædkvalitet.

Best case: Den lave sædkvalitet skyldes klamydiaen og efter en antibiotikakur er de begge på banen og klar til at lave børn.

Worst case: Klamydiaen har gjort hende ufrugtbar og enten har den gjort ham steril eller også skyldes dette noget ukendt...

Nogen som har erfaringer med den slags???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2009

Fiona78

Rosa skriver:

Hej tøser.

Vi har et rigtig dejligt vennepar som har forsøgt at blive gravide i 1,5 år nu. Han får til sidst chekket sin sædkvalitet og den er meget lav. Et par måneder senere finder de så ud af at hun (og sandsynligvis også han) har klamydia og har haft det gennem hele deres forhold uden symptomer (hun har sandsynligvis fået det af ham, da hun aldrig har dyrket ubeskyttet sex inden da - og der er ikke tale om utroskab fra nogen af dem). Han fortæller så at klamydiaen kan behandles og at den måske kan være årsagen til den lave sædkvalitet.

Best case: Den lave sædkvalitet skyldes klamydiaen og efter en antibiotikakur er de begge på banen og klar til at lave børn.

Worst case: Klamydiaen har gjort hende ufrugtbar og enten har den gjort ham steril eller også skyldes dette noget ukendt...

Nogen som har erfaringer med den slags???

Jeg har selv haft det
Det blev heldigvis opdaget hurtigt men min læge gjorde meget ud af at fortælle mig at det altså kunne føre til at jeg ville få svært ved at få børn hvis jeg havde haft det længe uden at opdage det og at jeg skulle være mere påpasselig (i mit tilfælde var det en utro kæreste der tog det med hjem)
Hvordan det forholder sig med om det kan påvirke mandens sædkvalitet ved jeg desværre intet om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.