Ørebørn og flyvning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.240 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. september 2012

kvinde84

Nu har jeg brokket mig meget om min søns soveproblemer, og får altid at vide at jeg skal få tjekket hans ører. Af en eller anden grund har jeg altid været overbevist om at det ikke er problemet. Nok mest fordi han om natten, for det meste, har sovet uden problemer.

Så er det lige at jeg vil  spørge jer kloge damer: 

Vi flyver regelmæssigt med helikopter, og der får jeg ofte propper i ørerne. Jeg spurgte andre voksne passagerer om de også fik det, og ja det fik de. Min søn har dog aldrig på nogen som helst måde beklaget sig over fyveturen. Hvis han havde været ørebarn, vile han så ikke have brokket sig lidt over ondt ørerne under flyvning??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Hvorfor ringer du ikke bare til en ørelæge og får en tid til ham. Så er du da sikker på om der er noget galt eller ej. Der kræves jo ingen henvisning til ørelægen.

Og nej børn siger ikke altid til/fra når det gør ondt i ørene. Min søn har aldrig brokket sig over sine øre, selvom han da han var lille konstant havde mellemørebetændelse og trommehinderne tilsidst sprang. Vores ørelæge sagde at grunden til at min søn ikke brokkede sig over smertene i ørene var fordi han altid havde haft ondt i ørene siden fødslen af og at han derfor var blevet "vant" til smertene

Anmeld

20. september 2012

An&Jo

kvinde84 skriver:

Nu har jeg brokket mig meget om min søns soveproblemer, og får altid at vide at jeg skal få tjekket hans ører. Af en eller anden grund har jeg altid været overbevist om at det ikke er problemet. Nok mest fordi han om natten, for det meste, har sovet uden problemer.

Vi flyver regelmæssigt med helikopter, og der får jeg ofte propper i ørerne. Jeg spurgte andre voksne passagerer om de også fik det, og ja det fik de. Min søn har dog aldrig på nogen som helst måde beklaget sig over fyveturen. Hvis han havde været ørebarn, vile han så ikke have brokket sig lidt over ondt ørerne under flyvning??

min dreng har aldrig brokket sig over at flyve, og det har vi gjort meget frem og tilbage mellem Aalborg og KBH og han er ørebarn, så det har ingen sammenhæng overhovedet..

Hvis i er blevet anbefalet at få tjekket ørerne, så ville jeg gøre det, det koster ingenting, og så kan i få afvide med sikkerhed om der er noget.. hvis der er noget med ørerne så er det bare SÅ synd ikke at få gjort noget ved det..

Min kæreste gik til lægen her for ikke så lang tid siden fordi han havde virkelig ondt i øret, fik afvide at hans trommehinde var sprunget, og der var fyldt med væske osv derinde.. da han kom hjem fik han en helt ny respekt for min dreng der tit har haft MØB, for han brokkede sig slet ikke ret meget i forhold til hvor ondt det egentlig gjorde..

Anmeld

20. september 2012

Ina33

kvinde84 skriver:

Ikke nødvendigvis.

Jeg har en datter på 11 år, som græder når vi er ude og flyve fordi hun får så frygtelig ondt i sine ører. Og så har jeg en søn på 7 år, som intet mærker når vi flyver. De er/var begge ørebørn, og har begge haft dræn i flere gagne.

Jeg synes da bare du skal få ham tjekket hos ørelægen, så er du sikker på at det ikke er det der er galt.

Jeg har en veninde hvis søn også sover dårligt ind imellem, vågner op og skriger osv., de har fået tjekket hans ører et par gange, netop fordi folk blev ved at sige "det er da ørerne", men hans ører fejler ingenting. Så måske er det ikke ørerne, men få det tjekket så er du på den sikre side.

Anmeld

20. september 2012

dorthemus

Få ham tjekket ved ørelæge, det er den letteste måde at få besked

Anmeld

20. september 2012

Kamulla

Noah er ørebarn... og har fået dræn 6 gange.. (han er 4år) og han siger intet til at flyve... hellere få tjekket hans øre end at skyde det hen... min mor sagde at jeg skulle få Noah tjekket da han var helt lille.. men sagde at der ikke var noget da lægen havde sagt han kun havde lysserøde øre, og det var pga. forkølelse... men min mor gav sig ikke og fik en tid og tog med Noah til ørelægen.. og min søn havde så slem en øre infektion at det var et under hans trommehinder ikke var sprængt og han stort set var døv lige siden har han ved hvert kontrol mistet sit dræn og fået MØB igen... 

Anmeld

20. september 2012

kvinde84

Jeg tror desværre at man på færøerne skal have henvisning til ørelægen, og det tager laaang tid at komme til  Men vi skal til lægen i dag, så jeg kan spørge hende ad!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.