Barsel vs. fortsætte uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.625 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. september 2012

Sahara82

Har det sidste stykke tid haft fyldt mit hoved med hvad jeg skulle gøre med min uddannelse når den bette kommer. Han kommer til marts og min uddannelse som lærer er færdig sidst i juni. Dog er det et hårdt år med bachelor i marts(lige ved min termin) og med to svære eksamener til sommer. Så jeg har været meget i tvivl om hvad der var den rigtige løsning. Men nu har jeg talt med en studievejleder, og vi har lavet den bedste studieplan overhovedet, hvor jeg udskyder bachelor og et af fagene til året efter, og gør mit linjefag færdig til sommer. Det er så god en plan og mit hjerte et lettet med 1000 kg

Hvad gør I andre? Barsel fra job eller uddannelse eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

Palaja

Da jeg var gravid med min datter var jeg igang med studie. Jeg valgte at holde barsel, selvom jeg "kun" manglede min bachelor da jeg gik fra. Og det er jeg glad for, jeg havde aldrig kunnet overskue ny baby og bachelor. Holdte barsel i 10 mdr og havde 2 mdr sommerferie i hver ende, så 14 mdr i alt. Og det var helt perfekt til mig. Men en fra min klasse blev færdig, selvom hun fødte midt i bachelorskrivningen. Tror også hun synes det var meget hårdt 

Blev færdig i januar i år, og var heldig at få et vikariat indtil 1 september. Men nu er jeg jo så ledig, og det bliver svært at få noget inden jeg skal gå fra på barsel. Så man må sige at vores babyplanlægning ikke har været specielt optimal ift. uddannelse og arbejde og økonomi, hvilket også går mig på ind imellem. Men vi har valgt at prioritere at få familie, og min kæreste har heldigvis et godt job.

Fedt at du har fundet en god løsning ift. din uddannelse. Jeg synes det er klogt af dig at udsætte det lidt, selvom man tænker man godt liiige vil være færdig. Men det skal nok komme. Tiden med den lille kommer til gengæld aldrig tilbage. Så nyd din baby

Anmeld

19. september 2012

M (:

smsh skriver:

Har det sidste stykke tid haft fyldt mit hoved med hvad jeg skulle gøre med min uddannelse når den bette kommer. Han kommer til marts og min uddannelse som lærer er færdig sidst i juni. Dog er det et hårdt år med bachelor i marts(lige ved min termin) og med to svære eksamener til sommer. Så jeg har været meget i tvivl om hvad der var den rigtige løsning. Men nu har jeg talt med en studievejleder, og vi har lavet den bedste studieplan overhovedet, hvor jeg udskyder bachelor og et af fagene til året efter, og gør mit linjefag færdig til sommer. Det er så god en plan og mit hjerte et lettet med 1000 kg

Hvad gør I andre? Barsel fra job eller uddannelse eller?

Det lyder som en RIGTIG god plan i har lavet jer, og jeg tror jeg havde valgt det samme som dig, hvis jeg stod i din situation. 

Vi er dog så "heldige" at det lykkedes os at time babys ankomst helt perfekt (det lykkedes i første forsøg), så vores lille spire kommer ikke til at influere på min uddannelse (hvis den vælger at blive i hulen tiden ud). Jeg er (hvis alt går efter planen) færdiguddannet 25. januar 2013, og har termin 31/3 eller 1/4..  

Anmeld

19. september 2012

Sahara82

M (: skriver:

Det lyder som en RIGTIG god plan i har lavet jer, og jeg tror jeg havde valgt det samme som dig, hvis jeg stod i din situation. 

Vi er dog så "heldige" at det lykkedes os at time babys ankomst helt perfekt (det lykkedes i første forsøg), så vores lille spire kommer ikke til at influere på min uddannelse (hvis den vælger at blive i hulen tiden ud). Jeg er (hvis alt går efter planen) færdiguddannet 25. januar 2013, og har termin 31/3 eller 1/4..  

Ej men kunne det have passet bedre! Godt timet Specielt også fordi du så lige har lidt tid efter du er færdig inden den kommer. Perfekt! Hvad er du uddannet som? Er det noget sygeplejerske eftersom du kan være færdig i januar?

Anmeld

19. september 2012

M (:

smsh skriver:

Ej men kunne det have passet bedre! Godt timet Specielt også fordi du så lige har lidt tid efter du er færdig inden den kommer. Perfekt! Hvad er du uddannet som? Er det noget sygeplejerske eftersom du kan være færdig i januar?

Nej, vi synes selv det er ret perfekt med termin 2 mdr. efter endt uddannelse - så selv hvis bebse skulle finde på at komme for tidligt, så kan jeg formentlig sagtens nå at færdiggøre min uddannelse alligevel.. Vil være 31+ til vores dimmision, og det er jo helt perfekt!

Ja, jeg bliver forhåbentlig færdig sygeplejerske i januar - orv, det er vildt!

Anmeld

19. september 2012

pastry26

Jeg er på en slags overgangsordning på mit studie, da min uddannelse er blevet til en professionsbachalor. Så jeg er nødsaget til at tage et år om..

Det gør mig nu ikke noget, da jeg alligevel ikke vil have de samme fag og vil kunne få merit for noget af det. Fordi jeg skal skrive et afgangsprojekt til januar er det lettest for mig at starte på min bachalor til feburar, selvom jeg skal føde i marts/gå på barsel, fordi jeg får opgavens størrelse skåret ned, pga afgangsprojektet.

Dvs at jeg både skriver bachalor, føder og holder barsel i feb/marts  Men det er kun 10 sider eller sådan noget...

Venter jeg til næste år, er det fuld bachalor opgave, så det ville være rart at få det overstået..

Anmeld

19. september 2012

Sahara82

M (: skriver:

Nej, vi synes selv det er ret perfekt med termin 2 mdr. efter endt uddannelse - så selv hvis bebse skulle finde på at komme for tidligt, så kan jeg formentlig sagtens nå at færdiggøre min uddannelse alligevel.. Vil være 31+ til vores dimmision, og det er jo helt perfekt!

Ja, jeg bliver forhåbentlig færdig sygeplejerske i januar - orv, det er vildt!

Perfekt! Til dimensionen er du sikkert også stadig rigtig rigtig fin og forhåbentligt ikke kæmpe oppustet eller noget

Anmeld

19. september 2012

Sahara82

pastry26 skriver:

Jeg er på en slags overgangsordning på mit studie, da min uddannelse er blevet til en professionsbachalor. Så jeg er nødsaget til at tage et år om..

Det gør mig nu ikke noget, da jeg alligevel ikke vil have de samme fag og vil kunne få merit for noget af det. Fordi jeg skal skrive et afgangsprojekt til januar er det lettest for mig at starte på min bachalor til feburar, selvom jeg skal føde i marts/gå på barsel, fordi jeg får opgavens størrelse skåret ned, pga afgangsprojektet.

Dvs at jeg både skriver bachalor, føder og holder barsel i feb/marts  Men det er kun 10 sider eller sådan noget...

Venter jeg til næste år, er det fuld bachalor opgave, så det ville være rart at få det overstået..

Det lyder også som en god plan. Hvilken uddannelse går du på?

Anmeld

19. september 2012

M (:

smsh skriver:

Perfekt! Til dimensionen er du sikkert også stadig rigtig rigtig fin og forhåbentligt ikke kæmpe oppustet eller noget

Ja, håber at maven stadig er fin til den tid - de billeder kommer jo nok til at hænge ved maaaange år endnu! Og en god motivationsfaktor til ikke at tage 25 kilo på

Anmeld

19. september 2012

DitteFisk

Det lyder som en god overskuelig plan da

Vi er også så heldige at det hele falder i hak med min uddannelse, jeg er færdig 24. januar og har termin 21. marts, så det er helt perfekt. 

Held og lykke med begge dele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.