Hvor dejligt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

854 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. maj 2009

Mullemus86

.. at der er kommet så mange medlemmer i gruppen Altid rart at have mange at følges med.. Hvordan har I det alle sammen? Både fysisk og psykisk, hehe..
Alice 7+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2009

Hunhesten

Det er en helt ny verden for mig det her, synes det er spændende at følge så mange andre som skal gennemgå de samme ting som jeg gør i forbindelse med graviditeten.

Fysisk er tingene udemærket, jeg har været plaget en del af træthed hvilket uden tvivl skyldes jernmangel (så det havde nok været der uanset om jeg er gravd eller ej). Jeg er langt fra plaget af graviditeten som man ellers hører om, jeg har tit kvalme men det er når jeg ikke får spist ofte. Så en lille skrive rugbrød eller et æble så er den væk igen.

Psykisk er en helt anden sag  På trods af at jeg nu har vidst det i næsten 2 uger kæmper jeg meget med at skulle forholde mig til at være mor. Det var planlagt (gik bare stærkt) men jeg var slet slet ikke forberedt på hvor meget det hele tiden fylder i mit hoved. Vil så gerne bare have alt det praktiske overstået med det samme (fortælle arbejdet det, få købt alt og bare være klar) hvilket ligger meget til mig. Så det piner mig at være nødt til at vente lidt endnu fordi alting er så usikkert. Vil så gerne se liv inden jeg deler det med arbejdet men første scanning er 7. juli og jeg tror simpelthen ikke jeg kan vente så længe.

Lene 6+0

Anmeld

25. maj 2009

MaleneG

Hunhesten skriver:

Det er en helt ny verden for mig det her, synes det er spændende at følge så mange andre som skal gennemgå de samme ting som jeg gør i forbindelse med graviditeten.

Fysisk er tingene udemærket, jeg har været plaget en del af træthed hvilket uden tvivl skyldes jernmangel (så det havde nok været der uanset om jeg er gravd eller ej). Jeg er langt fra plaget af graviditeten som man ellers hører om, jeg har tit kvalme men det er når jeg ikke får spist ofte. Så en lille skrive rugbrød eller et æble så er den væk igen.

Psykisk er en helt anden sag  På trods af at jeg nu har vidst det i næsten 2 uger kæmper jeg meget med at skulle forholde mig til at være mor. Det var planlagt (gik bare stærkt) men jeg var slet slet ikke forberedt på hvor meget det hele tiden fylder i mit hoved. Vil så gerne bare have alt det praktiske overstået med det samme (fortælle arbejdet det, få købt alt og bare være klar) hvilket ligger meget til mig. Så det piner mig at være nødt til at vente lidt endnu fordi alting er så usikkert. Vil så gerne se liv inden jeg deler det med arbejdet men første scanning er 7. juli og jeg tror simpelthen ikke jeg kan vente så længe.

Lene 6+0

uha kan kun nikke genkendene til det du skriver..
er også en typisk praktisk gris, som kan lide at alt er planlagt og tilrette lagt så jeg bare kan slappe af og nyde det hele.

Anmeld

25. maj 2009

RikkeV

Hej med-gravide

Jeg har en del ondt i ryggen og er træt! Kvalmen har jeg kun mærket lidt til 
Jeg glæder mig bare så meget til at de første 12 uger er overstået så de værste bekymringer kan forsvinde  Er det noget der fylder meget for jer det med at abotere? Har hørt at der er størst risiko for det i uge 8?! 

Men selvfølgelig skal det nok gå - og vi bliver helt sikre allesammen super mødre  Er der i øvrigt nogle fra Esbjerg eller omegn i gruppen?! 

Rikke 6+4

Anmeld

28. maj 2009

mama.liciuos

Jeg melder mig også under denne gruppe
Jeg har næsten lige fundet ud af at jeg venter mit andet barn, jeg har ikke været ved lægen endnu, har taget en hjemmetest, men har en tid om en måned ved lægen.
Jeg er ca 5+1 idag og har termin 26. januar

Jeg har det rigtig skønt med at være gravid igen og jeg glæder mig helt vildt, men det er stdaig ikke gået op for mig endnu. Tror jeg heller ikke det gør før jeg har været til scanning engang om laaang tid.

Fysisk spænder i den nederste del af ryggen og jeg kan mærke livmoderen udvide sig. Men ellers har jeg det rigtig godt!

Anmeld

1. juni 2009

MaleneGærup

Mullemus86 skriver:

.. at der er kommet så mange medlemmer i gruppen Altid rart at have mange at følges med.. Hvordan har I det alle sammen? Både fysisk og psykisk, hehe..
Alice 7+3

Jeg er nu i 8+5 og går lidt og undre mig over om jeg stadig er gravid. Forstået på den måde at jeg synes ikke at jeg mærker ret meget til det, andet end jeg er træt og får kvalme hvis jeg ikke spiser regelmæssigt. Maven begynder at bule lidt men ellers er det ikke nogle indikationer på at jeg er gravid.  Går måske også bare og frygter det værste, nu hvor jeg ikke er så langt endnu. Skal heldigvis scannes d. 11. så jeg håber selvfølgelig at se den hjerteblink og en udvikling siden sidste scanning.
Skulle vist bare lige have tankerne skrevet ned

Anmeld

8. juni 2009

Mor til matilde og gustav

Mullemus86 skriver:

Alice 7+3

jeg har det okay, en har kvalme, ømme bryster, smerter i underlivet og er vokset ud af mine bukser...jeg er meget nervøs da jeg har mistet en baby før, så ser frem til at komme over de 12uger og håber alt er som det skal være, tror ikke jeg kan klare at komme igennem et tab mere
men det gør jeg hellere ikke indtil videre går alting meget godt, så det håber jeg det bliver ved med, har termin 21jan, så der er noget vej endnu, men det kan hurtigt gå;-)
knus marie

Anmeld

8. juni 2009

Mullemus86

Først tillykke
Jeg kender alt for godt bekymringen for at miste.. Har selv prøvet det.. Men, har du evt. snakket med din læge om en tryghedsscanning? Min læge var meget forstående og henviste mig til gyn., hvor jeg blev scannet.. Det var rigtig rart.. Jeg var 8+1 (skød mig til 7+2, men var ikke sikker), da jeg blev scannet, så der var ikke meget at se, men.. Så hjertet blinke Tager lige toppen af bekymringen..

Og selvfølgelig skal alt nok gå godt
// Alice 10+0 (9+1)

Anmeld

9. juni 2009

Mor til matilde og gustav

Mullemus86 skriver:

Først tillykke
Jeg kender alt for godt bekymringen for at miste.. Har selv prøvet det.. Men, har du evt. snakket med din læge om en tryghedsscanning? Min læge var meget forstående og henviste mig til gyn., hvor jeg blev scannet.. Det var rigtig rart.. Jeg var 8+1 (skød mig til 7+2, men var ikke sikker), da jeg blev scannet, så der var ikke meget at se, men.. Så hjertet blinke Tager lige toppen af bekymringen..

Og selvfølgelig skal alt nok gå godt
// Alice 10+0 (9+1)

tak for det søde svar, ja jeg skal op til lægen torsdag og håber ogsa på at jeg kan blive henvist til scanning ret hurtigt, det tror jeg nemlg også kunne hjælpe mig meget, de har også sgat til mig at jeg skal blive bedre til at slappe lidt af og tage den med ro, så det prøver jeg så vidt muligt på, selv om det ikke er nemt når man er van til at have krudt i røvenhvor langt er du denne gang?
jeg føler det går meget godt dennegang, men stadig bange for at glæde mig alt for meget for tidligtmen selvfølgelig går det...håber ihvertfald på det bedste...

Anmeld

10. juni 2009

Mullemus86

Jeg er nu 10+2 (9+3 ifl. scanning).. Min sidste (og første) graviditet endte i en MA, hvor fosteret var gået til i 7.-8.uge, men fandt først ud af det da jeg var 11+0 og begyndte at bløde.. Kender derfor godt de ambivalente følelser der opstår ved en ny graviditet.. Var jo rigtig glad og lettet over de to streger, og alligevel var jeg for bange til at tro på det.. Forberedte mig mentalt på, at det ille gå alt igen.. Bekymringen ødelagde rigtig meget af min glæde i starten.. 
Det ændrede sig dog en del, da først jeg blev scannet og så at bebs havde det godt i 9.uge..
Håber derfor, at jeg snart hører fra dig, at du fik en scanning og alt så fint ud.. Det letter helt sikkert på din bekymring -og gør det knapt så abstrakt at være gravid igen
Vil også råde dig til, at du efter bedste evne nyder din graviditet, glæder dig over den og prøver at slippe bekymringerne.. Er ked af at min mentale barriere i starten ødelagde glæden.. Man kan alligevel intet gøre i sidste ende, så hvorfor ikke bare være lykkelig for miraklet fra starten?
fra mig, med al mulig held og lykke..
// Alice

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.