Sagen er den at jeg er igang med min sidste del af uddannelsen som sygeplejerske. I den forbindelse er jeg ved at få et overblik over hvordan min økonomiske situation kommer til at se ud fra og med Februar næste år. Jeg er medlem af fagforening og A-kasse, og vil derfor kunne få dagpenge på dimitendsats fra og med en måned efter endt uddannelse. Den måned hvor jeg vil stå uden indtægt har jeg sparet op til og det er der styr på, men hvordan regner jeg ud hvor meget denne dimitendsats giver på 1 måned ? Jeg ved fra da jeg var på barslelsdagpenge at de udbetales både med 4 og 5 ugers perioder alt efter hvordan kalendermåneden ser ud. Derudover kan jeg se på fagforeningens hjemmeside at denne sats lyder på 646 kr. Jeg går ud fra at dette beløb er pr. dag?? Regnes der med 5 "arbejdsdage" i ugen, eller hvordan regner jeg det ud?? Er rimelig godt med på hvordan jeg udregner Netto ud fra mit fradrag osv., men brutto mangler jeg hjælp til.
Håber der sidder nogle derude der kan hjælpe mig, og i øvrigt kan forstå det jeg så kringlet prøver at få på skrift 
Hilsen Sara
Anmeld