forsørger på en ungdomsuddannelse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

822 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. september 2012

An&Jo

Nu kommer jeg jo fra en videregående uddannelse og hen på en ungdomsuddannelse, og jeg har derfor skullet søge su igen, og nu ser det endelig ud til at være gået i orden og jeg får det manglende su udbetalt på torsdag, jeg har samtidig også været så heldig at jeg kan få kørselspenge for kørsel i egen bil, hvilket jo er meget skønt og uventede penge, da vi ikke havde regnet med at få noget som helst..

MEN der er sket en reducering i mit su lån.. Jeg har mistet det tillæg jeg førhen fik fordi jeg var forsørger, hvilket betyder at jeg "mangler" omkring 1500kr mener jeg det er på, og det forstår jeg ikke..

kan man ikke få det tillæg på en ungdomsuddannelse?? Jeg ved at det ikke er fordi jeg bor med min kæreste, for har fået det sidst vi boede sammen, så det er jo faktisk mange penge at miste bare fordi jeg ikke går på en videregående mere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Jo det kan man godt... medmindre ens yngste barn er over 7 år.

Anmeld

18. september 2012

An&Jo

Ravnholt skriver:

Jo det kan man godt... medmindre ens yngste barn er over 7 år.

min yngste og eneste er kun 2 år..

Anmeld

18. september 2012

serinasmor

hmmm .. det burde altså være ligegyldigt ... er det ikke bare fordi du har glemt at tjekke en boks af

der står sådan på SU.dk :
Du er forsørger

Hvis du er forsørger til et barn, kan du få supplerende SU-lån – og i nogle tilfælde kan du også få et tillæg til din SU (forsørgertillæg)
Du er forsørger, hvis:
du er biologisk forælder eller adoptivforælder til et barn under 18 år, og
barnet har folkeregisteradresse hos dig
Vi betragter dig ikke som forsørger, hvis du for eksempel er plejeforælder eller stedmor/far.
Muligheder som forsørger
Du kan vælge at få supplerende SU-lån, hvis du er forsørger og modtager SU.

Alle forsørgere, der modtager SU, kan få supplerende SU-lån
Hvis du er forsørger til et barn, kan du vælge at få supplerende SU-lån. For at få lånet skal du modtage SU.
Sats for supplerende SU-lån
Dit barn skal som minimum have folkeregisteradresse hos dig i første døgn af det kvartal, du søger supplerende SU-lån til.
Vi udbetaler det supplerende SU-lån sammen med din SU (eller dit slutlån).

er det skolen der skal søge eller dig selv når det er ungdomsuddannelse? det kan også være du skal ind og tilvælge de ekstra lånekroner på SU.dk selv

Anmeld

18. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
An&Jo skriver:

min yngste og eneste er kun 2 år..

så skal du hive fat i su-styrelsen igen... for så er det en fejl

Anmeld

18. september 2012

An&Jo

serinasmor skriver:

hmmm .. det burde altså være ligegyldigt ... er det ikke bare fordi du har glemt at tjekke en boks af

der står sådan på SU.dk :
Du er forsørger

Hvis du er forsørger til et barn, kan du få supplerende SU-lån – og i nogle tilfælde kan du også få et tillæg til din SU (forsørgertillæg)
Du er forsørger, hvis:
du er biologisk forælder eller adoptivforælder til et barn under 18 år, og
barnet har folkeregisteradresse hos dig
Vi betragter dig ikke som forsørger, hvis du for eksempel er plejeforælder eller stedmor/far.
Muligheder som forsørger
Du kan vælge at få supplerende SU-lån, hvis du er forsørger og modtager SU.

Alle forsørgere, der modtager SU, kan få supplerende SU-lån
Hvis du er forsørger til et barn, kan du vælge at få supplerende SU-lån. For at få lånet skal du modtage SU.
Sats for supplerende SU-lån
Dit barn skal som minimum have folkeregisteradresse hos dig i første døgn af det kvartal, du søger supplerende SU-lån til.
Vi udbetaler det supplerende SU-lån sammen med din SU (eller dit slutlån).

er det skolen der skal søge eller dig selv når det er ungdomsuddannelse? det kan også være du skal ind og tilvælge de ekstra lånekroner på SU.dk selv

jeg må lige ind og søge igen så..

Jeg sad bare og kiggede det hele igennem flere gange for at sikre mig at jeg havde fået det hele med, men må jo have misset et punkt så.. må prøve igen, nu fungerer det andet da ihvertfald..

Anmeld

18. september 2012

serinasmor

An&Jo skriver:

jeg må lige ind og søge igen så..

Jeg sad bare og kiggede det hele igennem flere gange for at sikre mig at jeg havde fået det hele med, men må jo have misset et punkt så.. må prøve igen, nu fungerer det andet da ihvertfald..

... prøv ad ... ellers så må du jo se om SU gider tage deres telefon idag

Anmeld

18. september 2012

An&Jo

serinasmor skriver:

... prøv ad ... ellers så må du jo se om SU gider tage deres telefon idag

Haha, det gider de sq aldrig..

Anmeld

18. september 2012

LRJ

Jeg fik afvide at jeg kun kunne få de ekstra 1500 hvis jeg boede sammen med en anden su modtager, og andre jeg kender får det hele, men da jeg var enlig fik jeg kun forhøjet su :s da de påstod keg ikk kunne få det andet

Anmeld

18. september 2012

An&Jo

Lone H. skriver:

Jeg fik afvide at jeg kun kunne få de ekstra 1500 hvis jeg boede sammen med en anden su modtager, og andre jeg kender får det hele, men da jeg var enlig fik jeg kun forhøjet su :s da de påstod keg ikk kunne få det andet

jeg har fået det her forsørgertillæg til lånet førhen, både som enlig, men også som samlevende, og fik det så set som for en måned siden inden jeg skiftede over på en ungdomsuddannelse fremfor en videregående.. Så troede det hang sammen med det, men jeg må have misset et felt i min ansøgning..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.