Fødselstaske...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.344 visninger
18 svar
0 synes godt om
21. maj 2009

steph0804

Jeg er gravid for første gang og har termin d.14.7. Her på det sidste er jeg kommet til at spekulere over hvad man skal have med på hospitalet når tiden er inde... mange snakker om at de har tasken klar flere måneder inden terminen, men hvad pakker man og hvad har man brug for?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2009

S.L.S

jeg havde intet med ved den første.. den kom først efter jeg havde født for ville ikke stresse mig selv over det, og det var faktisk rart... bare ligge der i sengen på sygehuset og prutte med den lille... :-) men tror det er forskelligt fra person til person.. ellers snak med din JM.. 

Anmeld

21. maj 2009

Sweet1978

Første gang har man jo ret til at være på sygehuset i 5 dage, hvor man bruger sygehusets tøj bleer mm. Så det er egentligt bare lidt personlige ting:
Tandbørste, tandpasta
Hårbørste
Blade
Slik
Måske en mp3spiller
Så kom min mand med tøj til den lille og autostol, da hun skulle hjem.

Anden gang er det jo bare ind ud så tøj og autostol til den lille, jeg fik så godt nok lov til at sove til næste morgen fordi jeg fødte om natten og ikke havde mulighed for hjemtransport før om morgenen, men redte hår og børstede tænder da jeg kom hjem.

Anmeld

21. maj 2009

Stumpen

Sweet1978 skriver:

Første gang har man jo ret til at være på sygehuset i 5 dage, hvor man bruger sygehusets tøj bleer mm. Så det er egentligt bare lidt personlige ting:
Tandbørste, tandpasta
Hårbørste
Blade
Slik
Måske en mp3spiller

Anden gang er det jo bare ind ud så tøj og autostol til den lille, jeg fik så godt nok lov til at sove til næste morgen fordi jeg fødte om natten og ikke havde mulighed for hjemtransport før om morgenen, men redte hår og børstede tænder da jeg kom hjem.

Det er vist kortet ned til 2 dage...

Men ellers så havde jeg
KAMERA
EKSTRA BATTERIER
MOBIL
OPLADER 
tøj med til mig og bebs.
Toiletting
Kryds og tværs blad
Bog
Bilblad til kæresten
Sodavand og kiks
-4 sidst nævnte ting pakkede jeg i forbindelse med fødslen, da jeg jo ikke viste hvor længe jeg skulle vade rindt med veer derinde.. Men det skal siges at vi fik ikke brug for noget af det

Anmeld

21. maj 2009

Mikkelmusen

Første gang havde jeg en masse ting med.
Jeg havde :

Tøj til mig
tøj til baby
tæppe+bamse til baby
div. toiletsager (alt for meget)
Juice
kiks
slik
blade
vandrejournal

Denne gang har jeg tænkt mig at holde mig til det mest basale fordi jeg ikke regner med at lægge der i 2 dage denne gang.

Tøj til mig
tøj til baby
tæppe+bamse til baby
shampoo, tandbørste, børste
vandrejournal

Christina 37+3

Anmeld

21. maj 2009

3rollinger

Sweet1978 skriver:

Tandbørste, tandpasta
Hårbørste
Blade
Slik
Måske en mp3spiller

Maa man slet ikke blive hvis man gerne vil 2. gang? Jeg mener, SKAL man hjem efter 4 timer lige meget hvad?

Anmeld

21. maj 2009

AstridM

Huske endelige en læbepomade der er grim tør luft på et hospital.

Jeg tog en bog med til at skrive de gode detaljer op i så jeg kan bruge det i den scrapbog jeg laver til mine unger..
Ok jeg er fanatisk for de er på over 120 sider begge to.

Ellers så drikkelse, hvis du feks drikker cola eller noget mærkesnask, og noget at læse (når sikkert ikke der til)
bukser der sidder løst, og gode bind (de er ret usexede dem på hospitalerne)
Jeg lå en uge med den første og 4 dage med nummer 2.

Og hvad de andre har sagt

Anmeld

21. maj 2009

DK

Trine Spanien skriver:

Maa man slet ikke blive hvis man gerne vil 2. gang? Jeg mener, SKAL man hjem efter 4 timer lige meget hvad?

Ja. Medmindre der er grunde til at du skal blive. Fx. hvis du er flækket helt vildt, og derfor skal være til observation, eller hvis der er noget i vejen med barnet.

Men hvis alt ser almindeligt og fint ud, så bliver man sendt hjem. Jeg tror at hvis man er super usikker og græder og taler virkelig meget for det, så må man blive en nat. Man altså så kan man jo også sige at der er "noget i vejen".

Jeg var på sygehuset i 3,16 timer inden Kirstine blev født, så derfor overvejer jeg at føde hjemme næste gang. Så slipper man da for alt det køren hele tiden

Anmeld

21. maj 2009

DK

Mikkelmusen skriver:

Første gang havde jeg en masse ting med.
Jeg havde :

Tøj til mig
tøj til baby
tæppe+bamse til baby
div. toiletsager (alt for meget)
Juice
kiks
slik
blade
vandrejournal

Denne gang har jeg tænkt mig at holde mig til det mest basale fordi jeg ikke regner med at lægge der i 2 dage denne gang.

Tøj til mig
tøj til baby
tæppe+bamse til baby
shampoo, tandbørste, børste
vandrejournal

Christina 37+3

He he, kunne ikke lade være med at smile over at du kun vil have det basale med, og så har du skrevet en bamse på listen 

Os kvinder, og vores "pakken"!!

Anmeld

21. maj 2009

Pia

Trine Spanien skriver:

Det kommer helt an på hvordan fødslen forløber...
Reglen er at man skal hjem efter 4 timer..
Men har der været nogle komplikationer under fødslen, så vurdere de situationen..
Jeg har selv termin om 10 dage og har spurgt meget ind til om det virkelig kan passe at man bare bliver sendt hjem ..
Umiddelbart gør man siger min jm.. Men de vurdere hver fødsel meget nøje..

Jeg har denne gang pakket tøj, ble og lift til den bette..
Og så lige et sæt rent undertøj til mig selv..
Og en tandbørste til mig selv for en sikkerheds skyld..

Pia..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.