Ciss skriver:
Siden familierne ikke kender hinanden, så må man jo introduceres.
Jeg har været ude for to lidt kreative versioner:
I et ganske stort bryllup jeg var til fik vi alle et lille hæfte ved indgangen, hvor alle gæsterne var beskrevet humoristisk med navn, udseende, forbindelse til brudeparet og interesser.
Ved en lille bryllupsfejring jeg var til hos nogen venner havde de skrevet en velkomstsang, som de rejste sig og sang før forretten, og hvor de takkede hver enkelt ved navn for at komme. Jeg har sjældent følt mig så meget sat pris på. Man mærkede virkelig, at det betød noget for dem, at vi alle sammen var der. Det løsnede også lidt på stemningen.
Forslag til buffet:
Vi havde tapas-buffet til den ene barnedåb, og jeg skal love for, at det var populært. Vi bestilte udefra, men der var særlig nogen krydrede små kødboller, som var meget populære.
Ellers er en grøntsagsgratin gerne populær og meget enkel at håndtere.
Pastasalat med tortelini (eller hvad det nu hedder) i.
Flødegratinerede kartofler.
Kyllingsuppe og rundstykker.
Borddækningen kan gøres lidt morsom ved f eks at have løstsnoede tylsstykker mellem lysestager og blomster nedover bordet og så "gemme" f eks små fuglefigurer og blomster i folderne. Jeg kan godt lide den slags dekorationer, hvor man ikke ser alle detaillerne med det samme, men virkelig må bruge øjnene lidt og gå på opdagelse i pynten....
Jeg ved ikke, hvor meget du er til det specielle, men jeg så billede en gang af en, som havde sat fjer (tror det var fra en påfugl) sammmen med blomserne i en buket. Resten af buketten var af forskellige hvide og gule blomster. Det var ret flot!
Til vores bryllup (som også var budgetbryllup) havde jeg en blomst i håret magen til nogle jeg havde i buketten, og magen til den, manden havde i knaphullet. Det kostede ikke så meget ekstra, og jeg syntes det satte prikken lidt over i'en, for jeg har ellers ALDRIG blomster i håret. 
Hold da op, en masse gode og fine forslag! Mange, mange tak fordi du tog dig tiden til at nævne alle disse ting! Det er godt nok værdsat! 
Jeg er helt vild med idéen om et lille hæfte, som introducerer gæsterne! Det kaster jeg mig over om et lille sekund.
Tak for forslagene til mad!
Jeg er helt enig i, at det er lidt sjovere, hvis der er lidt at gå på opdagelse i, i bordpytningen... Det vil jeg lige lægge hovedet i blød over.
Idéen med en blomst i håret er ret god. Min kjole og sløret er ikke hvidt, men champagnefarvet og fyldt med champagnefarvede perler og blonder, så jeg har brug for en lille detalje, der bryder med den ensfarvethed. En blomst, der hvor sløret sidder fast, tror jeg faktisk er løsningen på det.
Igen, mange tak for de fine svar! Jeg kopierer lige og kigger på det hen ad vejen.