Skal vugges i søvne, 6 mdr. hjææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

408 visninger
1 svar
0 synes godt om
14. september 2012

LotteN

Min pige på snart 6 måneder vil ikke tage sut og det har betydet at vi skal vugge hende i søvne,både i barnevognen og i vuggen (når hun puttes til natten).

Da hun var 4 måneder prøvede vi at ligge hende i tremmeseng og det gik fint et par dage, men så var det også det. SÅ græd hun i 1,5 time og så stoppede det. SÅ nu er det blevet til vi ALTID skal vugge hende, eller nogle gange køre en tur indtil hun falder i søvn.. og et er ikke bare lige så stille vuggen, det er med fart på.

Er der nogle derhar stået i samme situation, eller bare ved noget om emnet, der kan hjælpe mig lidt på vej til en måde at komme ud af denne dumme vane?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2012

Nettemor

Som jeg ser det, har du to muligheder, eller faktisk 3 Enten kan du vælge at I fortsætter som altid men det vil jo blive mere og mere problematisk jo støre hun bliver. Men der vil nok komme et tidspunkt hvor det går i sig selv. Men det kan være meget forskelligt hvor gamle de er når det sker

Eller I kan tage en kold tyrker. Hun vil helt sikkert skrige og være meget utilpas og det vil ikke være sjovt for jer. Men efter noget tid vil det gå over.. (1-2 uger) Det er personligt ikke min favorit. Det er mega hårdt og ubehageligt synes jeg..

Sidste mulighed og mit personlige valg: Tag det i etaper. Første etape: Vug hende som i plejer. Men stop lige inden hun sover. Så bare hold hende. Hun vil sikkert vågne op og blive sur men så vugger du igen indtil lige inden hun sover. Når hun så vænnet sig til det og I har gjort det noget tid så er det tid til næste etape. Som fx kan være at du vugger hende lidt inden hun bliver lagt i sengen og skal falde i søvn der.. Mens du stadig er der og evt nusser hende.. når hun så har lært det er det tid til næste trin. Og sådan fortsætter I lidt af gangen så hun på måde lærer at hun godt kan falde i søvn uden at blive vugget På samme måde med barnevognen. Vug hende til lige før hun falder og stop så.. Til sidst skulle du gerne kunne putte hende både inde og ude, uden at skulle vugge hende. .Men det vil tage tid og tålmodighed og ogsålidt viljestyrke. Hun vil nemlig helt sikkert ikke være enig Men hvorfor skulle hun også det. Hun har jo den fedeste aftale nu.. Og den vil du ændre på så det er knap så fedt for hende.. Hun forstår jo ikke at det er det bedste for hende i længden.. Men det skal helt sikkert nok gå!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.