bøffer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.183 visninger
4 svar
0 synes godt om
13. september 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Jeg skal have datterens klasse til fødselsdag på søndag.

Vi skal have hjemmelavet burgere, som de så selv samler som de har lyst.

Jeg bager bollerne dagen før. Men hva med bøfferne? De skal laves af oksefars, og tænker fine lidt tynde bøffer....kan de laves dagen før og varmes i ovn, uden de bliver tørre? Og har nogle et fif til hvordan de evt ikke bliver tørre? Kunne jo være smart hvis jeg kunne nøjes med at lave salaten på selve dagen.

På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

Ellie79

Tin skriver:

Jeg bager bollerne dagen før. Men hva med bøfferne? De skal laves af oksefars, og tænker fine lidt tynde bøffer....kan de laves dagen før og varmes i ovn, uden de bliver tørre? Og har nogle et fif til hvordan de evt ikke bliver tørre? Kunne jo være smart hvis jeg kunne nøjes med at lave salaten på selve dagen.

På forhånd tak.

Jeg havde børnehaven hjemme og lavede mini burger. De små hakkebøffer lavede jeg dagen før. Jeg stegte dem lige færdige og ikke mere, derefter kom de på køl da de var kolde. Næste dag varmede jeg dem i ovnen og de blev ikke tørre husker jeg. Vi puttede kun agurk og kethup i, også serverede vi tomat og gulerodsstave til. Men nu var det også børnehavebørn og hvis jeres er lidt ældre spiser de jo nok lidt mere + salat hehe..

Anmeld

13. september 2012

Tin

Profilbillede for Tin
AnjaB skriver:

Jeg havde børnehaven hjemme og lavede mini burger. De små hakkebøffer lavede jeg dagen før. Jeg stegte dem lige færdige og ikke mere, derefter kom de på køl da de var kolde. Næste dag varmede jeg dem i ovnen og de blev ikke tørre husker jeg. Vi puttede kun agurk og kethup i, også serverede vi tomat og gulerodsstave til. Men nu var det også børnehavebørn og hvis jeres er lidt ældre spiser de jo nok lidt mere + salat hehe..

Tak for svar

Det er en 2. Klasse, så de har nok godt med appetit.

Tænker at de selv får lov at samle burgerne. Og så var det jo rart hvis jeg kunne lave det meste dagen før.

Tror jeg steger bøfferne, som du skriver, til se kun lige er gennemstegte, også varmer dem op, på dagen.

Anmeld

13. september 2012

SussieThyssen

Tin skriver:

På forhånd tak.

Ja lav du dem bare dagen før.
Derefter lægger du dem i et fad og lægger staniol over og opvarmer dem i fadet med staniolen over, og tilsætter at par skefulde vand i bunden af fadet, så tørrer de ikke ud under opvarmningen.
De sidste minutter af opvarmningen, hælder du vandet fra og lader dem få fuld blus på varmen i ovnen UDEN staniol, så de tørrer ganske let på ydersiden men bevarer fugtigheden på indersiden.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

13. september 2012

Tin

Profilbillede for Tin
SussieThyssen skriver:

Ja lav du dem bare dagen før.
Derefter lægger du dem i et fad og lægger staniol over og opvarmer dem i fadet med staniolen over, og tilsætter at par skefulde vand i bunden af fadet, så tørrer de ikke ud under opvarmningen.
De sidste minutter af opvarmningen, hælder du vandet fra og lader dem få fuld blus på varmen i ovnen UDEN staniol, så de tørrer ganske let på ydersiden men bevarer fugtigheden på indersiden.

Kærligst
Sussie 

Mange tak for svar

Det lyder som en god måde at gøre det på, så det vil jeg prøve

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.