Hvor ofte/tit ammer i nu??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

842 visninger
4 svar
0 synes godt om
13. september 2012

kvinde84

Altså hvor mange timer går der imellem hver amning, sådan ca?

Jeg ved at det er meget forskelligt fra barn til barn, men jeg spørger nu alligevel.

Jeg ændrede, for lidt over en uge siden, min ammerutine pga af, at min søn bare aldrig kunne finde ud af at sove om dagen, og han opførte sig også ofte mærkeligt ved brystet. Efter at have læst side op og ned om søvnproblemer (intet hjalp), begyndte jeg at læse om "mærkelig" opførsel ved brystet, her fandt jeg endelig en der i en brevkasse beskrev præcis mit problem, hun blev anbefalet at ændre ammerutinen. Intet revolutionerende, det blev bare beskrevet meget godt i besvarelsen. Wupti min søn sov 3 lure på ca 2 timer i to efterfølgende dage. Men men men, så brød helvede ellers løs, han blev krop umulig, og ville ammes heeele tiden og sov nada. Han er jo lige om 3 mdr alderen, og der skule jo ligge et appetitspring der, men jeg tror nu mere at det kom af, at vi skiftede "ammerutine". 

Anyhow, jeg tror det er overstået nu, han sover igen lidt om dagen (hvis jeg er heldig), men han er stadig lidt sådan at han leder meget, hvis jeg bærer ham ind imod mig, men når han bliver lagt til, så kan jeg se at han slet ikke er sulten. 

Jeg er som de fleste mødre, skide bange for at han får for lidt, derfor giver jeg ham hvis han leder. Selv om jeg bestemt ikke tror at han kan være sulten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

lio

Pga gulsot havde vi en tre-timers regel den første tid, men nu ammer jeg efter behov, nogle dage 6 gange dagligt andre 10, han har dage hvor han jo sover mange timer i streg så der spiser han jo ikke.

Anmeld

13. september 2012

Team Putte

kvinde84 skriver:

Altså hvor mange timer går der imellem hver amning, sådan ca?

Jeg ved at det er meget forskelligt fra barn til barn, men jeg spørger nu alligevel.

Jeg ændrede, for lidt over en uge siden, min ammerutine pga af, at min søn bare aldrig kunne finde ud af at sove om dagen, og han opførte sig også ofte mærkeligt ved brystet. Efter at have læst side op og ned om søvnproblemer (intet hjalp), begyndte jeg at læse om "mærkelig" opførsel ved brystet, her fandt jeg endelig en der i en brevkasse beskrev præcis mit problem, hun blev anbefalet at ændre ammerutinen. Intet revolutionerende, det blev bare beskrevet meget godt i besvarelsen. Wupti min søn sov 3 lure på ca 2 timer i to efterfølgende dage. Men men men, så brød helvede ellers løs, han blev krop umulig, og ville ammes heeele tiden og sov nada. Han er jo lige om 3 mdr alderen, og der skule jo ligge et appetitspring der, men jeg tror nu mere at det kom af, at vi skiftede "ammerutine". 

Anyhow, jeg tror det er overstået nu, han sover igen lidt om dagen (hvis jeg er heldig), men han er stadig lidt sådan at han leder meget, hvis jeg bærer ham ind imod mig, men når han bliver lagt til, så kan jeg se at han slet ikke er sulten. 

Jeg er som de fleste mødre, skide bange for at han får for lidt, derfor giver jeg ham hvis han leder. Selv om jeg bestemt ikke tror at han kan være sulten.

Får han sut? Måske han bare har et stort suttebehov

Anmeld

16. september 2012

M&R

Vi ammer tit. eller det er vi begyndt på. før ammede jeg hvar 3-4 time og hun sov fra 10-7 om natten. men nu springer hun så hun spiser ca hver 2 time og hver 4-6 time om natten... men jeg tænker det er et madspring og at det blir bedre igen.. bare så typisk lige oven i barnedpben:-):-)
tænker også om han måske bare har kæmpe sutte behov din søn:-)

Anmeld

16. september 2012

female

Jeg har indtil i sidste uge ammet hver tredje time i dagtimerne. Nu går der imidlertid omkring 4 timer mellem hver amning, hvor hun så til gengæld spiser i længere tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.