Er der nogen der har Gulvvarme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.136 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. maj 2009

Mumto3

Vi er ved at renovere vores nye hus. Vi overvejer at få indlagt gulvvarme. Vi har fjernet hele det gamle gulv. Problemet er nu bare, at hvis man skal gøre det rigtigt, så skal der ligge 30cm isolering under gulvvarmen, men det betyder at vi skal grave ud. Eller at vi kan gøre det på den nemme måde, og lægge 5 cm isolering og så lave gulvvarmen oven på det.

Er der nogen af jer der har gulvvarme og ved I hvor meget isolering I har, og hvordan funger det???

(hmmm.... måske ikke et oplagt spørgsmål i et kvinde forum, men nu prøver jeg alligevel!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2009

Diana...

Jep vi har lige lagt gulv varme i sidste weekend og der ligger 30 cm isolering nede under.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. maj 2009

Mie A

Hejsa - Vi har gulvvarme i hele vores hos. Vi har 220 mm isolering under og det virker fint her. Mener at du kan nøjes med 220 mm isolering, når det er renovering og 300 mm hvis det er nybyggeri. Men der kan selvfølgelig være kommet et nyt bygningsreglement siden jeg tjekkede.
Ville ikke nøjes med 50 mm isolering - Meget af varmen ville fise ned i jorden - hvilket er spild af penge!!

Anmeld

20. maj 2009

Heidi.

Skulle sige fra min mand, som laver sådanne noget, at hvis der ikke ligger de 30 cm isolering, så kommer det til at koste jer dyrt i varmeregninger..

Anmeld

20. maj 2009

Diana...

Mie A skriver:

Hejsa - Vi har gulvvarme i hele vores hos. Vi har 220 mm isolering under og det virker fint her. Mener at du kan nøjes med 220 mm isolering, når det er renovering og 300 mm hvis det er nybyggeri. Men der kan selvfølgelig være kommet et nyt bygningsreglement siden jeg tjekkede.
Ville ikke nøjes med 50 mm isolering - Meget af varmen ville fise ned i jorden - hvilket er spild af penge!!

Jep helt rigtig hele vejen igennem.

Anmeld

20. maj 2009

Mumto3

hmm.... men det gode spørgsmål er bare HVOR meget dyrer det er at dele varme med regnormene? For hvis det er 1200kr om året, så er vi med på den, men hvis det er 1200kr om måneden, så duer det jo ikke.

(og så lider min grønne tankegang også et stort knæk, men muligheden for at lægge de 30cm isolering, er der ikke rigtig for os, så alternativet er mere radiatorvarme)

Anmeld

20. maj 2009

Nanna1985

Jeg skulle hilse fra min mand og sige at der skal ligges 30 cm isolering under gulv varmen, det er os kommet en ny lov omkring det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.