Overvejer at lave en utålmodighedstråd....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

642 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. september 2012

piadas

....men jeg gemmer den til om et par uger!

Hehe, igår gik jeg ind i uge 37, så jeg er altså 37+1 idag. Vildt altså - så er han jo klar til at komme om på den anden side af maveskindet! Jeg er jo lige blevet gravid!!

Denne graviditet har klart været den hurtigste af dem allesammen! Pyh, jeg har faktisk lidt svært ved at følge med! Sidste gang havde jeg nærmest alt klar halvvejs i graviditeten. Denne gang er det først inden for de sidste par dage, jeg er begyndt at få lidt styr på tingene...tasken til sygehuset har jeg lige pakket idag. Det er nu alligevel dejligt, for jeg kunne godt mærke, at det var begyndt at stresse mig, at jeg ikke havde fået ordnet de sidste ting.

Meeen nu er tasken som sagt pakket, liften og autostolen gjort klar, babydynen vasket, babytøjet vasket, lanolin og mepilex købt til de ømme brystvorter (som jeg VED kommer), så denne gang vil jeg forsøge at forebygge, en enkelt brik MME indkøbt og klar (hvis nu det skal vise sig, at han er ved at dø af sult lige som Ida, inden mælken løber til). De gratis babypakker er hentet og pakket ud - de små bleer er indkøbt og klar til brug. Sutter indkøbt - mangler dog at blive kogt. Ammepuden fyldt op med ekstra Krøyer-kugler og betrækket vasket. TJEK TJEK TJEK - det er vist det hele, men det har været SÅ hyggeligt at gå og få styr på tingene! Især tøjet og de små bleer - ahmen det er jo ikke til at forstå, at de er så små!

Som sagt er jeg ikke utålmodig endnu! Men jeg ved jo også, at jeg nok ikke føder lige foreløbigt, hvis det går som de andre gange. Det gør nu heller ikke noget, for så vanker der jo mere barsel i den anden ende! Samtidig er der jo nok at se til med Ida osv. + Serdar skal jo gerne nå retur fra Tyrkiet igen. De flyver heldigvis hjem igen imorgen aften, så de er tilbage i Farsø fredag morgen. Fredag er jo så også d. 14. september, så medmindre lillebror vælger at titte frem der, skal han gerne vente en måned mere, så det bliver d. 14. oktober i stedet....men det kunne være lidt blæret at rende rundt med veer, når de kommer hjem igen!

Jeg var jo ved at være lidt bange for, at jeg ville føde inden så længe i sidste uge lige inden de tog afsted til Tyrkiet! De sidste 2-3 uger må det være efterhånden, er der indimellem hvidligt slim på toiletpapiret (sorry for details), når jeg tørrer mig efter toiletbesøg. Det må næsten være slimproppen, der begynder at løsne sig, men der er hverken blod i eller noget...med Ida gik slimproppen samme morgen, som jeg fødte om aftenen, så jeg var lidt bange for, at jeg ville føde tidligt mod alle odds, mens de var i Tyrkiet - men det ser heldigvis ikke ud til at blive tilfældet! Så skal der i hvert fald snart til at ske noget!

Jeg har dog efterhånden flere og flere plukveer, men det er jo naturligt. Da jeg var til jordemoder for et par uger siden, stod han næsten fast med hovedet - det gjorde Ida ikke, før under fødslen, så det kan jo også være et tegn på, at fødslen går i gang af sig selv, og jeg slipper for igangsættelse. Det ville nu være meget fedt. Han blev skønnet til 2700-2800 g, som er lidt over gennemsnittet. Jeg mener, hun sagde, at gennemsnittet er 2550 g, når man er 35+2, som jeg var dengang. Jeg synes også, han virker stor og fylder meget, så jeg er spændt på, om det bliver en ordentlig basse på +4 kg., jeg skal føde! Så håber jeg ikke, at jeg går de sædvanlige 100 år over!

Vægten siger +10 kg., så det er ikke noget at råbe hurra for, når man som jeg er overvægtig i forvejen, men jeg kan jo bare lade være med at voldæde hele tiden!

Anyway, jeg har det heldigvis fint, men er selvfølgelig begyndt at blive besværet af den store mave, når jeg skal binde mine sko osv....og så er mine hofter ved at være træt af at skal bære hele vægten om natten, for når man kun har to af dem, er det altså begrænset hvilke stillinger, man kan sove i om natten! Først den ene side og når den ene hofte så skriger efter luft, kan man så vende sig over på den anden - og sådan kører det hele natten - dog afbrudt af et par tissepauser!

Jeg er spændt på, hvad Ida siger til at skulle være storesøster. Hun forstår det vist ikke. Hvis jeg klapper på min mave og forsøger at forklare, at der er en lillebror derinde, kan hun finde på at klappe på mine bryster og sige baby! Hehe, men hvis hun ser andre babyer IRL eller på nettet/TV griner hun altid, så forhåbentlig bliver hun også glad for hendes lillebror.

Til gengæld er hun begyndt at snakke som et vandfald. Hun har jo været i gang med at snakke længe, men det eskalerer rigtig meget for tiden. Hun ævler på livet løs, og det er så hyggeligt at gå og snakke med hende. Hun er også begyndt at lave sætninger og sætte flere ord sammen, f.eks. "Ida låne den der", "Ida læse bog" osv.

Nå, nu har jeg vist skrevet den sædvanlige stil - det var egentlig ikke meningen, men jeg håber, I bærer over med mig!

Til slut lige et par billeder (hval-billedet er fra idag) - jeg har ikke så mange, for jeg har lige tømt kameraet, så det er klar til fødslen!

Ps: Hvad med alle I andre gravide - skal vi snart se nogle mavebilleder?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

PeruBaby

Åhh, hvor ser I godt ud du og Ida

Og - som altid dejligt at læse din beretning. Har godt læst dine andre tråde om bekymringerne for at føde inden hele banden var hjemme igen. Godt at det ikke blev aktuelt. Men nu er lillebror færdigbagt og du er klar til hans ankomst, sååååå nu kan det bare gå løs 

Mange kærlige tanker til jer alle!

Anmeld

14. september 2012

Lilje82

Dejlig stil at læse :-)!Glæder mig at se lillebror :-) 

Anmeld

16. september 2012

JonTri

Aiiii hvor jeg misunder det der " gøren klar" tid... Min bebs er tre mdr nu... Det er jo VANDVITTIGT.
Glæder mig til at se den lille gut, som du lige er blevet gravid med - ALT går hurtigt sgu.

Er spændt på om du går 14 dawe over... Mon dog?

Men du holder på ham indtil fredag ikke?

... Og lækre billeder i øvrigt!

Anmeld

1. oktober 2012

PeruBaby

Hvordan har Pias Babymave det?

Anmeld

2. oktober 2012

piadas

PeruBaby skriver:

Hvordan har Pias Babymave det?

Pias babymave har det som sådan en plejer at have det!

Der sker ikke en skid, så jeg er bange for, at det ender, som det plejer! Men jeg prøver at se lyst på det, for søndag i næste uge, bliver jeg sat i gang, hvis ikke jeg har født, så der er jo ikke så længe til...jeg vil bare SÅ gerne gå i gang af mig selv - det gjorde jeg jo anden gang, så der er da lidt håb!

Jeg var ellers lige ved at tro, at der var gang i noget her i weekenden. Lørdag formiddag var vi i Skive Badeland, og det føltes bare som om, der var gang i en hel masse. Maven var megatung efter svømmeturen, og resten af dagen havde jeg en del plukveer. Hen af aftenen da der var faldet lidt ro over ungerne, blev de ved med at komme. Jeg prøvede at tage tid lidt over kl. 23, og det blev jeg ved med, indtil kl. 1.30, hvor jeg bestemte mig for, at altså blev nødt til at sove, hvis nu det udviklede sig!! De kom regelmæssigt - først med 13 minutter imellem, så 10 minutter, 8 og til sidst 6 minutter. De gjorde ikke særligt ondt, men de var der! Jeg blev faktisk også vækket af dem ind imellem resten af natten, men de forsvandt selvfølgelig igen søndag. Et eller andet sted var det godt nok, for jeg var smadret, fordi jeg kun havde fået 4-5 timers usammenhængende søvn! Serdar var forøvrigt også blevet forkølet/ondt i halsen, så jeg tænkte godt nok på, om vi skulle til at lave en Carina & Martin-fødsel! Martin havde jo influenza, da Johannes blev født!

Meeen lillebror er stadig i maven, og han har vist bestemt sig for at blive der! Nu har jeg kun en enkelt plukve indimellem, men ikke noget at skrive hjem om!

Jeg skal til jdm. på torsdag, hvor vi har aftalt, at hun skal tjekke mig indvendigt og evt. lave hindeløsning, hvis hun kan det! Jeg har godt nok læst mange herindefra, som har prøvet det, hvor det ikke har virket - men jeg er villig til at give det en chance!

Jeg glæder mig til at få ham ud, for det er godt nok besværligt efterhånden, når Idas skal hjælpes i sko osv. Samtidig kampsveder jeg konstant! Det har jeg aldrig gjort i samme grad med de tre andre, så jeg glæder mig til at komme af med indbygningsovnen!

Tak fordi du spurgte!

Anmeld

2. oktober 2012

PeruBaby

Åhhh, så kan jeg godt forstå at du NU er ved at blive lidt utålmodig.

Lige om lidt kommer lillebror ud til jer. Hvor er det spændende at se hvad lille Ida siger til ham. Her tænker jeg i hvert fald meget på hvad Sofia mon vil sige til en lille ny. Håber at Ida kommer til at knuselske lillebror lige fra starten, ligesom dine andre børn allerede gjorde med Ida

Masser af vestøv herfra så de der næsten-nok-reglmæssige-veer bliver til noget seriøst

Knus Chris

Anmeld

3. oktober 2012

DK

Ejjjj hvor er det SPÆNDENDE

Jeg må indrømme at jeg helt ærligt ikke rigtig kan forholde mig til at Carina og dig allerede er højgravide. Altså hallo: vi har jo lige født! Derudover må jeg virklig komplementere at I klarer graviditeten uden alt det hele bøvl og hurlumhej-tråde herinde. Tænk engang hvor vi dog brokkede os og klynkede (ok, i alt fald undertegnede) sidst vi var gravide. I er bare pisse seje!

Glæææder mig til mere babylove her i gruppen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.