Akut hjælp ift. beregning af mængde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.977 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. september 2012

Ayasmor

Hej kagekvinder

Er der en udregningsformel eller lign hvor man kan regne ud hvor meget fondant/marcipan man skal bruge til kager ?

Sagen er den at jeg er ved at kigge på noget overtræksmarcipan, men er meget i tvivl om hvorvidt 1 kg. er nok til at betrække 2 kager á 20-23 cm Ø.

Mvh. Sara

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

Dot D

Ayasmor skriver:

Hej kagekvinder

Er der en udregningsformel eller lign hvor man kan regne ud hvor meget fondant/marcipan man skal bruge til kager ?

Sagen er den at jeg er ved at kigge på noget overtræksmarcipan, men er meget i tvivl om hvorvidt 1 kg. er nok til at betrække 2 kager á 20-23 cm Ø.

Mvh. Sara

Jeg vil tro det liiiiige er nok. Jeg har vist et skema et sted, jeg prøver lige om jeg kan finde det Jeg synes dog, at jeg bruger mindre end skemaet siger, men så har man jo nok

Anmeld

12. september 2012

Dot D

Det er billeder taget hos Specialkøbmanden har lige fundet alle tre frem, også en kageberegner

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. september 2012

Ayasmor

Dot D skriver:

Jeg vil tro det liiiiige er nok. Jeg har vist et skema et sted, jeg prøver lige om jeg kan finde det Jeg synes dog, at jeg bruger mindre end skemaet siger, men så har man jo nok

Tusind tak.. Ja det var den jeg var lidt bange for... hmm.. ´der skal sådan set også sættes noget "græs" på halvdelen af siden på kagen, hele vejen rundt.. dette bliver dog i fondant.. Så hvis marcipanen ikke rækker helt ned, så gør det nok egentlig heller ikke så meget..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.