? til jer med 3 eller flere børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

455 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. maj 2009

Ny mor

Hej Tøser,

Jer der har 3 eller flere børn.......

Hvad var det dejligste, hårdeste, bedste, værste, sværeste mv. ved at få nr. 3?

Var det meget anderledes end ved nr. 2?

Hvad med midterbarnet, som man altid hører bliver "klemt"?

Kh Birgitte, 14+4 med nr. 3 og pludselig ramt af koldsved ved tanken om, om jeg nu har kærlighed, arme osv. nok til 3 børn.......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2009

Lone Jakobsen

hejsa
ved mig var det bedste nok at alt bare gik lidt lettere ved nr. 3.
fødslen gik hurtigere, amningen kørte bare, og den ro og erfaring jeg havde, gjorde at jeg selv ku sortere i de råd jeg fik. så jeg var langt bedre til at sige fra og markere mig overfor alle de "velmente" råd jeg fik.
det hårdeste..... ved ikke hvor langt der er mellem dine børn, med ved min nr. 2 og 3 er der kun 18 mdr, og jeg var alene med dem. så det hårdeste var klart et jeg nogen gange havde 2 drenge der ikke ville sove og derfor skreg omkap. men jeg fandt en grænse hvornår jeg ikke ku klare mere, og bad om hjælp hvis det blev for slemt.
ang kærligheden og barn nr. 2.... så var det også noget jeg tænkte meget på, og jeg prøvede at give den mellemste lidt ekstra tid når den lille sov, og ellers fandt jeg ud af at jeg sagtens ku læse en bog eller se tv med de 2 andre mens jeg ammede den lille.
venter nu barn nr. 4, og er ikke i tvivl om at der også er kærlighed nok til ham, både fra mig, hans far, og alle hans søskende 

Anmeld

20. maj 2009

cille22

Jeg syntes ikke der er stor forskel fra at gå fra 2 til 3, kærligheden blomster lige så snart man ser den skønneunge, selvf er verden ikke lyserød hele tiden og når alle ungerne er sure på engang er det bare STRESS, men det er heldigvis ikke så tit hos os.

Min mand og jeg har valgt at han har holdt længere barsel nu her ved nummer 3, så de store kunne vende sig til at der var kommet en lille søster også amingen kunne komme ordentligt op at køre og det har bare fungeret, vi har ikke oplevet søskende jalousi, selvf ved jeg ikke om nana (mellembarnet) er blevet klemt, men det virker bestemt ikke sådan endnu, hun har ihvertfald ikke forandret sig ej heller i dagpl.

Jeg vil meget gerne have bare en bebs mere!!!!

Men bare rolig der er KÆRLIGHED nok til alle og det med armene ja det vender man sig til. Jeg læser nogle gange historie eller synger sammen med de store når jeg ammer, så de kan mærke at jeg stadig er der selvom jeg ammer.

HIlsen cecilie som ønsker jeg held og lykke med det hele...

PS. vores unger er fra Okt 04, okt06 og feb09

Anmeld

20. maj 2009

linemus

Hej Birgitte

Nu er jeg ikke helt kvalificeret til at svare, fordi jeg ikke har prøvet at få nr. 3, i hvert fald ikke uden 2'eren og kom Men jeg vil alligevel lige svare lidt.

Det med ikke at have arme nok, det er jeg sikker på, du klarer. Man tilpasser sig det, man bliver udsat for, og du vil hurtigt finde dine egne tricks og metoder til at håndtere alle børnene. Det er i hvert fald min erfaring efter at have fået to på en gang. Jeg kan fx stadig nemt løfte dem begge to op fra gulvet samtidig.

Kærlighed vil du have masser af  Bare rolig. Det kommer helt af sig selv. Måske ikke som et lyn, men den vokser og blive kæmpe, nøjagtig som med de to andre 

Tænk på at Julius og Marius er så tæt på hinanden og er så store, at de vil få meget stor glæde af hinanden, mens du tager dig af den bette. Det er jo en kæmpe fordel for dem, at de har hinanden, og en fordel for dig, der måske får lidt mere "plads".

Måske skal du tænke på, at behandle dem ligeværdigt - med det mener jeg, at du ikke skal gøre Julius til "den store", der skal tage sig af Marius og opføre sig ordentligt eller at det er mest synd for Julius, fordi han nu to gange har måtte lade pladsen til en ny. Så tror jeg ikke, Marius kommer i klemme. Håber du forstår hvad jeg mener

Det var vist det, jeg lige havde på hjerte

Knus Line

Anmeld

20. maj 2009

Ny mor

linemus skriver:

Hej Birgitte

Nu er jeg ikke helt kvalificeret til at svare, fordi jeg ikke har prøvet at få nr. 3, i hvert fald ikke uden 2'eren og kom Men jeg vil alligevel lige svare lidt.

Det med ikke at have arme nok, det er jeg sikker på, du klarer. Man tilpasser sig det, man bliver udsat for, og du vil hurtigt finde dine egne tricks og metoder til at håndtere alle børnene. Det er i hvert fald min erfaring efter at have fået to på en gang. Jeg kan fx stadig nemt løfte dem begge to op fra gulvet samtidig.

Kærlighed vil du have masser af  Bare rolig. Det kommer helt af sig selv. Måske ikke som et lyn, men den vokser og blive kæmpe, nøjagtig som med de to andre 

Tænk på at Julius og Marius er så tæt på hinanden og er så store, at de vil få meget stor glæde af hinanden, mens du tager dig af den bette. Det er jo en kæmpe fordel for dem, at de har hinanden, og en fordel for dig, der måske får lidt mere "plads".

Måske skal du tænke på, at behandle dem ligeværdigt - med det mener jeg, at du ikke skal gøre Julius til "den store", der skal tage sig af Marius og opføre sig ordentligt eller at det er mest synd for Julius, fordi han nu to gange har måtte lade pladsen til en ny. Så tror jeg ikke, Marius kommer i klemme. Håber du forstår hvad jeg mener

Det var vist det, jeg lige havde på hjerte

Knus Line

Ha, Line, du tog jo den lette løsning med at få 2 og 3 samtidig

Ej, pjat. Du har så ret i det sidste du skriver, at Julius ikke skal gøres til den store - det kan være fristende fordi man efterhånden kan føre en samtale med ham, og han kan mest, så ja, jeg skal være meget obs på det.

Birgitte, der synes det er godt der er lidt tid, så jeg kan vænne mig til tanken

Anmeld

21. maj 2009

Tynen

Håber det er ok at jeg spammer din tråd, Birgitte

Men hvad er det der er med det der midterbarn, alle snakker om?
Hvordan bliver det "klemt" osv.?

Måske et dumt spørgsmål, men jeg har aldrig selv forstået det.
De fleste af dem jeg snakker børn med, siger tit at de vil holde sig til 2 stks. fordi der ikke skal være noget "midterbarn"

Trine - Måske selv på en måde midterbarn mellem mine 2 storesøstre og en lillebror..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.