Har lige brug for jeres hjælp tøser...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

607 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. september 2012

M&N

Vi flyttede til Vallensbæk fra Roskilde i juni 12 men vi har sat os for dyrt og flytter derfor tilbage til Roskilde igen. Vi sparer 6000-7000 kr i husleje ved at flytte og nu er der jo en lille ny på vej.

Vi flytter med stor sansynlighed 1. okt (vi har opsagt vores lejlighed pr. 1 nov men skal være ude til istandsættelse 15 okt).

Jeg  var før tilknyttet Roskilde sygehus og er nu tilknyttet Hvidovre hospital og har fået den bedste rådgivning og de har alle været så søde og professionelle samt så har jeg fået den sødeste læge som jeg er tryg ved her i Vallensbæk. 

Men hvad skla jeg gøre fra nu? Vil jo gerne føde på Hvidovre (har dårlig erfaring med Roskilde sygehus ang. min MA) og derfor ønsker jeg ikke at føde der. Jeg vil også gerne beholde min læge her i Vallensbæk men det er noget med en 25 km grænse.

Kan jeg beholde mit sygehus samt min læge hvis jeg flytter til Roskilde igen? Vil helst ikke skifte her under graviditeten, er samt tilknyttet jordemødrecentret i Ishøj og har ingen problemer med at skulle tage frem og tilbage.

Håber der er nogen som kan give svar på mine spørgsmål, vil virkelig ikke skifte læge eller sygehus ÉEN gang til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

M&N

Har lige tjekket at fra Roskilde til Vallensbæk er der 23,8 km så håber jeg kan beholde min læge....

Anmeld

12. september 2012

Julemusen

Jeg ved ikke med jordemoder men der er frit sygehus valg. Så det bestemmer du fuldstændig selv :-) du kan få tilladelse fra din læge til at blive der efter flytningen :-) også selvom der er længere afstand. Mon ikke også du kan det ved jordemoderen ;-)

Anmeld

12. september 2012

Skouboe

Du kan få tilladelse til at blive ved lægen, men som min læge sagde da jeg spurgte hende i sin tid: "Når du har børn skal du have en læge lige i nærheden og helst et lægehus, så du kan få en tid når du har brug for det"

Og jeg må jo konstatere at hun havde ret! Jeg ville have HADET at skulle køre så langt hver gang jeg skulle til læge med en af ungerne.

Anmeld

12. september 2012

M&N

Skouboe skriver:

Du kan få tilladelse til at blive ved lægen, men som min læge sagde da jeg spurgte hende i sin tid: "Når du har børn skal du have en læge lige i nærheden og helst et lægehus, så du kan få en tid når du har brug for det"

Og jeg må jo konstatere at hun havde ret! Jeg ville have HADET at skulle køre så langt hver gang jeg skulle til læge med en af ungerne.

Jeg er enig! Men nu er det bare lige under graviditeten, er 16+1 idag og vil helst gerne blive der indtil jeg har født. Så er det heller ikke så kompliceret med journal og alt det under graviditeten!

Men kan fuldt følge dig, skifter til min gamle læge som også var god når jeg har født :-)

Anmeld

12. september 2012

M&N

Kitty-Katten skriver:

Jeg ved ikke med jordemoder men der er frit sygehus valg. Så det bestemmer du fuldstændig selv :-) du kan få tilladelse fra din læge til at blive der efter flytningen :-) også selvom der er længere afstand. Mon ikke også du kan det ved jordemoderen ;-)

Ihh, det lyder godt. Skal først til JM d. 27.9 for første gang, så må spørge der.

Hvis der er frit sygehus valg hvordan går man så i forbindelse med flytningen og adresse? Bare sådan så jeg ikke "automatisk" bliver sat til Roskilde sygehus

Anmeld

12. september 2012

Julemusen

Du får skrevet i din vandrejournal at du vil føde på det sygehus du vil. Er jordemoderen der skriver det og registrere det. Har ingen betydning at i flytter :-) du kunne vælge Odense hvis det var det du ville :-)

Anmeld

12. september 2012

M&N

Kitty-Katten skriver:

Du får skrevet i din vandrejournal at du vil føde på det sygehus du vil. Er jordemoderen der skriver det og registrere det. Har ingen betydning at i flytter :-) du kunne vælge Odense hvis det var det du ville :-)

Okay, super, det beroliger mig vildt meget.. Vil bare IKKE føde på Roskilde selvom det ligger 5 min fra hvor vi bor, det kommer selvfølgelig an på situationen når jeg skal føde

Men altså... Jeg er super glad for jeg så kan blive på Hvidovre de er simpelthen så søde og har virkelig haft hånd over mig og babyen efter min MA, så det bliver helt klart der hun skal fødes

Mange tak for hjælpen!

Anmeld

12. september 2012

Frk. Himmelblå

BabyWish2012 <3 skriver:

Okay, super, det beroliger mig vildt meget.. Vil bare IKKE føde på Roskilde selvom det ligger 5 min fra hvor vi bor, det kommer selvfølgelig an på situationen når jeg skal føde

Men altså... Jeg er super glad for jeg så kan blive på Hvidovre de er simpelthen så søde og har virkelig haft hånd over mig og babyen efter min MA, så det bliver helt klart der hun skal fødes

Mange tak for hjælpen!

Jeg har født begge steder, og jeg giver dig ret.

Hvidovre var den bedste oplevelse.

Anmeld

12. september 2012

M&N

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg har født begge steder, og jeg giver dig ret.

Hvidovre var den bedste oplevelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.