gravid igen, trænger til søvn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

543 visninger
5 svar
0 synes godt om
12. september 2012

MariaJulie

jeg vil prøve at gøre det kort.

min dreng på 1 år falder i søvn i sin egen seng, på sit eget værelse. det er intet problem længere at få ham til at falde i søvn i den. men at få ham til at sove der hele natten, er et problem! nogle gange vågner han efter en time, andre gange efter 7 timer. han skriger og græder og det bliver værre og værre. jeg har derfor bare taget ham med ind i vores seng, når han vågnede og så sover han ellers videre.

da jeg er gravid igen og har termin i februar, vil jeg meget gerne lære min søn at sove hele natten på sit eget værelse, da den lille ny skal bo inde hos os. hvordan kan jeg lige gøre det? jeg går ikke ind for at bare lade ham ligge og græde sig i søvn - men er det den eneste måde?

jeg håber nogle har lidt råd og erfaring. mit forhold er på højkant, da min kæreste ikke længere synes det er ok at han skal vågne flere gange om natten og jeg bare giver efter hver gang. så han sover nu på sofaen med ørepropper  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Vi gjorde det at vi købte en foldudmadras, og så lage en af os ind ved siden af sengen, og forklarede stille og roligt, at der var ikke noget at være bange for, og vi ville blive der til han faldt i søvn, og så gik vi igen. efter en uge sov han igennem hele natten.. bare hans natlampe er tændt.

Anmeld

12. september 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi gjorde nøjagtige det sammen med vores dreng, det var det nemmeste på det tidspunkt. Men da jeg var højgravid ville jeg ikke længere have ham ind om natten i sengen.

Så jeg tog "tyrerne ved hornene" når han vågnede om natten og hjalp ham til, at sove i sin egen seng hele natten. De første par nætter var jeg vågen i mange timer, men da han fandt ud af, at han ikke kom ind i vores seng accepterede han det.

Anmeld

12. september 2012

MariaJulie

MoarHvidovre skriver:

Vi gjorde nøjagtige det sammen med vores dreng, det var det nemmeste på det tidspunkt. Men da jeg var højgravid ville jeg ikke længere have ham ind om natten i sengen.

Så jeg tog "tyrerne ved hornene" når han vågnede om natten og hjalp ham til, at sove i sin egen seng hele natten. De første par nætter var jeg vågen i mange timer, men da han fandt ud af, at han ikke kom ind i vores seng accepterede han det.

hvor gammel var din største på det tidspunkt? 

Anmeld

12. september 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
MariaJulie skriver:

hvor gammel var din største på det tidspunkt? 

Han var omkring 1 år og 2 mdr.

Der er 15 mdr. imellem min dreng og pige.

Anmeld

12. september 2012

Ryberg

Altså Lasse har perioder med hvor han vågner og vil ind... og han får da lov indimellem, men når vi så kan mærke at han gør det bevidst fordi han vil ind og vi kan mærke det på vores søvn, så giver vi ham legetøj med i sengen.

Plus han har en nattelampe tændt (En lavalampe - spændende at kigge på)...

Vi ved godt det ikke er heeelt det rigtige at gøre med det legetøj, men så ligger han og leger med det i 15 minutter (i stedet for at skrige) og så falder han i søvn igen...

Vi har prøvet bare at lade ham skrige, og det går også over i løbet af en halv time, men vi synes at legetøjet er mere venligt

Her plejer der at gå 2-3 dage, så vender det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.