Lærere mobber deres elever

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

741 visninger
2 svar
0 synes godt om
20. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Avisen.dk

Overraskende mange har oplevet at blive mobbet af deres lærer.

Lærere mobber deres elever Minimum to til tre elever i hver klasse har oplevet at blive mobbet af læreren i løbet af det seneste halve år.

Drillerierne foregår både i forbindelse med undervisning og i frikvarteret, viser en ny undersøgelse ifølge politiken.dk.

Dansk Center for Undervisningsmiljø (DCUM) har samarbejdet med Børnerådet om undersøgelsen, der blandt andet slår fast, at over ti procent af eleverne i 7. klasse mobbes af læreren.

620 elever på omkring 13 år har været under lup.

"Eleverne tænker generelt på mobning som noget, der foregår mellem kammeraterne. De forventer ikke mobning fra lærerne, fordi de er voksne og autoriteten," siger Ole Juhl, centerleder på DCUM.

Og det er meget værre når dansklæreren mobber, end når det foregår ned i skolegården.

"Eleverne har rigtig svært ved at sige fra over for mobningen. De er naturligvis bange for at tage konfrontationen med læreren," forklarer centerlederen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2009

Miamaja

det har jeg oplevet! at min matematiklaerer mobbede mig ved at stille sig foran mig saa jeg ikke kunne se hvad der foregik paa tavlen, og naar jeg var syg sagde hun til min bedste veninde at hun synes jeg var daarligt selskab for hende pga mit fravaerd og hun skulle finde en anden veninde!! det gjorde hun mere end 2 gange. hun var saa modbydelig at jeg maatte skifte skole.

jeg kan virkelig ikke forstaa voksne mennesker sommetider!!

Anmeld

24. maj 2009

Plysbjørnen

Det har jeg også oplevet engang... Jeg var startet i en ny klasse (skoleskift pga. flytning), og så i engelsk skulle jeg læse højt, og kom til at læse forkert, så grinede læren og resten af klassen af mig.

Han sagde til mine forældre da de konfrontrede ham med det at han måske havde trukket lidt på smilebåndet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.