torsdag D. 9 august (40+2) var jeg til jordmor, der undersøgte mig og fandt frem til at jeg var 1-2 cm åben og havde 1-2 cm livmorhals tilbage
hun lavede hindeløsning, og håbede på det ville sætte gang i noget da mit bækken var ved at være godt belastet...
det satte også gang i noget... jeg fik småveer med 20-60 minutters mellemrum og vi troede at nu skulle det til at være nu... da der ingen ændringer var dagen efter, havde vi sex for at prøve at sætte gang i det... og der begynte at komme utrolig meget slim ud, tror der kom lidt mere end 2 dl. over de næste par dage.
de næste dage fortsætter med slim og småveer og ellers intet andet.
mandag ringer jeg til fødegangen for at høre om det var normalt både med slim og så mange dage med småveer, og jeg får afvide at jeg er i fødsel, men i den latence fase og at det godt kan tage tid, og jeg må være tålodig.
tirsdag d. 14 august om aftenen er vi ude og gå en tur med hunden da jeg pludselig føler noget løber imellem mine ben, vi mistænker det er vandet der er begynt at sive, så vi ringer til fødegangen, og kommer ind til tjek. får kørt strimmel og bliver undersøgt. det er ikke vandet, men måske den yderste forsterhinde der er gået, eller rigtig meget vandigt udflåd. jeg er på det tidspunkt 3 cm åben og har ik mere livmorhals. vi bliver sendt hjem og får afvide at der kan gå timer eller dage endnu
vi er hjemme og i seng omkring kl. 23.45 og falder i søvn.
onsdag d. 15 august kl 02,30 vågner jeg med en vee der gør mere ondt end dem jeg har haft siden torsdag... jeg smutter ud og tisser, hvor jeg ser jeg har tegnblødning, nupper et bind på og går i seng igen. i det jeg ligger mig kommer der en til, da den er overstået prøver jeg at falde i søvn igen, men der kommer en til... og jeg tænker de er da ret tætte på hinanden.
jeg står op og finder min fitness bold, og min bærbar, sætter noget god musik på og sidder der og bevæger mig med verne og det får dem til at gøre knap så ondt jeg tager tid på dem og der er 4-5 min i mellem...
efter 30 minutter vækker jeg kim og siger han godt lige må tage tøj på og lave kaffe, noget mad til mig og ringe til hans forældre der skulle passe vores hund.imens ringer jeg til FG og aftaler at vi bliver hjemme så længe vi er trygge ved det...
så får jeg serveret en oste mad og ringer og vækker min mor og siger hun skal lave sig en kop kaffe og så småt finde til herlev hospital, da der er lidt af en køretur, hun var der ude før end vi forventede hvilket viste sig at være meget godt, for det var det der fik os til at ringe 2. gang og køre der ud.
turen i bilen var den værste for der kunne jeg ikke bevæge mig under veerne, det ender også med at jeg tager selen af og sidder med knæene på sædet og hovedt vendt mod bagsædet, for det andet var fuldstendig u-udholdeligt. ( ja ved godt det er ulovligt og meget andet).
vi ankom til herlev ca. 5.45 og efter et par veer har vi fundet fødemodtagelsen, hvor det første jeg siger til jordmoderen der møder os at jeg VIL føde i vand!
jeg bliver undersøgt og er 6 cm åben, og får afvide at de har sendt bud after en Jordmor der har døgnvagt men er sendt hjem og sove da der ik var meget at lave, men det var der jo så blevet
i mens vi venter på hende får jeg en klyx så jeg er klar til at komme i vand.
da jordmoren kommer siger jeg igen VAND!! og hun skynder sig over og tænder vandet til badekaret 
ca. 6.45 bliver vi fulgt over på fødestuen og jeg får en varme pude, jeg syntes egentlig ikke veerne ændre styrke, og kommer heller ikke oftere.
kl. 7 burde der havde været vagt skifte, men da den jordmor der skal møde ind er syg, bliver hende jeg har fået længere
rigtig dejligt da jeg føler hun lytter rigtig godt til mig og lader mig klare veerne som jeg bedst kan.
kl. 7.30 har jeg præsse fornemmelse, men jordmoderen mener ikke det kan passe da jeg for 1 time siden havde 4 cm tilbage. jeg får afvide at jeg vil blive undersøgt når den nye jordmoder møder ind. og nu er badekaret endeligt klar, så jeg hopper op... og det er dejligt. men de første veer i karet er lidt svære at arbejde med, indtil jeg lige finder ud af hvordan jeg gør det bedst.
kl. 7.45 får jeg første præsse vee og beder kim ringe efter jordmoderen der lige er ude efter lidt morgenmad til min mor og kim. hun afviser igen at det kan være præsseveer men undersøger mig i det hun undersøger mig får jeg endnu en vee og vandet går. vandet er heldigvis klart, og jeg er 10 cm åben og får lov at fortsætte fødslen i vandet og præsse når jeg har veer.
kl. 8 kommer der en ind og spørg om der må være en falkreder med til at overvære fødslen og det får han lov til
ind kommer en fyr på omkring de 25, mørkt hår brune øjne og det jeg vil kalde super lækker af bygning
hvilket jeg selvfølgelig først registrere efter fødslen...
der bliver målt hjertelyd efter hver vee og det hele går fint
kl. 8.15 får jeg en ny jordmor, desværer! jeg føler ikke rigtig hun lytter til mig og har mere travlt med at fortælle falkrederen hvad der sker end at sørge for mig her siger jeg samtidig ja til at han skal tage imod barnet, da jeg føler han lytter mere til mig end den nye jordmor.
jeg mærker nede, i mellem verene og kan mærke toppen af hoved, og udbrydder " der er godt nok meget hår på!"
i mellem veerne står min mand total sej ved siden af karet og giver mig saft og klud på panden. jeg har aldrig i mit liv været så tørstig, jeg når at drikke 3 litter saft imens vi er på fødestuen! samtidig vil jeg gerne havde kold klud på panden imellem veerne men bestemt ikke når jeg skal præsse... så kim har nok at se til, imens min mor skifter kluden ud med en ny kold og kommer med ny saft samt tager billeder.
da hoved er halvt ude kommer der en længere vee pause end før, og jordmoderen begynder at trygge på min mave for at få gang i en vee... det gør så ondt at jeg begynder at simulere en vee... altså gisper og præsser og får næsten født resten af hovedt inden den næste vee kommer.
så kl. 8.47 i den sidste vee kommer lige det sidste af hovedt og resten af vores lille pige.
falkrederen tager i mod og hjælper hende op til mig, hvor jeg fjerne navlestrængen der er en ½ gang rundt om halsen. jordmoderen er stadig mere fokuseret på falkrederen og fortæller ham hvor navlestrængen skal klippes og rækker ham saksen, og der samler jeg de sidste krafter jeg har og får dem stoppet! da det jo selvfølgelig er kim der skal klippe den!!!
her efter får kim den lille da jeg skal op på fødelejet og føde moderkagen, her bliver jeg pakket lidt ind og får så den lille tilbage.
her efter overskrider jordmoderen igen mine grænser ved uden at fortælle mig hvad hun laver at begynde at trykke mig på maven imens jeg ligger med hoved højt hævet på fødelejet.
endelig bliver moderkagen født, og her efter vender jeg hovedt og kigger over på 2 stolte mænd. kim der står med sin datter på undersøgelses bordet og ved hans side falkrederen, der har overværet sin første fødsel og taget i mod et barn. det er et syn jeg aldrig vil glemme 
jeg bliver syet 1 sting for en 1. grads bristning, og 2 sting for rifter... så det var ik så slemt igen 
jeg vil gerne i bad, da jeg jo er smurt ind i alt muligt... men det mener jordmor ikke jeg skal. både hende og falkrederen forlader stuen og kommer først tilbage ½ time senere, og her imens er jeg i bad med hjælp fra kim imens min mor sidder med lille pigen 
jeg var lidt usikker på benene, men jeg havde fået afvide at vi skulle på patient hotellet, og det viste jeg betød vi skulle ned igennem forhalden, og det nægter jeg med blod og snask i hået og over hele kroppen!!!
efter badet får jeg min lille pige i armene igen og først her 1½ time efter hun er født bliver hun målt og vejet... 3774 gram og 51 cm.
og så afsted til patient hotellet hvor jeg går halvdelen af vejen med vores datter i armene, og resten af vejen sidder jeg i kørestol, da benene blev lidt for usikre
sådan kom Elna Marie til verden... laaaang fødsel på 6 døgn, der gik meget stærkt til sidst