Brok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

450 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. maj 2009

MetteT

Jeg var ved lægen i fredags da jeg har haft ondt i maven i et stykke tid og hun sagde det var brok, så hun sendte en henvisning til Viborg sygehus så jeg ku komme til en forundersøgelse...
Jeg troede jo så at der ville gå flere uger, måske måneder inden jeg hørte noget.
Men mandag ringede de fra Viborg og sagde de havde en tid allerede tirsdag, dagen efter. Jeg var så deroppe i går og det er brok og jeg ska opereres allerede på tirsdag.. Chok!! Det er gået hurtigt.. Super dejligt, hva sker der lige for det danske sundhedssystem.. Sådan kender jeg det ikke..

Men nu er jeg jo altså den der ikke er så go til at få spurgt om ting, når jeg står i det og derfor har en masse spørgsmål bagefter... Hjæælp..

1. Hva kommer brok af og hva er det helt præcis det er?

2. Kan det forebygges?

3. Ska man under fuld narkose?
-jeg ska være fastende, så mon ikke.. -men hva ved jeg..

4. Hvordan har man det bagefter? -er man længe syg? og hvornår må man løfte? Har en datter på 5 mdr nemlig..

Håber nogle kan hjælpe..
Knus Mette
-som faktisk sidder og blir skide nervøs lige nu..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2009

Lusi

Hej..

Jeg synes helt ærlig du skal ringe til sygehuset og høre om alle de spørgsmål du har, jeg er selv vildt dårlig til at få svar på sådan nogle spørgsmål, så derfor tager jeg altid en med mig.
Men er helt sikker på de vil forstå dig.
Det er bare vigtigt du får de korrekte svar, så du ikke tænker for meget over det.

Jeg ville ihvertfald selv ringe til dem, hvis jeg stod i din situation

Knus Lykke, som har været under fuld narkose ca. 10 gange

Anmeld

20. maj 2009

Diana...

MetteT skriver:

Jeg var ved lægen i fredags da jeg har haft ondt i maven i et stykke tid og hun sagde det var brok, så hun sendte en henvisning til Viborg sygehus så jeg ku komme til en forundersøgelse...
Jeg troede jo så at der ville gå flere uger, måske måneder inden jeg hørte noget.
Men mandag ringede de fra Viborg og sagde de havde en tid allerede tirsdag, dagen efter. Jeg var så deroppe i går og det er brok og jeg ska opereres allerede på tirsdag.. Chok!! Det er gået hurtigt.. Super dejligt, hva sker der lige for det danske sundhedssystem.. Sådan kender jeg det ikke..

Men nu er jeg jo altså den der ikke er så go til at få spurgt om ting, når jeg står i det og derfor har en masse spørgsmål bagefter... Hjæælp..

1. Hva kommer brok af og hva er det helt præcis det er?

2. Kan det forebygges?

3. Ska man under fuld narkose?
-jeg ska være fastende, så mon ikke.. -men hva ved jeg..

4. Hvordan har man det bagefter? -er man længe syg? og hvornår må man løfte? Har en datter på 5 mdr nemlig..

Håber nogle kan hjælpe..
Knus Mette
-som faktisk sidder og blir skide nervøs lige nu..

Nu har jeg ikke en skid forstand på det, men må jeg spørge om hvordan ond i maven det er? for jeg har haft ond i maven lige siden jeg har født, og min læger siger bare at det er mine mave muskler der stadig er slappe hun rørte bare lidt ved min mave. 

Og så ville jeg da lige ønske dig held og lykke med det hele 

Knus Diana 

Anmeld

21. maj 2009

MetteT

Diana... skriver:

Nu har jeg ikke en skid forstand på det, men må jeg spørge om hvordan ond i maven det er? for jeg har haft ond i maven lige siden jeg har født, og min læger siger bare at det er mine mave muskler der stadig er slappe hun rørte bare lidt ved min mave. 

Og så ville jeg da lige ønske dig held og lykke med det hele 

Knus Diana 

Tak ska du ha..

Er ikk så god til at forklare hvordan det gør ondt, men det sidder lige over navlen og er ømt/gør ondt i et område på ca en femmers strørrelse. - Arh, lidt større måske..
 Nogle gange er det som om der er noget der gir sig derinde, som hvis du hiver i en elastik og den trækker sig sammen igen.. Mærkelig fornemmelse..

Men håber da bestemt ikke det er det du har...  Hvordan har du ondt da?

Knus Mette

Anmeld

21. maj 2009

Plysbjørnen

På nogen mennesker kan man se brok på at de har noget under skindet der ligner en stor kugle...

Læs evt. her www.netdoktor.dk/forlob/brok_operation.htm

Anmeld

21. maj 2009

Diana...

MetteT skriver:

Tak ska du ha..

Er ikk så god til at forklare hvordan det gør ondt, men det sidder lige over navlen og er ømt/gør ondt i et område på ca en femmers strørrelse. - Arh, lidt større måske..
 Nogle gange er det som om der er noget der gir sig derinde, som hvis du hiver i en elastik og den trækker sig sammen igen.. Mærkelig fornemmelse..

Men håber da bestemt ikke det er det du har...  Hvordan har du ondt da?

Knus Mette

Oki lyder ikke rart. det ikke sådan jeg har ond jeg har mest ondt under navlen, og mest når jeg går længere ture el bære for meget rund på Lucas.

Anmeld

21. maj 2009

fam.4xc

Diana... skriver:

Oki lyder ikke rart. det ikke sådan jeg har ond jeg har mest ondt under navlen, og mest når jeg går længere ture el bære for meget rund på Lucas.

så tror jeg lægen har helt ret i at det er det hele der er ved at trække sig sammen efter fødsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.