Størknet sukker af glaskeramisk komfur. Hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.707 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. september 2012

Rikke, Liam & Linus

Ja, jeg har været en klodmajor i dag. Har lige stået og lavet en kæmpe portion ribsgele. Men havde nok taget en lidt for lille gryde, men tænker at det går nok, så længe jeg bare holder øje. Lige i det samme det begynder at koge, brokker Linus sig, jeg vender ryggen til et øjeblik og...SJASK! Ribssaft ud over hele komfuret og der er jo en del sukker i den slags.

Så nu er der nogle aflejringer på kogepladen. Jeg har forsøgt at skrabe så meget af som muligt, men det virker som om der stadig sidder noget fast. Hvad kan man gøre??? Hjææææææælp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

Rikke, Liam & Linus

Slet inge husmødre med et godt råd

Anmeld

11. september 2012

LLN

Rikke&Liam skriver:

Ja, jeg har været en klodmajor i dag. Har lige stået og lavet en kæmpe portion ribsgele. Men havde nok taget en lidt for lille gryde, men tænker at det går nok, så længe jeg bare holder øje. Lige i det samme det begynder at koge, brokker Linus sig, jeg vender ryggen til et øjeblik og...SJASK! Ribssaft ud over hele komfuret og der er jo en del sukker i den slags.

Så nu er der nogle aflejringer på kogepladen. Jeg har forsøgt at skrabe så meget af som muligt, men det virker som om der stadig sidder noget fast. Hvad kan man gøre??? Hjææææææælp!

Jeg har selv prøvet det, og fik det af med rens til keramisk kogeplade på en blød svamp og en masse knofedt. Tror at jeg brugte skraberen med et nyt blad ind imellem.

Anmeld

11. september 2012

Mussen2

Brug skraberen, den med et barberblad i. Dt virker hver gang og ridser ikke.

Anmeld

11. september 2012

Rikke, Liam & Linus

Mussen2 skriver:

Brug skraberen, den med et barberblad i. Dt virker hver gang og ridser ikke.

Ja, det har jeg allerede gjort. Men der er noget affarvninger endnu. Men jeg prøver med glaskeramisk rens...sidste udvej må være terpentin tror jeg

Anmeld

11. september 2012

aarhusmor

Jeg har ikke prøvet det, men vil alligevel foreslå at du varmer det op, imens du har et kaffefilter liggende på. Eller bruger et strygejern. Kaffefilteret er godt til at suge op og f.eks. hvis der sidder noget fast på et strygejern virker denne metode ret godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.