Endelig blev det vores tur 
Vi er sat til 2 April 2013, hvad det bliver er vi spændte på, men bare det er en sund og rask baby er vi mere end tilfredse.
Men....
Desværre føler jeg mig allerede klemt... Af min svigermor.
Jeg skal starte med at sige at min svigermor har et andet barnebarn og svigerdatter, hvor der har været mange problemer med hvad og hvor meget man skal blande sig som bedste forældre. Jeg har indtil nu ikke kunne sætte mig helt ind i min svigerindes sted, men nu har jeg fået en forsmag på hvad der sikkert venter...
Vi var til familie fødselsdag igår hvor hun glædeligt fortæller mig at hun har skaffet et telt til når vi skal holde barnedåb i vores have og samtidig fortæller hun at hun regner med det bliver i Juli mdr.
Desuden fortæller hun hvor meget hun glæder sig til at skulle have en farmor dag hver uge.....
Jeg blev faktisk ret paf. For det første har vi slet ikke talt om barnedåb da det jo er LANGT ude i fremtiden og jeg ønsker slet ikke noget telt. Desuden bliver det bestemt ikke Juli mdr pga min familie holder ferie der.
Og en Farmor dag hver uge? Hvem har lige sagt det?
Åh jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil med dette, men hun gjorde mig bare så vred igår ved at sidder og fortælle dette når vi slet ikke har drøftet de ting. Jeg føler allerede nu at det kan gå hen og blive noget rod hvis vi ikke får sat tydelige grænser for hvad vi hver især ønsker.
Jeg kan rigtig godt lide min svigermor, men hun kan ikke forstå at vi måske ikke har samme planer som hende. Og når man siger noget modstridende bliver man mødt med et:" Det finder I bare selv ud af"
Vi glæder os helt utroligt til at blive forældre, og vil bare gerne nyde vente tiden, lære at træffe vores egen beslutninger og selv vælge hvad vi ønsker.
Er der nogen herinde der har prøvet at stå i samme situation? Så ville det være rigitg dejligt at høre jeres erfaringer.